Macarons och två tårtor! :)

Jag har ont i mina ben! Har mest blivit ståendes idag. 107 macarons, vilket innebär 214 halvor! Hälften rosa och hälften hmm svarta var meningen, men vi får nog säga grålila ;) Fyllda med 5 olika sorters smörkrämer; Hallon, Jordgubb, Blåbär, Viol och Tuttifrutti. De sistnämnda är mina favoriter av dessa :) Hade pappa till hjälp, han frågade mig häromdagen om jag kunde göra några åt honom och han fick allt hjälpa till själv ;)

Först tog vi en tur till Karlstad för ett besök på IKEA. Deras IKEA är UNDERBART! Det är stort och luftigt, de har mycket mer saker än i Örebro. Me like! Köpte en ny skrivbordsskiva då min i flytten till Karlskoga på något konstigt vis blev böjd, så nu har jag en rak skiva och som bonus en repfri skiva ;) Köpte även med mig lite nya påslakan, springformar och en ny kudde! Men sen provsatt jag en soffa också, och den var mycket skönare än den jag har, så den blir det till att köpa nästa söndag! :)

Inte att glömma är att jag igår när jag kom hem från jobbet gjorde två tårtor. Sonja kom förbi när jag nästan var klar med ena och hämtade den till ett dop idag. Gudmor ville beställa en överraskningstårta till dopet! När hon hade åkt gjorde jag iordning Emmys tårta med Draculaura på :)


Rosa: Hallon
Lila: Viol
Blå: Blåbär
Röd: Jordgubb
Svart: Tuttifrutti


Fylld med glasscreme och mjölkchokladfluff :)


Sån dålig bild, men det här var den bästa, och ändå hade jag tagit bilder med kameran med, men de var värre!
Iaf, fylld med Ahlgrensbilarfluff och Dumlefluff :)

Nu ska jag ställa om mig till kvällstid då jag ska jobba en kvällsvecka med start måndag för första gången på väldigt länge. Känns lite skumt, förr jobbade jag alltid kväll, men nu är det allt mer sällan. Så inatt blir det till att nöta serier så länge jag orkar så jag sover länge imorgon :)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0