Madde 20 år! <3

Igår fyllde min syster Madde 20 år, och eftersom valborg är en vanlig arbetsdag så bestämde vi att det är bättre att fira henne idag, som ändå är en röd dag och alla var lediga, tom jag! :) Det enda hon visste om var att vi skulle äta middag ihop och att jag skulle fixa tårta, hon hade valt att locket skulle vara lila och vilken fyllning. Men inget annat fick hon veta. Har kört med hemlighetsmakerier hela veckan, och det har varit tufft att inte kunna lägga upp några bilder efter att jag bakat och gjort klart saker. Men nu är firandet över och jag kan äntligen publicera mina bilder! Wihooo! O ni ska veta, att jag har inte ens ringt och pratat med min syster på hela veckan, för jag ville inte riskera att försäga mig om nåt hahaha ;D Men tycker överraskningar är kul!

Helgen spenderades i köket, åkte upp en snabbis på stan i lördags för att köpa Banana Skids som var ena önskemålet till fyllning. Så klart de inte har det på Konsum som är nära till hands. Men jag passade även på att kolla på nåt snyggt att ha på mig, då bussarna bara går en gång varannan timma, just den tiden jag åkte upp på stan. Men förutom det så har det mest varit kökets fyra väggar jag sett i helgen. Men allt rullade på fint, och mmm så gott fika det blev :D








Det blev ett härligt dessertbord med massa gott på. Tårtan är alltså med Banana Skidsfluff och Werthers Originalfluff. Sen är det chokladcupcakes med lakritsfrosting, macarons med melonsmörkräm, macarons med päronsmörkräm och chokladbollar med smak av nutella - doppade i vit choklad som jag färgat lila.

Temat på denna festlighet bestämde jag skulle vara lila, svart och vit. Eftersom Madde valt just lila lock till  tårtan. Kände att jag ville spinna vidare på det, och dessa färger passade otroligt bra ihop! :) Så jag hittade en grymt bra sida på nätet www.barnkalaset.se, där jag köpte de flesta dekorationerna och duknings-sakerna. Skönt att det var bra leveranstid, för jag var lite sent ute med min beställning ;)






I 24 av ballongerna som var upphängda inne i lokalen hade jag stoppat ner lappar där jag skrivit upp charader, så efter maten satte vi igång och lekte. Exempel på charad som var med var "Himlen är potatisfärgad". Satt ganska länge och finurlade på lite roliga charader att göra :D Dukningen blev så otroligt snygg! Så glad att jag hittade den där sidan, dom har tom en rubrik som heter "enfärgat" där man kan gå in och få fram saker i de färgerna man är ute efter, så är det bara välja vilka man vill ha i vilken färg och kombinera ihop som man vill. Toppen! :)

Bordsplaceringslappar kändes ju som ett måste vid en "finare" dukning, så det knåpade jag ihop några, och det fick följa temat! :D

Som jag skrev i ett SMS till Madde för en stund sen så är hon värd allt och massa mer. Det finns inte ord att beskriva hur mycket du betyder för mig. Jag är så glad för att du är den du är och att du finns i mitt liv, att jag har äran att ha fått dig som min syster! Jag älskar dig <3

Här kommer en massa bilder på Madde från i dag:









Avslutar dagens inlägg med resultatet av "Sätta svans på grisen" som också hanns med! :)


Tack för en toppendag!

Kommentarer
Postat av: madde

Jag kan inte tacka tillräckligt!! Garanterat en av dom bästa dagarna i mitt liv!! Jag är såå tacksam att just du är min syster! Du är fantastisk på alla sätt och vis! <3

2012-05-01 @ 20:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0