A Special Place In My Heart <3

Hej mina kära läsare!
 
Det är såhär. För några veckor sen trillade jag över en tävling på nätet där man kunde skicka in bild på en tårta man gjort. Första priset är en resa till New York, vilket vore enormt ballt! Ni som känner mig vet att jag inte är mycket för att resa, men USA har ändå alltid varit ett drömresemål att kanske en gång komma till. Och min stora hobby och passion i livet är ju just att göra tårtor! Det är så himla kul! 
 
Det svåra var att välja vilken tårta jag skulle skicka in. Man får skicka in fler, men det känns jobbigt att dela flera stycken och be folk gå in och rösta på flera olika så på det sättet är det lättast att enbart skicka in en som man sedan kan nöta sina vänner med att gå in och rösta på. 
 
Frågade på facebook bland mina vänner vilken tårta som de tyckte jag skulle skicka in, men samtidigt hade jag långt inne en tanke, en inspiration och ett hopp. 
 
Det är nämligen så, att för några veckor sedan gick en vän bort i cancer. Hon har kämpat i 2 år och det har gått väldigt mycket upp och ner. Jag har hela tiden levt på hoppet att allt kommer bli bra. Jag tror det är en mekanism i en som gör att man hoppas för att orka gå vidare när man vet att en vän har det så svårt. När hon fyllde år i våras så fick jag äran att göra hennes födelsedagstårta. Hennes önskemål var rosa och bling bling, ju mer desto bättre. Och hela tiden när jag höll på med tårtan så kände jag "Den här tårtan vill jag göra extra speciell för att på mitt sätt visa att hon är en speciell och underbar person" Så den lilla tvisten jag satte dit på tårtan var ett hjärta som jag ramade in i en krumelur med silverpärlor. Symboliken med det var att hon ska veta att hon är älskad! 
 
Och jag vet att hon har kämpat. Och jag vet att hon har det bra där hon är nu. Det har varit tufft den senaste tiden. Det är enormt svårt att ta in att en vän har gått bort. Men till saken så känner jag att just hennes tårta är den tårta som jag skulle vilja gick vidare i tävlingen. Det vore enormt speciellt! 
 
Om ni vill gå in och rösta på på denna tårta vore jag enormt glad. Det skulle värma djupt i mitt hjärta. 
 
 
Klicka på bilden, eller på denna länk: http://www.pimpmytarta.se/?id=874 för att komma till tårtan.
Jag döpte den till A Special Place In My Heart <3 för det kommer hon ALLTID att ha.
Vila i frid.
 
---
 
 
Jag hade bara tänkt lägga upp en, men blev övertygad att lägga upp min jultårta jag gjorde i julas till en uppesittarkväll jag var på hos några bekanta till pappa. Den blev lite härligt speciell och udda. Synd på bakgrunden bara, men vi var mitt uppe i julbaket :) 
 
http://www.pimpmytarta.se/?id=875
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0