Totalt underbar helg!

En helt totalt underbar helg har det varit! Dagen började vid 14 när Madde, Maffe, Krille, Mamma, Sara och Robin kom och joinade mig och pappa. De fick leta efter varsitt påskägg som jag gömt på lite olika ställen i lägenheten. Gjorde det ganska svårt iår, för att göra det lite roligare att leta och även roligt att kolla på ;) Det tog sitt tag för alla att hitta sina ägg, och endel fick jag måla liten ledtråd åt men till slut var alla hittade :) 
 
Så fick jag en lapp att leta påskägg också, tänkte direkt på hur de skulle lyckats gömma ett ägg hos mig när jag är hemma, men kom på att Madde hade en väska med sig, men det var ju det här med att hitta vart hon ställt väskan? Till slut så ;) fick muffinsformar och tefat! :) 
 
Sen fick pappa sin tidiga födelsedagspresent som vi lagt ihop till, han fyller inte förrän i slutet av veckan men vi passade av att fira av honom när vi ändå sågs allihop. Han fick tre nya pralinformar i silicon. Han har några stycken nu och tycker det är kul att göra, så det underlättar med ännu fler formar så kan man göra många praliner i samma utformnad :) 
 
Sedan började jag och pappa med maten och de andra fick göra iordning bordet och dukningen. Det serverades ugnsbakad småpotatis med rosmarin, oxfilé, grönpepparsås, smörslungad sparris och svartvinbärsgelé. Det var SÅÅ otrooooligt gott! Alla åt tills det var totalt stopp i magen. Kul när maten går hem sådär, och när man verkligen lyckas få allt så bra :) 
 
Sen tog vi en paus där vi mest satt och pratade, för att låta maten sjunka innan efterrätten. Efterrätten bestod av pavlova, vaniljbavaroise och färska hallon. Riktigt gott, men mäktigt. Vi serverade även det hemgjorda godiset samtidigt som efterrätten. 
 
Alla utom Madde åkte hem vid 18-tiden, Madde stannade kvar för att sova över. Hon har haft problem med en bana på Candy Crush i en vecka, och jag var fast på en annan bana, så vi hjälpte varann för att försöka klara banorna. Jag satt med hennes bana i 3,5 timma innan jag klarade. När jag väl klarade den hade Madde gett upp på min bana och gått o lagt sig. Men jag väckte henne när hennes bana var klar ;) 
 
Imorse var det bara upp, softa en stund sen frukost till ett avsnitt Greys Anatomy, sen var det Kinect som gällde! Köpte lite nya spel för en månad sen som vi testade idag. Köpte tre spel, men ena spelet var det fel skiva i när jag öppnade förpackningen! Andra felet från den här spelaffären nu, suck! Öppet köp går ut imorgon, så jag hoppas verkligen jag får byta till rätt skiva fast jag inte kan komma in förrän på lördag! Så det blev två spel att pröva. Båda väldigt roliga. Det ena var ett Sonic-spel, kändes annorlunda att spela det med kroppen när man är van att spela med kontroll. 
 
Det andra spelat var ett karnival-spel, med massa småspel på. Och jag kan ju säga att vi fastnade för ett av spelen ganska mycket. Vi körde nog det i minst 2 timmar hihi. Det var såå kul. Och många härliga bilder blev det, för man ser rätt mobbad ut. Vänta så ska ni få se. Det var iaf som det där programmet på TV: Hål i väggen. Man skulle forma kroppen efter en bild som var gjord av guldrutor, man skulle ta så många guldrutor som möjligt för att samla poäng men samtidigt undvika dom svarta för att inte få minuspoäng. Så kul! Men jag kommer ha fasansfullt ont i kroppen imorgon. :P
 
Här kommer lite härliga bilder, fler finns på facebook för er som har mig där. Det är en drös med bilder där. Det är mest till att ha som minne för mig och Madde, så kan vi gå in och skratta ibland. Jag har inte skrattat såhär mycket på hur länge som helst. Och det känns så underbart skönt!
 
 
 
 
 
 
 
Blev ingen jättebra kvalité eftersom att vi rör på oss. Men ni ser själva grejjen. Sen kan man ju undra vad vi gör, eftersom ni inte ser TV-skärmen. Men enjoy! Jag ska ta och se lite mer serier innan det är läggdags. En jobbdag imorgon som väntar!
 
Ha det!
 

Kommentarer
Postat av: madde

Tack för en megasuperhelg!!! Helt underbatt och mycket skratt blev det! :-D

2013-03-31 @ 23:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0