Produktiv dag...

Håller mig till lagom denna högtid, det är vad jag orkar. Så tre sorters godis har det blivit.:) Vi har haft en produktiv dag idag, jag och pappa. Han hämtade mig vid 08.45 imorse, hade tänkt åka och äta hotellfrukost då jag inte hade något frukostbröd hemma, men de hade inga gäster idag så ingen hotellfrukost. Blev till och ta McDonalds istället, o det duger ju men är inte lika gott. 
 
Sen åkte vi till Maxi Kristinehamn, storhandlade. Vidare till blomhandeln, vad den nu heter, och sen Jysk. Hem och packa ur alla varor. Sen har vi gjort sega snöbollar som vi formade som ägg, nutellakrisp och chokladdoppade chokladbollar. 
 
Vi åkte även och käkade på Red Brick här i Karlskoga. Tidigare har vi alltid ätit på Woody's men kände för att prova något nytt. Kände mig lite kluven när jag gick därifrån. Jag var nöjd, men inte supernöjd. Servicen var bra, och maten var god, men efterrätten var ingen hitt. Vi valde båda Panacotta med vinterfrukt, frågade först vilken frukt det var och det skulle vara blodapelsin, men vi fick ingen frukt alls? Och dessutom hade alla frön från vaniljstången sjunkit till botten så det var helt svart i botten och Panacottan smakade typ ingenting. Vilken besvikelse. 
 
Aja. Hem åkte vi och satte igång och förbereda morgondagens efterrätt. Gjorde Pavlova, men min ugn är ju som den är så även om jag hade väldigt låg temperaatur så är dom ändå lite beige-aktiga. Smakar nog gott ändå. Har även gjort Vaniljbavaroise som ska serveras till Pavlovan. 
 
Nu tar vi det mest lugnt innan det är läggdags. 
Imorgon kommer familjen för lite "påskfirande". Vi slopar påskbordet och äter lyxmat istället. Dagen blir nog bra. Men det blir även en tung dag. Känner det i hjärtat. Imorgon är din födelsedag, men jag kan inte ringa och gratta dig... Varför finns det ingen telefon där du är ovanför molnen? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0