"våtkrullet" - läs, så förstår ni!

Har ni tänkt på en sak? Det har jag. Många saker, men jag syftar på något speciellt. Det är saaatans kallt ute. Det har varit kallt länge, men vart kom denna bitande äckliga kyla från? Jag kan stå ut med kyla, men inte iiiiskyla. Vad man än gör så bara huttrar man. Idag tog jag på mig jeans för jag mitt smartarsel tänkte att det måste vara varmare än tights, men nej då, det var det inte. Jag huttrar som ett as. Och sen kan jag erkänna att det var inte bara för kylans skull jag tog på mig jeans, jag ska tvätta tightsen imorgon. Det är dags för det också. Fan man måste jue tvätta jämt när man inte har så många tights och byta mellan. Det är jobbigt. Nästa år får jag satsa på att köpa flera tusen par, så jag inte behöva tvätta så ofta, jag hatar och tvätta.

Imorse klev jag iaf upp ur sängen vid halv 5, det var bara slänga sig i duschen och sen göra sig iordning. Ville göra något annorlunda med mitt hår kände jag, i vanliga fall duschar jag, blåser håret och har i nåt tjosan jag köpt hos frisören och sen är det klart, men hur kul är det och göra likadant varje dag? Så idag när jag hade duschat hade jag i vax i håret, tänkte att då kunde håret stanna kvar med "våtkrullet" som blir efter att man duschat. Mja, jag vetefan om jag lyckades så bra med det. Det såg mest bara udda ut, speciellt eftersom luggen börjar bli för lång, så jag måste sätta upp den halvt om halvt. Suck, vem har råd att gå till frisören varje månad/varannan månad för att luggen är för lång? Man får jue betala full taxa ändå. Men i slutet av februari är det ett måste.

Jag drog hemifrån vid 6 imorse och kände att det skulle bli spännande att åka extrabussen idag för att se om det gjorde någon skillnad när de tog den nya vägen, märkte då till min förvåning att den tog motorvägen hela vägen. Tyvärr så var extrabussen lite sen, så det blev inte så stor skillnad. Men vi får se om det är någon skillnad på torsdag. Det var en lugn dag på jobbet, massa trevligt folk runt omkring än så man slapp tänka, bara jobba och umgås, det behövdes. Jag slutade 16.55, då drog jag mig iväg till jobbet. Och som jag nämnt tidigare så brukar bussen komma in mellan 20-25 över och det är som vanligt, men när jag slutar tidigt så går stadsbussen annorlunda, så den går inte förrän 41, men idag när jag klev av bussen så var den tidigare bussen 10 min sen, så den kom precis när jag kom in på resecentrum. Skönt som fan och ta en tidigare buss och slippa stå i kylan och vänta.

Mitt problem idag var att jag behövde få tag på blommor till imorgon. Åker man hemifrån vid 6 på morgonen och kommer hem vid 19 så är det riktigt svårt att hinna till en blomsteraffär eftersom de öppnar efter att jag åkt hemifrån och stänger innan jag kommer hem. Så jag var smart och fixade med att någon gick och köpte blommor åt mig så att jag kunde hämta dom när jag kom hem och då valde självklart efter vad som blir närmast för mig att hämta ifrån och det är mamma. Så jag ringde en beställning på vad jag ville ha för något. Så när jag tog bussen hem gick jag av en hållplats tidigare och gick och hämtade blommorna innan jag gick hemåt. Så nu är dom inköpta och klara samt att planerna för imorgon är klara.

Det känns skönt att det är klart. Jag är en planeringens människa, har alltid varit, kommer alltid att vara. Allt ska vara planerat och allt ska gå efter planerna för att jag psykiskt ska klara av en dag, rubbas det finns det risk för psykbryt.

Oh well, kvällen före en ledig kväll är alltid skön. Man kan bara slapp och veta att man är ledig dagen efter. Idag hade jag tänkt titta på serier hela kvällen, bara slappa. Slappa har jag gjort, indeed, det är jag bäst på! Och jag har iaf sett ett avsnitt av 24 och ett av House men där tog det sedan stopp. Fastnade sedan här vid datorn och spelade massa skitspel på internet. Det är "kul" tidsfördriv ibland, inte så kul egentligen, men man fastnar.

Läste en artikel på aftonbladet om att poker-spel på internet med låtsaspengar ökar risken för spelberoende när de blir vuxna. Hur är det då för en som redan är 24 år som sitter och spelar med låtsaspengar? Är jag vuxen redan, eller finns risken redan? Visst känner man sig lockad att prova spela för pengar någon gång, men det handlar bara om självdisciplin. Ska man spela för pengar, ska man även veta hur mycket som är ok att spela för och stanna när det är nog. Eller nåt, blaha blaha. Försökte låta lite vis, men vetetusan om jag lyckades. :)

Jag är trött och skulle behöva gå och lägga mig, men jag har egentligen ingen lust, men jag måste. Behöver sova. Har sovit så dåligt de senaste nätterna, har inte alls gått ihop sig med arbetstiderna och även hinna få sömn emellan dom. Och jag skulle behöva bli klar med den här tråkiga boken, har nya böcker att hämta ut på posten som jag VERKLIGEN vill läsa. Ska försöka ta mig dit och hämta dom imorgon, så jag har dom hemma iaf. Ska läsa Samlarna först, som är uppföljaren till Kamelklubben, så kan Linda låna böckerna sen. Kamelklubben var jue över all förväntan bra faktiskt, trodde den skulle vara asdålig, kände så de första 100 sidorna, men sen får man tänka på att det var en helt ny författare också, måste komma in i hur folk skriver innan man förstår tankegångarna. Men jag längtar efter att läsa nästa!

Linda, glöm inte kolla efter Virginia Andrews! Hoppas du har dom! :)

Nej, nu ska jag väl vara duktig och göra mig iordning för sängen.

Vi höres imorgon, med säkerhet, ska ta med mig kameran imorgon, så det blir lite bilder.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Sandra Purvall

Lycka till idag, tänker på dig :) kram

2009-02-04 @ 04:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0