Bakat mummakakor! MMMMMM!

Sådärja, då var det äntligen torsdag, vilken innebär att imorgon är det äntligen fredag. Inte för att det alls har varit en jobbig vecka. Den har varit otroligt skön, men kollade lite extra noga på mitt nya schema och jag säger bara det att jag får passa på att njuta nu, för det var mycket jobb i februari! Vilket är kul i sig, men det blir inte alls mycket hemmatid, blir mest att spendera dagarna på bussen, på jobbet, och i sängen :P

Idag hade jag ju ett kort pass igen, så jag kom hem tidigt. Stannade i centrum och hämtade ut en tröja min syster skickat till mig, hon tyckte jag skulle kunna ha den. Mjo, hon klagar på att jag är tjock, men hon har nog inte insett hur tjock! ^^ Den satt lite tight om man säger så, men som tur är kommer min andra syster imorgon, hon är ju smalisen själv, så hon ska få prova den, om hon tycker den är fin :)

Efter att jag hämtat ut paket sprang jag snabbt in på affären, köpte lite baktillbehör som jag trodde jag skulle behöva. Det gjorde jag väl inte riktigt, hade det mesta hemma redan, men det innebär att jag kan baka igen. Har då spenderat kvällen med att baka. Det blev chokladkaka med chokladglasyr och strössel, nötkakor och havrekakor. Ska ta med till jobbet imorgon, tur att jag fick ok från Elina att jag inkräktade på hennes bakvecka :D Jag tycker det är kul att baka, och gott också! Mumma. Har tjuvsmakat lite, och det blev gottis det! Chokladkakan har jag aldrig gjort förut, letade upp ett recept på internet, så det var ju tur :)



Det får bli en sen kväll ikväll, i vanliga fall brukar jag ligga till sängs nu när jag ska upp så tidigt dagen efter, men jag håller på som bäst med maten nu. Har ändå hunnit med mycket sedan jag kom hem. Tre olika bakverk, och maten är snart klar. Det är inte illa :)

Och som jag nämnt tidigare så kommer ju lönen imorgon, halleluja! Lönespecen hade trillat ner i lådan idag och det var inte alls illa. Varje månad så tänker jag en viss summa när jag öppnar brevet som jag verkligen skulle behöva att det stod, så jag klarar mig. Och än så länge, peppar peppar, har det varit högre än vad jag behövt, så då får jag alltid lite extra att röra mig med. Man ska alltid tänka mindre så att beloppet sen alltid är högre :D

Så imorgon blir det till att åka ut och storhandla. Jag kommer till Örebro med bussen typ vid 16.20 och då ska jag träffa min syster där. Vi ska ta en snabb sväng på stan, ska kika på en bh som verkar vara helt min grej! Inga band överhuvudtaget! Tänk den ni! Självhäftande, och ett spännde man häftar ihop med så det blir push-up. Tänkte kika på den imorgon och se om det passar :) Sen vid 17.15 så kommer pappa och hämtar oss, då ska vi ut och kika in det nya Willys som öppnar i Almby imorgon, premiärer är bra, det är billigt. :) Efter det, om det är något kvar att handla, så fixar vi det. Sen blir det hem till de underbara serierna.

Imorgon är det Let's Dance, One tree hill, Greys Anatomy och 90210 som gäller.

Nu har jag redan skrivit allt som ska hända imorgon, tror inte jag hinner skriva imorgon nämligen. Kikar väl in om det är något speciellt, men annars har jag fullt upp. Och man behöver ju inte skriva varje dag, men det är en noja jag har om jag ska ha en blogg. Så till 99% skriver jag säkert något imorgon ändå hihi.

Nu ska jag se så inte kycklingen och riset bränns vid.

Men enjoy!

Kommentarer
Postat av: Madde

Nyöppningen av willys var ju kuul.. not:P



Serier!:D Veckans höjdpunkt!:D:D

2009-01-23 @ 19:13:36
Postat av: Carro

Klart vi ses på söndag, men Nathalie kommer nog inte hem förrän vid 17, hade glömt att det var pappahelg

2009-01-23 @ 22:52:38
URL: http://metrobloggen.se/FamTurner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0