Jag vågar.. *stolt*

Jag känner mig som en helt annan person ibland. Det är inte vanligt att få kommentarer som att man är fin och har fina kläder på sig, men känns som att jag har förändrats lite. Jag vågar klä mig som jag vill, behöver inte tänka på att det ska vara "safe", även om hullet sticker ut lite härovar. Tack alla för alla fina kommentarer, det värmer, även om det kanske inte märks, så tar jag det till mig!

Denna dag har varit helt ok. Stressat på jobbet, men det börjar bli en vana, det är bara kämpa på. Huvudvärken försvann redan innan jag hade kommit fram till jobbet, det var grymt skönt. Har börjat läsa en bok jag läst några gånger förut, men jag har slut på böcker och fick tillbaka den här efter att Linda lånat den, så tänkte att jag kan likagärna köra på den igen, den är bra! Väl framme på jobbet var det bara att sätta igång, längtade efter lunchen, hade kokt potatis, kokt torsk och äggsås med mig, det är en höjdare minsann!


Sen längtar man efter att sluta. Sätta sig på bussen och läsa. Sen komma till Örebro, vänta på nästa buss. Gick till Pressbyrån och köpte cola och nötmix, inte för att jag har råd med det, men det är kallt ute och jag var hungrig, sådeså!

Väl hemma så sitter jag här.


Har mycket att grubbla på nu känner jag. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Kommer underlätta med information, men det är så svårt sånt där. Det är en förändring och jag är inte precis stor på förändringar. Det har varit många sånna det senaste året och jag är.. jag vet inte.. rädd kanske är rätta ordet? Allt är så bra som är nu, eller så bra som det kan vara i min situation, och en förändring på toppen av det. Jag vet inte helt enkelt. Jag vill det mer nu, än när jag först läste om det, då brydde jag mig inte överhuvudtaget, men nu börjar jag ändra uppfattning. Inte så konstigt när man får höra att det är tvång kanske ;) *host host* Aaah, men vi får se, det ljusnar säkert, men lite pepp och lite funderingar så får vi se.


Snart är det årsdagen, bävar inför det. På något sätt har man kunnat lägga det åt sidan i snart ett år. Inte ens kunnat ändra mitt meddelande på msn. Inte ens varit vid graven. Men snart är det årsdagen. Ett helt år har gått. Det har bara sprungit förbi. Det är tungt. Jag är glad att jag är ledig då. Någon mer som är det som vill ta sällskap? Klarar det inte själv.


Uhm. Ska lägga mig tidigt idag. Har en konstig känsla. Jag är helt ok glad idag, på relativt gott humör. Men längst därinne är det något som maler. Vet inte vad. Ska bli skönt med helg. Vila ut. Inte göra något speciellt. Bara umgås med mina kära och ta det lugnt. Jag behöver det nu. Bara ta det lugnt. Inte tänka, inte fundera. bara vara.


God natt.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej vännen, skulle aldrig tvinga dig till att göra något du inte vill. Du får aldrig tro det...

En så stor förändring blir det ju inte.. det är du, jag och några till som du känner.

Please!

Självklart stöttar jag dig i det bestlut du tar och jag ska hjälpa dig på alla sätt jag kan. Du är ljuvlig!

2009-01-16 @ 00:44:34
Postat av: Carro

Halloj!!! Vad har jag missat för beslut nu??? Har jag inte läst bloggen ordentligt kanske?? läser igen

2009-01-16 @ 22:44:36
URL: http://metrobloggen.se/FamTurner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0