Tidig morgon!

Två timmar kvar tills det är dags att gå till jobbet. Känns som att jag har varit vaken i en evighet. Jag vaknar så grymt tidigt nu för tiden! Undra om det kanske behöver införskaffas en rullgardin?! Solen ligger ju på rakt in i sovrummet från typ sex - halv sju på morgonen. Det är ljust! Och då vaknar katterna, de har faktiskt varit lugna, inte så mycket dom som har väckt mig, mer att jag bara vaknar, tror det kan bero på att det är så ljust. Men om man ställer klockan på 10 och vaknar 07.20, då blir man inte glad!

Har fördrivit tiden med att duscha, äta frukost och se på ett avsnitt days. Kom nyss hem från affären, tänkte jag skulle göras tacos till matlåda ikväll, så inhandlade det jag inte hade hemma till det. Sen när jag stod där vid tacoavdelningen så precis bredvid hade dom knäckebröd etc och då såg jag skorpor!! Evigheter sen jag åt skorpor, men det är ju så gott! Så jag köpte en påse med det och ost. Kanske äter det som mellanmål idag innan jobbet, vi får se! :)

I torsdags och fredags var jag ledig. Torsdagen spenderades med att göra inget viktigt. Slappade mest, krånglade med lite stuff på datorn och donade. Kollade på Sanctuary, en ny serie som jag redan hunnit kolla klart på, började i torsdags ;) Bara vänta till den sätter igång igen efter sommaren. Fredagen började med Sanctuary men jag hann även med städning här hemma, skönt det :)

Sen var det dags att påbörja den hemska arbetsveckan, lördag - fredag. Är inne på dag 4 av 7 nu. Snacka om att jag längtar till fredag! Jobbade dag lördag-söndag och jobbar kväll måndag - fredag. Igår var ingen lugn dag precis och pricken över i var även att jag var misspepp, så det passade inte alls. Men det gick bra. När väl huvudvärken gick över blev humöret bättre och man kan ju inte säga annat än att tiden gick fort igår :)

I fredags tog jag mig äntligen tid att sätta in foton i ramarna jag köpte förra veckan. Tog kort på två av ramarna, de andra kommer sen när de har kommit upp på väggen. Har inga tavelkrok o inga hammare och resten av väggarna är hårda så det gick inte att få upp något där med min hemma-fix idé. Jag tog spikarna som sitter i kabelskor och spikade upp med hjälp av baksidan på en skruvmejsel! ;)

Fick även upp mina fjärilar som jag köpte för några månader sedan! Är riktigt nöjd över den här:


Det blev riktigt snyggt! Tänkte jag skulle ta mig till Marieberg och köpa fler fjärilar, samt även fler ramar. Så ska jag börja fixa och dona upp lite mer bilder. Ska även framkalla fler kort, några lite större kort med. Det blir asbra det! Köpte precis efter att HV tog SM-guld en affisch som jag skulle rama in. Nu var affischen lite större en ramen, men jag klippte av delen där det stod "Aftonbladet", det var ju ändå inte snyggt:


Fint att somna till och vakna till minsann ;)
Och sen var jag ju på stan förra tisdagen med Tezzi, glömde skriva att jag köpte ett par pyjamasbyxor. Jag ÄLSKAR pyjamasbyxor, vet inte riktigt varför, men tycker det är härligt att ha massa olika och helst ska dom vara färgglada! Rutigt är en favorit med olika färger, men så hittade jag dom här. Otroligt snygga och dessutom extremt sköna!


Very nice! :D

Det bör komma ett paket från Halens denna vecka också, har fått mail om leveransbesked att det ska komma inom 3-5 arbetsdagar. Två tunikor till mig och en bikini åt Madde. Snabb leverans den här gången isf! Coolt :)

Aja. Ska väl göra något "vettigt" nu innan det är dags att dra till jobbet ännu en dag.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Mads

Du och pyjamasbyxor haha!;D

2010-06-01 @ 19:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0