Semester is nice!

Nästan en månad sedan sist, det är nog nästa rekord tror jag! I förra inlägget beskrev jag hur ont behandlingen mot njursten gjorde och gissa vad? Det gjorde lika ont andra gången! Ingen ökad dos med smärtstillande inte, men det skulle dom fixa, till nästa gång. Aja. Den här gången händer det grejjer iaf! Så glad är jag! Läkaren trodde inte att det hände något den här gången heller, de såg på ultraljudet att stenen var kvar, men den var ljusare. Och nu har jag faktiskt kissat grus, så glad! :) Nästa behandling är 21a september! Hinner nästan inte ens börja jobba innan det är dags att vara borta igen. :( Börjar sakna jobbet nu faktiskt!

Men men. Nu är det semester, och välförtjänt och så underbart är det! Har haft en helt otroligt bra 1,5 vecka med pappa. Vi har försökt hitta på något varje dag, känna att vi kan göra vad vi vill! :) Jag åkte ju ut dit fredag för två veckor sedan, han hämtade mig när han slutade jobbet. Då hade jag sovit ett tag för jag hade ont, så klart. Inte är man befriad från njurstenen för att man har semester inte.

Vi började redan på lördagen med en trip till Marieberg. Vi drog in på IKEA och handlade en säng in till "mitt" sovrum hos pappa, bäddsoffan gick inte att sova i! Sen passade jag på att köpa lite grejjer hem för att fixa lite, mer om det sen :)


På söndagen drog vi till Noramarken, trots spöregn. Vi gick hela marken ändå! Fan, vi hade ju semester :D Blöta var vi men det blev ju även ganska billigt för man stod inte länge vid varje stånd inte. Det blev iaf lite polkagrisar, lite godis. Vi kastade boll och tog lite lotter. På vägen mot bilen sålde dom majskolvar och det gick ju inte att motstå :D

Måndagen spenderades i bilen, vi åkte till Ljungsbro utanför Linköping, där ligger ju Cloettas chokladfabrik :D Helt ljuvligt att kliva in i en affär med BARA godis! Oja! :D Me like, blev lite av varje, har minsann godis för ett tag framöver nu :)

Den högra påsen är min!


På vägen tillbaka från Cloetta tog vi vägen över Askersund, stannade i hamnen för att se om fiskbodarna var öppna. Vi var ute efter lite rökt fisk. Oturligt nog så hade de stängt för säsongen, endast två dagar tidigare, suck. Men det var lite hantverksbodar öppna och glassbodar, så vi strosade runt lite och avslutade med glass. Hamnen var grymt fin! Och det var massa tama småfåglar där som hoppade runt fötterna hela tiden och tiggde :P



Vi åkte till ÖoB i Arboga på tisdagen, deras ÖoB är mycket större och bättre än det som är här och i Örebro. Hittade lite oplanerat där, men aja, det går ju inte att åka till en affär utan att handla, kan ju inte gå runt och bara TITTA. Neee. :P

Vi hade även en bakdag och på fredagen kom några vänner till pappa förbi på middag, kalops, sååå gott! Och så hade jag gjort efterrätt, så klart ;) På lördagen var vi hemma hos mig på besök, kändes lite konstigt att åka hem till sig själv bara över dagen :P Men vi möblera om och borrade så mycket vi hann. På eftermiddagen kom Madde, Maffe och hans barn så käkade vi Tacos! :) Tror minsann Maffes barn diggade dansmattan, de stod och studsade hela tiden, och när den ena dansade så stod den andra på golvet bredvid och tränade :P HAH! Så söta :)

Söndagen var en lugn dag, mest slapp. Det var skönt att göra det med :) Mycket wii blev det hela veckan! Men lyckades slå rekord i vanlig bowling och träningsbowling, så något positivt, men ont i armarna hade jag! :D På måndagen följde jag med pappa på deras medlemsmöte för den ideella föreningen han är med i. Det var allt i från kul, och det var mygg överallt! Jag har myggbett på hela bena och det kliar hela tiden! Fan!

Tisdagen var det ju upp tidigt för att åka på behandling, 05.15 ringde klockan, helt död. Men inte lika nervös den här gången, börjar lära mig nu. Blir väl en vana snart ;) Men förhoppningsvis räcker det med en behandling till och tur är väl det för jag har fått reda på att det kostar 250:- per gång! SATAN! Dyrt.

Efter behandlingen åkte vi hem hit till mig, vi fixade klart det sista efter ommöbleringen, bara städningen kvar som jag tagit hand om i veckan. Dock så vaknade jag upp dyngförkyld på onsdagen, så det har jag levt med samtidigt. Det är jobbigt och städa och fixa när man är sjuk, men jaa det måste ju göras. Katterna är fortfarande hos Therese, så det känns bra att få det gjort innan :)

Nu är allt klart. Det är bara två katter som kommer hem, Therese bestämde sig för att hoppa på mitt erbjudande om att behålla Tequila på prov. För mig är det för många med tre katter och Tequila skulle klara sig bra själv, så det ska bli spännande och se om det fungerar. Hoppas det :)

Avslutar med lite efterbilder i lägenheten! :D

Spegeln är min favorit! Är sååå nöjd! :D

Aja. See ya!

Kommentarer
Postat av: Tezzi

Vilka fina bilder på din lägenhet.. :D

2010-09-10 @ 14:39:53
Postat av: lucke

Hello! Vad har du för planer i helgen då? :)

2010-09-10 @ 14:57:56
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Darksess@soclog

Sv: Du har inte missat något :) Har haft kvar av det gamla så har inte provat på det än. Jag kan göra det och skriva ett inlägg om det imorgon!

2010-09-16 @ 17:56:37
URL: http://Darksess.soclog.se
Postat av: Darksess@soclog

Sv: Tänkte duscha på morgonen men det blev ändrade planer. Kolla på bloggen imorgon istället. Kommer definitivt att ha duschat kväll eller imorgon förmiddag.

2010-09-17 @ 08:09:47
URL: http://Darksess.soclog.se
Postat av: Darksess

Sv: Glömde säga, mina favoriter just nu är Tresemmes schampoo och balsam. Speciellt deras balsam gör underverk med mitt hår.

2010-09-18 @ 14:19:06
URL: http://www.darksess.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0