Biltårta till Isidor :)

Nu tänkte jag bomba er med bilder på en och samma tårta, men från alla håll och vinklar ;) Varför inte liksom. Tog massa kort, och det är kul att visa upp hur den ser ut från alla håll. När man tar ett kort rakt framifrån så syns ju faktiskt inte allt. Och måste säga att bilen har fått ett uppsving från förra gången jag gjorde en bil, man lär sig för varje gång och det blir bättre och bättre :)







Tanken är lite att bilen kommer uppkörandes från sidan av tårtan! ;)
Det är ljus tårtbottnar, fylld med mjölkchokladfluff och ahlgrensbilarfluff. När jag gjorde tårtbotten, så sjönk den ihop lite, och när jag skulle dela tårtan i tre delar, så blev det bara 2,5. Sista bitan blev bara små delar. Så jag smulade till den halva tårtbotten som fick vara det mittersta lagret, och för att gör det lagret mer stabilt än bara tårtbottensmulor så hackade jag även mjölkchoklad och spred över. Det blev riktigt bra :)
Tur det finns nödlösningar när det inte alltid går som man vill ;)

En annan komisk grej med den här tårtan är att när den var klar, så skulle jag stoppa in den i kylskåpet, och då var det något som sa mig att det var något fel. Och felet var ju att jag hade gjort en 1:a och klistrat fast på tårtan, men Isidor fyllde ju faktiskt 3. Så det var ju tur jag kom på det, hade kunnat bli riktigt pinsamt annars ;)

Har beställt hem massa essencer som jag var hämta ut förut. Kliar i fingrarna! Vill göra smörkrämer och testa och se om det är gott :D Tänk bara Viol, Tutti Frutti, Hallon, Blåbär, Jordgubb..... mmmm! Blir en drös macarons framöver inser jag ;)

Men nu är det dags att studera Monsters High karaktären Draculaura in i minsta detalj och se om man kan lyckas få till henne i sockerpasta. Spännande ;)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0