Inväntar en höger

Gick och la mig i relativt god tid igår, för att vara jag innan en ledig dag. Vilket innebar att jag vaknade redan vid 8. Har hunnit med mycket idag, bara en sak jag inte hunnit som jag tänkt göra och det är att baka. Men jag har plockat här hemma, dammsugit, bäddat om i sängen, kört en maskin lakan, duschat, lagat mat och varit uppe på stan. 
 
Fick sms förra veckan om att mina linser hade kommit så jag åkte upp idag för att prova dom. De beställde in ett par provlinser av mig. Dessvärre när jag kom dit fick jag reda på att jag inte kan ha dagslinser pga mitt kraftiga brytningsfel så det fick bli månadslinser men dygnet-runt-linser iaf! Jag satte på mig dom när jag var där och det kändes så udda! Så fort jag rörde huvudet så ställde ögonen om sig. Så dom bad mig ta en vända på stan och komma tillbaka efter en timma, för att se om det blivit bättre och även så de kunde kolla om de ligger rätt o om jag ser bra. 
 
Köpte mig ett par skor, ett par mjukisbyxor och två tunikor. Sen gick jag tillbaka och fick sitta och vänta en stund. Vänstra ögat ser jag bra på men inte på högra. Men dom ligger iaf rätt, så hon kollade lite och kom fram till att det var för hög styrka på högra så hon skulle beställa en ny högerlins för att se om det blir bättre. 
 
Har ändå haft linserna på mig idag, hon tyckte det var bra om jag kunde ha det så jag får vänja mig vid det nya materielet i linsen. Och såhär på hemmafronten går det bra, men får nog bli glasögon till jobbet imorgon och på torsdag, sen kör jag linser hela helgen när jag ändå är ledig. 
 
Efter optikern åkte jag hem. Nu har jag precis gjort iordning matlådor. Gjorde en kycklinggryta med mango chutney, smakade av såsen lite och den var god! Så det blir nog toppen som matlåda imorgon! Nu är det jobb två dagar sen ledig tre. Jag är såå i behov av lite långledigt, så det ska bli skönt! Men det väntas besök heela helgen. Kan nog vara lite skönt att ha sällskap. Är alltid så ensam, och just nu så är det extra jobbigt. 
 
Nu ska jag försöka få tag i min kära far så ska jag sen se ett avsnitt av nåt innan det är läggdags i min nybäddade säng! Med lakan som är tvättade hemma i min tvättmaskin! Wie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0