Ta inte ut glädjen i förskott Madde!

Nu var det ett tag sen känner jag. Jag har inte riktigt haft tid i helgen och jag har prioriterat annat. Jobbade ju i fredags, när jag kom hem vid 8 på kvällen (pappa skjutsade mig hem) så kollade jag på serier, men tog det mest lugnt. Gick och la mig tidigt, var i säng vid, ja före 23 iaf, gick upp vid 9 på lördagen.

Kollade på serier till frukost, som vanligt :D hihi mina serier, love'em! Men pappa skulle komma till mig på lördagen, vi hade inte bestämt någon speciell tid, men när jag vaknade på lördagen så märkte jag att det var väldigt varmt ute, solsken och ett bra väder för att sätta upp nät på balkongen. Så jag ringde pappa o frågade om vi inte kunde göra det. Självklart sa han ja, så vi drog iväg till ÖB och köpte hönsnät och buntband :)

När vi kom hem hit så satte vi igång med det på en gång, det blev riktigt bra! Så skönt att kunna ha öppet och skönt för katterna att kunna gå ut och sitta i solen, de trivs som tusan! Sen kom pappa på en smart grejj för att fästa nätet längst upp så han höll på med tången och bände lite. OCH vad tror ni inte händer då! Den jävla tången åker ner och landar på grannens balkong! Suck! :P Det var bara att knata ner och ringa på för att få den tillbaka. Tror ni hon var hemma?! NE! Gick ner två gånger, men ingen hemma! Det var visserligen påskafton så det är väl inte så konstigt.

Men man vill gärna ha sånt gjort på en gång, för ju mer tid det går ju mer pinsamt blir det. Ringde på senare på kvällen men, men hon svarade inte. Så igår tänkte vi gå ner flera gånger, men nee, det blev aldrig så! När jag kom hem på dagen igår satt grannen ute på gården och fikade, ofta jag vågar få fram då och be om tången, nej det fick vara!

Idag när jag kom hem så låg tången på golvet innan för dörren, hah! :D Då hade hon hittat den och förstått att den kom uppifrån, smart tant! Det var skönt, slapp jag gå och plinga på något mer. Jag som hade tänkt plinga på på vägen upp idag, tur jag inte gjorde det :D

Aja nog om det, den är tillbaka nu iaf! När vi var klara med nätet i lördags så började vi baka! :) Vi gjorde tre satser med Mandelmums! Mumma! Pappa fick med sig en plåt hem, har en plåt med mig till jobbet imorgon och några kvar hemma. När det var klart gjorde jag strimlad lövbiff i ädelostsås med strips till, gott, men lagade föör mycket, så mätta blev vi!

Pappa drog hem vid typ halv 7, typ då ringde även min syster och frågade vad jag gjorde och då sa jag att jag väntade på henne :P Så då begav hon sig till mig. Precis när hon kom så kom jag på att jag hade tvättid! OOH! Hade inte ens gjort ordning tvätten. Så hon fick springa ner och dra kortet så ingen annan kunde boka tiden, så drog vi ihop all tvätt, vilket inte var mycket för det var inte länge sen jag tvättade.

MEEN! Då eftersom jag inte hade så mycket tvätt, så var jag duktig och passade på att tvätta lakanen! YEY! Då passade jag även på att bädda med heeelt nya lakan på kvällen sen, köpte dom för några månader sen men har aldrig blivit av att jag öppnar förpackningen, köpte andra lakan typ i samma veva som fick gå först. Men de här var grymt fina! :) Har tagit kort på dom, men orkar nog inte lägga upp idag. Får bli en annan dag. :)

På kvällen sen så bakade vi Nitos jordnötskakor, kollade på serier och spelade Quake III hihi :)

Och sen ska ni bara få höra, fyyy! Vi gick och la oss typ vid 1 på natten, läste typ 30 minuter så kanske somnade vid halv 2, då tänker man ju att man ska sova till iaf 9 på morgonen. Men nej! Madelen kommer in vid halv 7 på morgonen för att det är en humla i vardagsrummet och jag var så trött! Så trött att jag inte orkade vara en perfekt, stålstorasyster och gå och hjälpa henne så jag mumlade fram att hon skulle ta ut katterna ur vardagsrummet, stänga dörren och komma och lägga sig bredvid mig "för jag tänker då inte gå upp ur sängen" HAH! :D

Sagt och gjort, hon kom och la sig. Men tror ni seriöst det gick att lägga sig och sova igen? Det var redan kört, hade vaknat tillräckligt mycket för att inte vara somna-om-trött, katterna jamade och krafsade på dörren för de ville ju åt den där jävla humlan och samtidigt var de även hungriga. Madelen gick och gav dom mat, i hopp om att de skulle lugna ner sig, men inte då. Vi gav upp till slut, vi gick upp strax efter 7. Tidig morgon = lång dag.

Vi satt och spana runt på facebook, gjorde massa olika frågesporter, vilket är kul, men inget vi skulle göra om det inte var för att vi vaknat så tidigt. Suck! Till slut så satte vi igång lite iaf, vi gjorde frukost och kollade på High School Musical 3. Den var helt ok, de andra filmerna är bättre, men den var bra ändå. Som jag sa till Sonja idag, så är dom tuttinuttiga dom filmerna :P

Efter det var klart så gjorde vi chokladbollar. Hade även tänkt göra bullar, men det tog slut på endel ingredienser till chokladbollarna så det lutade åt att vi skulle strunta åt det, men vi ville göra mer chokladbollar och bullar är gott. Så istället så tog vi moppen och begav oss mot willys, men först stannade vi hos Carro, Per och Nathalie och fikade. Tog med lite av det fikabrödet som bakades i lördags och Carro hade bakat banankaka! Yeah, så det blev en mysig fikastund, Pers föräldrar var även där, så det var trevligt. :)

Sen åkte jag och Madelen och handlade, köpte även grejjer till att laga mat på kvällen. Väl hemma igen så bakade vi chokladbollar. Sen gjorde vi degen till bullarna, kollade på OC, bakade ut bullarna, satte dom på jäsning och lagade mat. Det blev kycklingwook med äggnudlar och ananas. Gott! När vi åt kollade vi på OC. Gräddade även bullarna.

Det är så himla gott med bullar, så otroooligt gott. Vaniljbullar ska det vara! Mumsfilibaba! Speciellt nybakta :P Det blev några stycken där på kvällen, men man var lite mätt efter maten måste jag säga.

När vi insåg att vi inte skulle hinna se två till OC, som var ett måste, så kollade vi istället på Top Model, sen gick Madelen hem. Klockan var då redan halv 10, siktade på att vara i säng vid 10, men lyckades inte, men var isäng iaf 10 över ;) hihi.

Det här blir en väldigt uppradad blogg känner jag, med massa satans småhändelser, kul att läsa. Men aja, kul att skriva.

Imorse var jag trött när jag vaknade. Var inte riktigt redo att gå upp. Ni vet när man vaknar till och tror att det är mitt i natten och man känner "åååh vad skönt, nu ska jag somna om och sova riktigt skönt" och så en sekund senare ringer väckarklockan! Stör mig så jävla mycket på det. Det förstör mycket! Urk! Men men, gick upp, slängde mig i duschen, blåste håret, gjorde frukost och satt här och klickade runt samtidigt som jag åt.

Sen gjorde jag mig iordning, tog med en påse bullar till jobbet och så gick jag ner till moppen och åkte. Väl på jobbet så var vi faktiskt ovanligt många som jobbade, blev förvånad såhär på annandag påsk. Och jag tror det var lite feltänkt. Det kändes så. Det var grymt tråkigt, tråkigare än i fredags. Nästan två timmar gick det innan jag ens fick mitt första samtal, suck. Jag skrev upp mig på komp till klockan 3 för att komma med en tidigare buss. Kände att det var mer värt att åka hem och ta det lugnt, lite egentid, än att sitta där och inte göra någonting. Men under dagen så kände jag att jag även kunde kompa tidigare om det gick, så skrev upp mig klockan 1 med. Gick på lunch vid 12, kom tillbaka vid 12.45, tog ett samtal sen sa dom att jag kunde gå!

Så skööönt! Även om jag har haft lite tråkigt sen jag kom hem, inte riktigt vetat vad jag ska göra eftersom jag inte har några serier att kolla på. Så har det ändå varit skönt. Jag börjde kolla på ett Andromeda, men känner att jag har börjat tröttna lite, får pausa det lite till tror jag. Så jag slog över till 3an istället, kollade på ett gammalt top model, sen gick jag in hit och funderade på vad jag skulle göra.

Och jag tror att min syster blir glad nu, men ta inte ut glädjen i förskott, för det är inte garanterat att det håller i sig, men jag började kolla på Desperate Housewives från början. Har velat göra det länge, men inte riktigt haft ork och lust, men nu ska jag ge det ett försök. Så ett avsnitt är avklarat, tänkte ta ett avsnitt till nu innan det är dags att sova.

För idag ska jag lägga mig i tid. Jag ska! Det här går inte längre. Jag är i ett sånt sömnbehov samtidigt som jag behöver hinna göra saker, bara vara och ta det lugnt, men det hinns inte med! Vet inte vad jag ska göra! Ibland blir det bara för mycket. Huahua.

Aja. Om jag ska hinna det jag vill så måste jag sluta babbla nu. Men förhoppningsvis, om det finns tid, kommer det lite bilder imorgon, annars får det väl vara tills på torsdag när jag är ledig :P

Hoppas ni haft en bra påsk.


Kommentarer
Postat av: Madde

2009-04-14 @ 19:24:05
Postat av: Madde

Du måste fortsätta kolla ju!:D För bääääässst!:D

Jag blev lite nervöös när jag läste rubriken hihi;)

2009-04-14 @ 19:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0