En vändpunkt i livet, ett steg åt rätt riktning!

Hade tänkt gå och lägga mig nu, eller för ett tag sen. Men fastnade framför ett spel på king.com, men så tänkte jag att det finns vissa höjdpunkter i livet som man faktiskt på ett sätt måste skriva om i sin blogg. Och idag har varit en sådan dag med en höjdpunkt, en vändpunkt, ett steg i rätt riktning till ett underbart liv. Idag var jag och kollade på två stycken lägenheter i Karlskoga, i samma område, Skogsrundan. Och jag bestämde mig för ena och den är min! YES! Kontraktet kommer i veckan och inflyttningsdatum är 2009-11-20, men jag ska förhoppningsvis ha tur så att någon vill hyra min lägenhet tidigare så att jag kommer ur snarast möjligt. 

Planlösningen på den nya lägenheten.

Det är ju höst snart, skolorna börjar om ca 2 veckor och i tidningen står det att extremt många studenter har inte fått tag i lägenhet ännu så dom har blivit akutintagna på vandrarhem runt om i stan. Det bådar gott för en som mig, som vill ha iväg min lägenhet snabbt, men förstå mig rätt, inte fööör fort! Jag måste ju hinna ur lägenheten också hihi!

Men idag har helt klart varit en bra dag. Pappa kom och hämta mig efter visningen så åkte vi till Örebro. Han bjöd på McDonalds då han hade en middag att bjuda igen och han sålde sin bil igår, så han kände sig väl rik ;) Sen åkte vi till Willys. Jag inhandlade MASSOR av gott, som jag aldrig haft hemma förut. Jag ska göra massa god mat. Jag har asiatisk vecka den här veckan. Så idag har jag gjort en fläskfilégryta med morötter, bambuskott, vattenkastanjer, champinjoner och ananas. Ska bli spännande och se hur det smakar imorgon, men det såg jävulskt gott ut! :D 

På torsdag är det dags att laga mat igen, då blir det nog nån kycklingrätt med sambal oelek och chili eller något sådant. Något ska jag komma på! Har ju en receptbok med bara sånna där recept, så de så! :D hihihih

Jag är så glad idag. Länge sen jag kände mig såhär upprymd. Det här kommer bli så bra, jag känner det ända ner till tårna. Ooooh vad jag lääängtar, massa mycket!

Men nu, sova!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser likadan ut som den lägenheten du har nu, fast spegelvänd.. :P

2009-08-25 @ 18:16:12
Postat av: tezzi

haha, mitt namn kom visst inte med :P

2009-08-25 @ 18:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0