Burr!

6 maskiner tvättade! Yey! Men det var med bävan jag gick till tvätten varje gång för usch vilket ruggigt väder det är ute! UUUH! Jobbigast var det typ de tre första gångerna eftersom jag hade stoppat alla mina långärmade tröjor i tvätten, så hade bara linne under jackan! Men det blev att dra upp dragkedjan lååångt upp över hakan o halvspringa för det har blåst som bara den idag hela dagen! burr!

Men det känns så skönt när man har tvättningen klar. Det är ju inte så jobbigt när man väl börjar tvätta. Bara att jag inte orkar gå iväg och boka tid, ibland orkar jag boka tid, men då orkar jag oftast inte gå ner o tvätta när det väl är dags! ;) Men idag äre gjort! Och så har jag diskat, har lite kvar att diska. Men har tagit en paus!

Pratat med pappa i telefonen, vi ska egentligen åka o handla på måndag kväll efter jobbet, men det är så jobbigt att åka direkt efter jobbet. Dels jobbar pappa och ska ta sig till Karlskoga, sen ska vi åka till Maxi Kristinehamn, sen tillbaka till mig, lasta ur allt, sen ska pappa tillbaka till Örebro. Så istället ska vi försöka ta oss iväg i helgen, försöker låna lite pengar. Får besked om det om en stund! :)

Ser vad klockan är nu, kommer nog inte hinna dammsuga och moppa :( Får göra det imorgon kväll då. Prioritera att diska klart, sen laga lite mat. Funderar på att äta soppa faktiskt, låter som den ultimata maten en dag som denna när det är sånt här väder! Borde värma kroppen, fryser som fan, det är så kallt här!

Men aja. Sätta igång var det ja!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0