Jul, mellandagar, nyår. Mys, wii, mat och gottis!

Har inte alls haft tid eller lust att blogga i veckan som varit. Har haft annat för mig! Men tänkte jag skulle hinna med en liten update nu innan det är läggdags! :)

Jobbade ju som tidigare nämnt både julafton och juldagen. 13.20 - 22.05. Det var relativt lugnt måste jag säga. Vi var inte många som jobbade, men vi som jobbade satt och tog det lugnt, pratade och hade det allmänt trevligt faktiskt, kan inte klaga :) Fick kompa 30 minuter på juldagen, kände att jag ville hem så tidigt som möjligt, självklart ville jag gå tidigare, men 30 minuter fick duga helt enkelt :) Och även fast det är en vecka sen så minns jag hur HEMSKT det var att ta sig hem. Värsta snöovädret, det bara blåste och yrde snö och snöade och var kallt. Inga plogbilar hade hunnit vara ute så jag bara pölsade fram! Det var skönt att komma hem!

Var inte riktigt på humör för att gå och lägga mig på en gång, även om jag egentligen borde gjort det. Så jag ställde mig och gjorde julgodis på överbliven blockchoklad, smälte ihop både ljus och mörk blockchoklad och blandade ner cornflakes och cocos, la det sedan i små söta formar och strödde silverkulor ovanpå! :)

På annandagen var det bara upp ur sängen, göra sig iordning. Pappa kom och lämnade saker till julmiddagen, sen skjutsade han in mig till Örebro. Han lämnade av mig vid 10.20 ungefär. Firade jul med Madde, Kristian, Niklas, Sandra och mamma. Vi började med julfrukost, sen delade vi ut julklappar.

Där fick jag ett hjärthalsband, en plättlagg, en mandelkvarn och en ny dammsugare, wihooo! :D Asbra julklappar, indeed! Sen spelade vi spel, Absolut överens och något mer tror jag! Roliga spel! :) Sen åkte jag, Madde, Kristian, Niklas och Sandra tillsammans med pappa hem till mig.

Gjorde julmiddag, bestående av det det vanliga äckliga på julbordet :P Jag äter bara bruna bönor, revbensspjäll och ägghalvor samt självklart julskinkesmörgås! Men alla åt för glatta livet, så tror det var gott iaf! :) Sen blev det julklappsutdelning igen så katterna kunde få komma in i vardagsrummet. Började med att ge Niklas o Sandra deras barnvagn gjord i pepparkakor som jag konstruerade när jag gjorde mitt pepparkakshus, har inte kunnat skriva om det tidigare, ville ju att det skulle bli en överraskning! :D Såg ut som det tyckte om den! Den var inte så vacker, men man såg att det var en vagn och det låg en marsipanbebis/alien i den med! ;)

Sen fick jag ju mer julklappar hihi! Fick en äggskärare, en ljusstake, en ugnsbakform i teflon med tillhörande lock, Mario Kart till wii samt Britney Spears nya parfym! YEY! Så underbara julklappar jag fått iår, superglad! :) Vidare på kvällen så åt vi massa gott och körde charader! :) Det var helt klart en mysig och trevlig kväll! :)

Madelen stannade kvar på kvällen, då hon skulle stanna tills igår. Så vi var uppe ett tag till, pratade och skrev inköpslista. På söndagen sen var det bara upp ur sängen, göra sig iordning så kom pappa och hämtade oss vid 10 så åkte vi till Maxi Kristinehamn och storhandlade! Köpte massa gottis! :D Åkte vidare till ÖoB där de reade ut Britney Spears parfym Fantasy som jag passade på att köpa! 200:- billigare än normalt är inte illa! :D

Måndagen var tillägnad Operation Lära känna Karlskoga Stad, eller nåt haha! Vi gick upp i relativt god tid, gjorde oss iordning och drog upp på vad som ska kallas för stan. Det var inte så stort och vi hade beräknat att det skulle ta extremt mycket längre tid än vad det gjorde. Vi var inne på Kicks, Lindex, HM och Jam Jam. Jag köpte Britney Spears parfym Midnight Fantasy (Ja, jag tycker jävligt bra om Brittans parfymer!), köpte även nagellack och nån mjukgörande kräm, allt detta på kicks. På HM köpte jag tights och hårklämmor. Och på Lindex köpte jag ytterligare två par tights och puder! :) Det var min mellandagsshopping det! Inte så mkt på rean dock, men aja! :P

Sen drog vi oss mot Pizzerian som ligger vid Busstation, kommer inte ihåg vad den heter. Åt en Al Pollo utan banan med jordnötter. Gott var det, vi försökte äta sakta så att vi skulle få i oss mer och sitta där en längre stund, det var så länge kvar till bion skulle gå, men kändes mobbat att sitta där till slut när man inte hade ätit något på 10 minuter så vi vandrade till bion. Hämtade ut biljetterna och frågade om det fanns någonstans att vänta på att bion skulle börja, var ändå 1,5 timma kvar :P Och jag hade då tänkt mig ett väntrum på själva bion, men hon hänvisade oss till olika fik :(

Vi tog iaf det närmaste, Café Ekeliden, det var väldigt gammaldags. Med gammeldagsa möbler, inte så bekvämt, men det var varmt! Vi satt där en stund, men gav sedan upp, tänkte vi kunde vänta utanför biosalongen istället och tur var väl det! För när vi väl kom och skulle köpa Cola och Popcorn så får vi till svar att dom inte tar kort! HALLÅÅ?? Vilken biosalong tar INTE kort liksom? Helt ute!!

Aja, han hänvisade oss till andra sidan vägen där det fanns en uttagsautomat, halvvägs dit säger jag till Madde att den säkerligen är stängt bara för det. Och ja, men hallå, självklart var den det! Och hej kännedom om Karlskoga, ingen aning om vad man gör då så jag frågade en snäll gammal herre som var ute med hunden var närmaste uttagsautomat var förutom den vi precis var vid. Så pekar han längs med gatan och säger "Du ser det där blåa där borta i slutet av gatan" Och jag säger "Ja, handelsbanken?" Och dååå kommer jag på mig själv "Ja, men vad dum jag är, det står ju handelsbanken, såklart det är dääääär, tack för hjälpen"

Men usch o fy det var ju aslångt borta! Så vi gick in på kiosken som var ganska nära och köpte tuggummi och tog ut över beloppet istället. Orka gå! Så gick vi tillbaka, hämtade cola och popcorn och gick upp o satte sig. Filmen skulle börja 17.30, vi var där typ 17.00, visste att vi skulle få vänta ett tag. Men filmen innan verkade vara försenad för vi fick inte gå in förrän typ 17.35 och då var det eftertext på den filmen innan en stund till. Sen reklam, SEN började filmen och vi som skulle med bussen efter!

Vi kollade iaf på Avatar. Helt klart ÅRETS bästa film 2009! OOOOH! Underbar. Jag vill se den IGEN! Helene ville se den och sa att vi kunde gå och helt klart, jag är på! :D Underbar film! Madde tyckte också den var asbra! Så vi hade något att prata om efteråt kan jag ju säga, inte för att vi inte har det annars, men ah ni förstår! ;) Vi hann till bussen med marginal. Trodde jag hade tappat min 100-lapp så vi gick tillbaka en bit för att kolla, men så hittade jag den i fickan, dööh! :P

Så åkte vi hem! Hem ljuva hem kändes det då efter att ha varit borta hela dagen! :)

På tisdagen kom Kristian hit, vi hämtade honom vid bussen, så gick vi hem och lämnade hans saker, väntade en stund tills bussen skulle gå sen begav vi oss till Boda Borg! YEY! :) Det är så grymt kul där. Vi klarade 10 banor, tyckte det var lite fränt faktiskt. Vi var där typ 4 timmar, med en fikapaus, vi tog lite godispaus ska man väl kalla det för egentligen, men vi behövde lite energi!

Förutom ont i hela kroppen och en stor bula i huvudet så hade vi en grymt bra dag på Boda borg! :) Vi åkte hemåt, gjorde mat, pommes med fjärilskotlett och sweet and sour sås :) Mumma!

På onsdagen städade vi och gjorde iordning, sen kom pappa direkt hit efter jobbet. Så åt vi tacos och ostbricka. Massa mys! Och massa gott, mmmm ! :D De åkte hemåt strax efter 21 och jag var inte slö ner i sängen då inte eftersom jag skulle upp 05.15 imorse.

Förutom det jag nämnt om vad som hänt i veckan så har det spelats MASSA wii, New Super Mario Bros, Mario Party 8 och Mario Kart! Det har varit massa kul! Wii är helt klart ett av mina bästa köp! :)

Det blir jobb imorgon med, tidigt, sen åker jag raka vägen till Örebro. Ska sova hos pappa, för på lördag händer det. Det jag har väntat LÄÄÄÄÄÄÄNGE på nu! Äntligen åker vi! :D:D:D HEJA HV71!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0