En bra helg med wii, god middag, sällskap, och bakande!

Usch vad dålig jag är på det här! Är inne o kolla om någon kommenterat typ varje dag, men inget mer än så. Orkar aldrig skriva. Har väl kanske inte så mycket vettigt att skriva, kanske därför. Men jag iaf haft en asbra helg! I lördags åkte jag och pappa till SIBA och köpte julklappar! YEY! Nu är typ alla julklapparna klara. Bara några kvar :)

Köpte även en julklapp till mig själv, ett New Super Mario Bros till wii! :D:D När vi var klara på SIBA åkte vi förbi snabbgrossen, köpte lussebullar efter beställning från Linda och så passade jag på att köpa en presentförpackning med Rochero(?) till Linda som tack för lån av mobilt bredband, visserligen var det två månader sen hon fick tillbaka det, men har haft så dåligt samvete! Så nu känns det bättre :D

När vi var klara där så åkte vi och hämtade upp Madelen och Kristian, sen åkte vi till jobbet och lämnade sakerna till Linda sen åkte vi hem till mig. Började med att pappa gjorde Ris á la Malta som en "förrätt" då vi var lite hungriga. Började fixa maten och spelade wii, blev Wii Sports först eftersom det är vad pappa kan :) Sen åt vi mat. Hasselbackspotatis med fläskfilé och skysås med baguette till det! Mmmm! :D

Sen började vi spela Super Mario ! Det var såååå kul, en helt ny känsla av spel. Man är ju så van vid det gamla, platta Super Mario som man spelat sen man var liten. Men det här var underbart kul. Något av det roligaste var ju att man faktiskt spelade samtidigt, inte en i taget :P Nu behöver jag skaffa mig två kontroller till så man kan spela 4 st ! :D Det är nästa
mål!
Vi åt cheezecake med pepparkaksbotten, mm! Det var gott! :)

Sen spelade vi en stund till och sen lämnade dom mig ensammen här. Blir så tomt efter att man haft besök!

Men jag kollade iaf på Design: Simon & Tomas genom tv3.se/play, det är en bra serie, man får mkt bra tips, och dom är så roliga :P

Jag vill verkligen tapetsera om, eller måla! Det skulle vara underbart och göra det. Tror jag ska satsa på det till våren faktiskt. Får väl ringa och se om man får måla, får man inte det får det bli tapeter. Men vill måla hallen mörk röd! Och sen vill jag ha en fondvägg i både vardagsrum och sovrum.

Igår morse gick jag upp vid 10 och satte degen till Lussebullar direkt! Medan den jäste åt jag frukost och kollade på Design: Simon & Tomas igen! Sen bakade jag! Det blev 57 st, 40 st vanliga lussekatter och sen gjorde jag även 17 st bara runda bullar som jag penslade med ägg och hade på pärlsocker på! Dom blev nästa godast! :D

Resterande av dagen kollade jag vidare på samma serie som ovan, lagade mat, Stinas kyckling med ris. Och sen på kvällen kollade jag på "Vem kan slå Filip & Fredrik". Det är askul! Hoppas det kommer en ny säsong av det sen! Synd att hon inte vann igår bara :/ Så nära!

Det blev sent i säng, låg och läste i 45 minuter, somnade efter ett tag, men vaknade vid halv 2 inatt med andningsproblem. VAFAN?! Hade ju faktiskt öppet fönster, då ska det inte bli så! Men aja. Får se hur det blir inatt då. Suck. Undra om kroppen känner på sig att man ska sova lite så den börjar krångla redan på natten så man sover ÄNNU mindre?! Man kan ju undra!

Nu tänkte jag att jag skulle göra något. Har inte bestämt mig för vad ännu. Men funderar på att koka lite glögg, ta fram pepparkakorna och sen sitta här och mysa av något avsnitt, antingen Design: Simon & Tomas, eller Våra bästa år. Blir nog både och. Kvällen är ung. Jobbar kväll imorgon, så kan sova till 10.30 om jag vill! :D

Så, det blev en uppdatering iaf!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Madde

En riktig lyckad lördag!:D<3

Och spelet var ju satans kul haha!:D

Tror det blir mkt spel när jag kmr hihi (a)

2009-12-07 @ 20:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0