Pepparkakshusruckel! ;D

Åh herre min jé! Såhär i efterhand hade jag nog inte gjort något pepparkakshus, men har man börjat måste jag ju göra klart så klart! Började tidigt imorse med att göra mall till hus samt vad som skulle likna en svinstia med staket runt. Det tog fan tid att göra mallarna, bara det liksom! Sen började jag kavla och skära ut alla delar. Många delar blev det! Och många små skitdelar! Urk! :P

Pappa kom strax före två, då hade jag bara några småsaker kvar att göra, så fixade klart dom och sedan åkte vi och handlade. Var på MAXI Kristinehamn, en bra affär! Men längtar till de öppnar MAXI här i Karlskoga, närmre att åka då! :) Det var relativt mycket folk där, men det är det som är så smidigt med självscanning, man märker inte på samma sätt att det är mycket folk! Fort gick det, pappa och jag har bra teamwork när vi handlar, så det går alltid bra :)

Pappa följde med in en stund efter shoppingen, tog en kopp kaffe och så pratade vi lite, men han åkte hemåt en stund efteråt. Då började jag med att värma risgrynsgröt och så åt jag det med knäckemacka och skinka! Mmm gott! :) Kollade ju även på ett avsnitt av Våra Bästa År, för Design: Simon och Thomas har jag kollat klart på :( Men när det var färdigätet och avsnittet var klart var det ju bara att sätta igång med att sätta ihop huset med.

Det var lättare sagt än gjort. Uuuh. Det ville ju inte alls sitta ihop den här gången! Och vissa delar var lite halvmjuka, så de bara böjde sig! Jävla ugn! Den tar inte lika bra på höger sida! :( Måste felanmäla det! Men iaf, huset blev till slut ihopsatt iaf! Började även på den så kallade svinstian, men ja, det blev nog ingen svinstia, blev snarare ett uthus, eller kanske ett garage eller vindskydd? :P Aja, vem vet! Det blev lite staket och en gubbe o en gumma. Själva ihopsättning är ganska snygg ändå, STORT blev det! Här kommer bild:


Fönstrena är grymt fula! Men jag glömde skära ut dom när jag tog ut delarna, så det fick bli egenmålade! Och jag köpte färdigfärgad kristyr och dom sög! De var hur kladdiga som helst och flöt bara ut :( Den vita är asbra, den lixom är där man sätter den, som ni ser kan man till och med göra så att det hänger från kanten. Men den rosa och gröna bara droppar ;P Aja! Så här har ni iaf mitt ruckel till pepparkakshus! Får se om det kanske blir så att vi slår sönder det redan om en vecka. Bättre o äta upp skiten :P

Annars då. Jag har haft ont i huvudet hela dagen. Sover dåligt på nätterna. Men tänkte jag iaf skulle lägga mig i tid idag, så att jag vilar. Tänkte läsa klart min bok. Psst Linda, har du kollat om du hade någon bok att låna ut? ;D

Imorgon blir det upp tidigt för att åka till Marieberg, inte för att man har så mkt pengar, men några julklappar ska det nog kunna bli iaf! :)

Aja!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Linda

Lovar att kolla i morgon hjärtat, annars kan du ju ringa och påminna mig.

:-)

2009-12-19 @ 22:00:01
Postat av: Sonja

Det vart ju riktigt fint hus=)

2009-12-20 @ 01:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0