Äntligen hemma!

Äntligen hemma! Kom hem för typ 15 minuter sedan. Det är riktigt härligt när man hinner med bussen må jag säga, man sitter som på nålar hela vägen hem, men när man kliver av bussen och ser att man kommer hinna - det är en riktigt härlig känsla! Jag plöjde bok som attan på bussen idag, om jag nånsin har sagt att en bok är dålig, så vet jag inte vad jag ska kalla den här. Jag förstår ingenting och jag har bara 40 sidor kvar, borde man inte ha börjat fatta poängen snart då? Hela boken består av att läsa om en som skriver dagbok om sin fru som är mordanklagad. Astråkigt. Bara längtar till den är slut så jag kan börja läsa mina andra böcker som kommit!

Jag hade tänkt att jag skulle ha en seriekväll ikväll nu när jag kom hem, se ett eller två avsnitt trots att jag inte har tid. Måste sova också, men jag känner nu att jag kommer inte orka. Jag är så satans trött så jag vet inte vad det tagit åt mig. Jag längtar efter min lediga dag. Ska inte sätta klockan och inte göra ett dugg ansträngande på hela dagen. Jag är så utpumpad just nu. Jag vill aldrig mer jobba två helger i rad, jag får ingen tid över till att ha ett liv. Det är jobb, hem och laga mat, blogga, sen sova. Det är typ vad jag hinner med om jag ska sköta min sömn. Oftast blir det att jag sover för lite för annars hinner jag inte med.

Idag är klagomålens dag, bara så ni vet. Jag trivs asbra på jobbet, men jag måste få klaga av mig ibland, för ibland blir det jobbigt att pendla. Det är oftast värt det, bara man får klaga av sig ibland så är det inte så jobbigt. Har man inget liv i vanliga fall så spelar det ju ingen roll. Det enda till  liv jag i vanliga fall har är mina serier, dom hinner jag inte kolla på, men jag plöjer som attan när jag väl är ledig. Så det går. På ett eller annat sätt så går det.

Gäsp.

Det är dags att börja med maten. Det känns som att Spaghetti och köttfärssås är något jag lever på. Äter nog det 6 av 20 arbetsdagar på en månad, eller mer, ville inte överdriva, så vi säger 6 dagar, för det är det iaf kan jag lova. Tur att man aldrig tröttnar, önskar den kunde bli lika god som senast, då skulle det inte göra något, skulle jag kunna äta det varje dag. Men suck, det blir ju aldrig så. Nu ska jag laga mat för söndag och måndag. På tisdag är jag ledig så då ska jag se till att göra lite mer "avancerad" mat. Vet inte vad än dock. Torsk i äggsås kanske? Mm. Vi får se. Har en "stinas kyckling" i frysen också. Den kan man alltid hitta på något kul med. Vi får se, vi får se.

Förresten. Idag märktes det tydligt att Sverige kollar på melodifestivalen. Vid 20 så sa det bara tjoff så blev det lugnt. Helt dött. Helt tråkigt. Man bara satt och rulla fingrarna, inget att göra. Jag hade skrivit upp mig på komp, det hade varit lugnt hela dagen och jag vill kompa 18.55 för att hinna med den tidigare bussen. Typ 18.51 började det ringa, så då blev det inget komp. Blev frågad vid 20.15, men då hade jag ju redan missat bussen och nästa buss gick inte förrän efter jag egentligen slutar, så då var det onödigt att kompa.

Vi får se hur det blir imorgon. Imorgon är det inget melodifestivalen. Kan dom inte flytta det till imorgon? :( Imorgon får jag skjuts hem om jag kompar. Det har pappa lovat! Håll tummarna för mig. Jag skulle bli så lycklig!

Nej, laga mat var det ja.

Hoppas ni har en skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0