Coca Cola är livets guld!

Tänkte faktiskt börja med och skriva: Linda, du är bäst!

Imorse när jag vaknade var jag dödstrött, gick upp, gjorde mig iordning, drog till jobbet. Skrev upp mig på komplistan och fick kompa den tidiga tiden! Så underbart! Det behövs nu när jag ska jobba två helger i rad, det är inte bra ekonomiskt, men får kompensera med att försöka och tjäna extra provision. Drog mig till bussen vid 17-tiden typ, ringde pappa och frågade om vi skulle handla idag istället, då det brukar vara mindre folk sent en lördagkväll, han  höll med. :)
Så vi drog ut till Coop Lillån och det var en nitlott, dom höll på att bygga om så det var inte lätt att hitta allt, som tur var stod colan på samma ställe som alltid - än så länge. Men jag fick mina 18 2-liters, mmm I love it!



Det där är all cola jag har just nu, med den jag redan hade sedan innan, eller låt oss säga det som är kvar för jag tog precis kortet och jag har haft besök, kommer dit sen.

Pappa hjälpte mig upp med allt, tog lite brännbart från garderoben som jag samlat på mig. Sedan slog jag mig ner vid soffan och åt min efterlängtade McDonalds-mat. Har varit sugen på det i tusentals år känns det som, och idag tog jag drive-in när vi åkte hem :) 9-bitars Chicken Nuggets meny och hotwings. Mums!

Kollade på tre avsnitt av Andromeda, min bror skickade sms i mitten av tredje avsnitten och frågade vart jag hade mina filmer han skulle hämta och då skrev jag att jag var hemma redan. Då ringde han upp och frågade om de skulle se om min syster också ville komma till mig så vi kunde spela Alias. Och det är jue aldrig fel, så vi körde på det. Dom kom hit vid 10 tror jag klockan var, då stod jag som bäst och gjorde Chili con carne. När jag var klar med det satte vi igång och spelade. Vi körde tre omgångar så vi kunde byta lag, så alla fick vara med alla. Alias är ett av de roligaste spelen, ibland skrattar man så man inte får någon luft! Det hoppas ur små grodor i munnen ibland som man egentligen inte menar att säga, men det blir automatiskt så av bara farten för att man ska vara så snabb. Aah gud ja, kul har vi haft ikväll, och mycket godis och cola har det blivit. :)



De drog precis hemåt, och jag tänkte att blogga måste jag jue hinna göra, det här räknas dock till söndag nu, men vi låtsas som att det är lördag, ok? :)

Jag måste jue bara berätta om gårdagens händelser efter att jag skrev mitt inlägg. Sååå förbannad var jag, sååå arg! Det enda jag hann se på var ett Smallville och klockan blev mer än vad jag räknat med från början om jag även hade sett ett Våra Bästa År. När jag skulle fixa rätt avsnitt så hängde sig datorjäveln! Så ruttet! Min dator är lite cepe ibland för kabeln till hårddisken åker ur väldigt lätt och det är svårt när katterna har en tendens att hoppa upp på datorn för att dom ska ligga där och mysa. Det har inte hänt att kablarna åkt ur sedan jag flyttade hit för jag har datorn på ett bättre ställe, men igår var det då dags. Drog ut datorn, öppnade den och tryckte till kablarna, ville inte fungera ändå. Såklart hade jag jue stängt datorn och ställt tillbaka den då, så jag fick göra om samma procedur igen. Suck. Jag fick den att starta! Halleluja, väl inne i datorn så har den ANDRA hårddisken då åkt ur så jag kan ändå inte fixa rätt avsnitt. Surt sa räven. Får göra om allt IGEN. Rycker och sliter i dessa satans kablar, men den här gången var jag smart och stängde inte datorn och ställde inte tillbaka den. Jag såg till att det fungerade först, efter många om och men gjorde det det.

Såg mitt Smallville, sen stängde jag av datorn och gick och la mig. Ouf, datorer, inte människans bästa vän precis!
Jag löste lite korsord innan jag skulle sova, eftersom jag som tidigare nämnt inte har någon bok. Innan jag skulle åka till jobbet imorse var jag så smart att jag gick och kollade i min pocketlåda, tänkte se om jag hade någon bok jag kände för att läsa igen. Men tänka sig! Jag hittade en bok jag inte hade läst! :D Det var coolt! Så ni läser jag en bok med Denise Mina, tror den hette det heligaste, något liknande iaf. :)

Nu är klockan kvart i 3 på natten, jag är trött och linserna börjar torka ut så det är dags att sova. Ska nog sätta klockan på 10.30, pappa hämtar mig 12 och jag ska hinna duscha och göra mig iordning. Men vem tror att jag faktiskt får sova till 10.30? Jag tror INTE det minsta att mina katter vill att jag sover tills dess. Men lite sömn iaf. Har lovat pappa att skriva upp mig på komplistan imorgon med, vi får se om jag får kompa. Alla är inte lika snälla som Linda *blink blink*

Aja, sängen var det!

Tudeluuu!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej du! Lite cola blev det.. ha ha! Nu har jag precis kollat klart på Greys Anatomy och jag är sååå glad att du bränt dom åt mig.

Vet inte vilket nummer det var på avsnitten men det sista avsnittet så opererar dom en fånge som sitter i dödscellen coh sen slutar det med att McDreamy och Meredith dansar... vet du vilket avsnitt jag menar då? Ses i morgon!

2009-02-01 @ 14:07:41
URL: http://magnuslindawilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0