Det finns idioter till allt.

Det finns idioter till allt, helt sanslöst! När jag kom hemåt med bussen från Karlskoga så visste jag att jag hade missat bussen, nästa skulle gå 20.41. Helt ok, jag vet om det sedan innan. Men när jag hoppat av bussen ser jag 12:an vid rödlystet, med buss 14 framför. Då tänker man ju "fan, jag missade den precis, kunde den tidiga bussen inte vara 1 minut till sen", men sen ser jag att dom står stilla. Bussen framför har fastnat och försöker ta sig loss, som det låter har dom stått där i nästan 15 minuter. Jag passar på att smita på bussen, även om bussen är fast ett tag till så sitter jag hellre i värmen, och den egentliga bussen jag skulle ta kommer ingenstans den heller om den dyker upp, så då kan jag lika gärna sitta på den bussen framför. Så när jag kliver på bussen är det en kille som står där och väntar på chauffören, för chauffören har gått ut för att försöka hjälpa den andra bussen att komma loss.

Jag sitter väl på bussen typ 5 minuter innan chauffören går förbi, och då står den där killen där framme och väntar för att fråga busschauffören om de står för en taxiresa hem "För ni har väl resegaranti?" HALLÅ SERIÖST!? Det var det löjligaste jag har hört på länge, och ändå hör jag mycket varje dag. Bussen är 15 minuter sen, av anledningen att bussen framför har fastnat, vem fan får för sig att man ska försöka få någon jävla resegaranti? Antingen får man väl då gå av bussen och börja gå eller betala för sin egna jävla taxiresa hem då. Ring de som plogar istället och klaga på att de inte har plogat halva resecentrum så att bussarna fastnar. Det är väl ganska logiskt att ploga på ett sådant ställe som det åker väldigt mycket trafik på varje dag.

Men sen så är ju jag kanske partisk, eftersom jag kom med en tidigare buss. Men helt ärligt skulle jag aldrig få för mig att tänka något sådant som resegaranti. Skulle ni? Det är vinter, det är sånt här man får räkna med. Det är bara hålla tummarna för att en resa går smärtfritt.

Var bara tvungen att skriva av mig. Jag kom hem för typ 30 minuter sedan. Har inte gjort något speciellt sen jag kom hem. Ska ta och se lite serier, har inte bestämt mig för vad än bara. Men det ordnar sig. Är ledig imorgon. Hur underbart är inte det? Och idag bjöds det på godis på jobbet, så gott! Mums! Jag som försöker hålla mig borta från det, bäst jag kan, på jobbet, eftersom jag inte vet hur jag reagerar, men idag kunde jag inte motså. Jag var, jag får skylla mig själv, väldigt trött idag, men så blir det när inte sover ordentligt. Hihi. Men det har gått ändå.

Dagen har flytit på. Merservicen helt ok, och statistiken blir nog också helt ok. Känns så. Who knows!
Linda ringde förut och sa att hon hade hittat några böcker jag efterfrågat! Helt underbart! Kan bli kul och läsa andra böcker i serien eftersom jag bara läst en av böckerna och dom finns inte att köpa längre. Ser jag fram emot. Men först måste jag läsa ut min bok. För jag gissar på att de där böckerna är hårda tunga böcker, så det skjuter vi på, blir jobbigt och läsa på bussen. :) Men tack!

Och vill bara avsluta med att säga, sluta skriva anonymt! Skulle vilja spärra för det, men har inte hittat någon funktion, någon som har?

Wihiii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0