Stort steg...

Mätt, otroligt mätt! Jag äter typ aaaldrig mat hemma på kvällen, men idag blev det så mycket mat och det såg gott ut, så jag tänkte att jag lika gärna kunde äta. Jag gjorde kokt potatis med köttfärsbiffar och champinjonsås. Det blev gott. Biffarna blev fallfärdiga och otroligt mjuka, annars så blev det helt ok :P

Jaha annars då. Jobb idag, upp 04.45 imorse, kände mig allmänt sliten, men vad ska man göra :) Hade tänkt ta den sena bussen imorse, men så var jag klar otroligt tidig. 5 minuter innan jag gick fick jag sms, som jag skrev imorse, det var min broder som undrade om jag var vaken och hemma. Skrev att jag var vaken men skulle gå om 5 minuter. Han kikade förbi, behövde låna tvättkortet och erbjöd sig att skjutsa upp mig på stan. Det innebar dock att jag var vid bussen hela 30 minuter innan den skulle gå, suck och stön satan vad kallt! Satt där på bänken och huttrade som tusan. Men till slut kom bussen! Alltid lika skönt att få gå in i värmen, men de borde satsa på skönare sittplatser alltså! Så jävulskt obekväma! Åt min frukost, hann läsa typ 2 sidor innan jag började dåsa till, det var bara att ge och släppa efter. Man somnar ju aldrig på riktigt, men man sitter där och nickar till, får ont i nacken och imorse fick jag även ont i huvet. Sen när man kommer ut i kylan och blåsten så torkar linserna och man får gå och blinka som en tok!

Det har varit en helt ok lugn dag, ibland blev det mycket, men allt som allt, lugnt och skönt. :) Dålig merservice de senaste dagarna dock! Måste skärpa mig, men imorgon lär det inte bli så mycket eftersom det är utbildning! Heela dagen! Börjar 8, har fika kvar från lördags, så tänkte jag skulle ta med det. Tyckte Maria var en bra idé, så klart, vem tackar nej till fika :D

Tack Linda för att du finns där, du är en helt underbar person ska du veta! Jag faller samman ibland, men det är härligt att ha folk omkring som verkligen bryr sig och får en att rycka upp sig igen. Det uppskattar jag verkligen, det hjälper, får mig att må bättre och komma längre i min utveckling i livet. Jag har inte kommit värst långt på vägen i min uppbyggnad av ett bättre liv och ett bättre jag, men det går framåt. Och att träffa på så underbara personer hade jag inte förväntat mig när jag började jobba där. Det är ett stort plus, ett helt otroligt plus. Ofta kan jag vara mig själv och det är inte ofta jag är det, när det är så mycket folk runt omkring. Det känns bra, och det får mig att må bättre.

Och jag ska göra allt i min kraft att hålla våran deal. Torsdag 20090226 är en stor dag, jag ska göra något jag aldrig gjort förut, jag ska följa med på en social aktivitet med massor av folk. Det kommer bli ett stort steg och jag känner mig själv, jag kommer inte må så vidare värst bra efteråt, men samtidigt kommer jag känna långt in i hjärtat att det där stora klivet tar mig någonstans. Men jag kommer behöva er och det är tur att ni är där.

Nu borde jag gå och lägga mig, det är en dag imorgon också. Man kanske inte ska vara allt för trött, viktigt att man hänger med, men det ska gå bra. Ska strunta i och läsa ikväll, lägger mig och löser lite korsord en stund bara, sen somnar jag som ett litet barn hoppas jag.

Jag ska förresten fira min sista jul på måndag för den här gången, på tiden såhär i slutet av februari! Hah! Men det blir så när man inte hinns o ses. Får kombinera det med att Marcus även fyller på torsdag, så får han sin present då med. Men han hade ju inte mycket alternativ på önskningar, men jag ska nog hitta på nåt klurigt!

Ja, men vi säger väl så då. Hörs imorgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0