Detta har hänt, colainköp idag framförallt!

Time for a update!

Känns som om jag inte riktigt haft tid och skriva ordentligt, men nu ska jag uppdatera er tänkte jag. Till och börja med ska jag be om ursäkt för mina låga tankar om Linda, ber om ursäkt! Jag vet att du tänker, det har inget med dig att göra, det har bara med mig att göra. Du vet, det är inte du, det är jag. :) hihi

Jaha. Så jag gick på stan igår. Det var kul :) Var uppe hos optikern vid halv 1, det var kööö, så jag fick inte börja göra mig iordning för att komma in till optikern förrän 12.40, boring! Fixade synundersökning, pratade lite med optikern för jag funderar på om det har kommit bättre styrka till dygnet-runt-linser. Skulle vilja prova det någon gång känner jag. Tänk er känslan att slippa ta ur linserna på kvällen och vakna upp på morgonen och SE! Och bara det här när man vaknar på natten och vill veta vad klockan är, hur pigg blir man inte av att behöva ta på sig glasögonen först? Det skulle man slippa. Fan vad underbart.

Så, optikern trodde faktiskt att det skulle gå, men jag bad om att få vänta. Kom på att jag är ju faktiskt inne på mitt sista par av mina vanliga linser. Och skulle jag då välja att prova dygnet-runt-linser så skulle jag inte beställa några vanliga. Och skulle det då inte passa med dygnet-runt-linser skulle jag inte ha några linser att använda till de vanliga kom! Inte bra! Sååå då tänkte jag att varför inte beställa de här linserna nu, när jag ändå vet att jag KAN beställa dygnet-runt-linser och så är jag lite duktigare nästa gång det blir dags att skaffa nya och ser till så jag har ett par kvar av mina vanliga när jag prova de andra, så har jag linser att falla tillbaka på. Tänk, ibland är man smart! :D

Efter att jag var klar hos optikern gick jag till Clas Ohlson och köpte min efterlängtade mobilladdare och två DVD-rw skivor. Sen gick jag till apoteket, köpte Neutrogena 3 in 1, samt att jag köpte ansiktsvatten och ansiktslotion i samma serie åt min syster. Sedan knatade jag mest runt för att få tiden att gå, skulle inte träffa Madelen och hennes ett stycke vän förrän 13.40 ju.

Gick dit vi skulle ses, väntade till hon kom och frågade vart hennes vän var och får till svar "det är inte en vän, det är tre" Ohhh. Kul. Aja, då gick vi! Vi började med Kicks, behövde köpa ny Britney Spears-parfym, tror ni den fanns eller? Aaaah i STOR flaska, vem behöver en stor flaska! Suck, det blev ingen parfym. Men det blev hårfärg! Kommer till det senare.

Vi gick vidare till H&M, Madelen köpte hårspray och jag köpte kläder till Sixten! Sååå söta! Ohh ett par assnygga jeans med ett mjukt tyg-skärp fastsatt och en jeanskeps hihi. Sen gick vi vidare till Twilfit. Det här behöver ett eget stycke.

Ni vet att jag har tjatat om den där jävla BH:n som jag velat köpa nu i typ två månader? En som är självhäftande. Sorry to say: Linda, du hade rätt. Ingen bra idé. Och ingen ångerrätt har man heller. Surt. Jag tror att den är helt perfekt om man har helt perfekta bröst, vilket jag inte har! Och det är jue tråkigt det med, för vem hade tackat nej till det? Suck. Jag som verkligen hade sett fram emot den. Den verkade ju så underbart bra. Så jävla besviken är jag. 300:- till inget. Urk. :( Men funderar på att låta systeryster prova, vem vet, kanske passar henne bättre :) Lika bra och låta henne prova, eftersom jag inte kommer använda den. Aja, så nu har ni hört om den, nog talat om det!

Gick vidare till ljusare ställen efter Twilfit iaf. BR Leksaker, wihoooo! Leksaker is fun! Var ute efter att köpa en gosedjur till Sixten från första början, men satan vad dyrt det är om man vill köpa ett riktigt sött gosedjur! Och sen fanns det inte ens många som var söta! :( Så jag gav upp, men hittade en liten skallra iaf, som man kunde sätta runt handleden och den såg ut som en kooo! hihi! Kommer han nog gilla! :D Och faktiskt så köpte jag något åt mig själv på BR Leksaker med, nu tror ni kanske jag har köpt en docka eller lego eller något sådant, men jag köpte ett pussel. 1000-bitars med en asgullig katt på. Så nu kan min syster och jag börja lägga pussel igen, men som vi kom fram till igår så blir det nog inte mycket av det nu när vi nöter OC :D

Men iaf. Väl klara där så var mina ärenden slut på självaste shopping-listan om man säger så. Bara frisören kvar. Och det var väl en 20 minuter kvar tills det var dags för det. Ströade runt lite, kollade på skor, men sen skiljdes vi åt från Madelens vänner och gick in till frisören och väntade. Fullt hus! Fanns inte ens någonstans att sitta, så vi fick stå och vänta. Det var en barnfamilj där som skulle klippa sig hela familjen och så några till. Och då var det ändå bara typ 10 minuter kvar till jag hade en tid. Men dom är ganska snabba på den där frisören, så de var faktiskt klara till 15.

Satte mig i stolen och sa typ "the usual", nej, inte riktigt. Men hon vet vem jag är och hon vet hur jag vill ha det klippt. På ett ungefär iaf. Det blir väl alltid lite mer extremt än vad jag har tänkt mig innan jag går dit, men det blir alltid bra ändå. Så jag är nöjd, på ett ungefär ^^ Det blir säkerligen bra till slut iaf :) Luggen är det alltid lite sisådär med. Och hon kränger alltid på mig massa jävla produkter som hon tycker att jag "måste" ha. Och vem är jag att säga nej? Nej, det går inte riktigt. Suck. Den  här produkten hon lurade på mig den här gången luktar tuggummi, typ hubba bubba. Och jag har ingen aning om vad den var bra för, jag lyssnade inte på det örat, jag vet bara att jag ska ha på det på handdukstorkat hår, och det har jag! wooh!

Aja, från frisören gick vi raka vägen till Lucullus. Inhandlade lite kattmat och massa gottis till fredagskvällen. Madelen köpte även hårfärg! Hon satsade hårt den här gången och vågade välja en röd färg! Efter Lucullus gick vi till Rosalis Deli, köpte mat och sen åkte vi hem! Hem ljuva hem. Stan i hundra år och sen komma hem, då njuter man verkligen! Mmm!
Vi satte oss direkt och käkade maten och kollade på OC. Drog väl kanske 2 eller 3 OC sen började Madelen färga mitt hår. När det var klart så fortsatte vi med OC och jag färgade Madelens hår. När det var klart hoppade jag i duschen, när det var klart hoppade Madelen i duschen, medan hon var i duschen blåste jag mitt hår. När hon var klar i duschen blåste hon sitt hår.

Och fan vad snygga i håret vi blev båda två! YES! Vi tog efterbilder också. Skulle ladda upp dom här tänkte jag. Men så var det såhär, Madelen tog kort på mig och hon får underkänt i fotografering, världens suddigaste bilder! Så det droppade jag på en gång. Och Madelens kort hade jag öppnat i PS, men icket, på något sätt råkade jag nog stänga ner det och sen raderade jag alla bilderna från kameran som jag tänkte var släng och där var den. Så nu blev nog min syster glad, men jag hade velat lägga upp bilder, håret blev verkligen skitsnyggt! Kul att våga något nytt, eller hur? :)

Mitt var då  tänkt att bli blåsvart, men det blev svart som vanligt, färgen var alltså blåsvart, men håret blev svart! Suck. Aja. Skitsamma. Bara det är färgat så är jag nöjd, utväxten syns ju så jävla mycket när man färgar håret svart och man egentligen är ganska ljushårig.

Madelen gick iaf hem vid 23.30 igårkväll. Hon hade tänkt sova över, men när hon hörde att jag skulle upp halv 5 så ångrade hon sig. Hon vågade inte vara kvar här själv efter att jag hade gått hemifrån och hon ville inte gå upp sååå tidigt även om hon i sin värld skulle upp tidigt. Som om gå upp typ 7 är tidigt HAH!

När hon hade gått skrev jag mitt supersnabba och superkorta inlägg här och sen hoppade jag i säng. Somnade några minuter efter 12 och vaknade vid halv 4. Eeeew. Hade svårt att somna om, men gjorde nog det till slut, vaknade till några gånger och var nästa glad när klockan ringde för det är så jävla tråkigt när man inte sover ordentligt, så kan man likagärna få gå upp så att man kan sätta igång med dagen.

Gjorde mig iordning, drog till jobbet. Lyckades ju verkligen inte hålla mig vaken på bussen, trött som ett as. Hann inte ens äta upp min frukost innan jag började nicka till. Så jag la undan frukosten istället och tänkte att jag kunde äta när jag kom fram till jobbet istället.

Väl framme så var det äntligen en bra helg, för det jobbade flera stycken underbara personer idag! Men iofs hade man inte mycket till tid övers för att prata med varandra, det var en ganska hektisk dag, endel lugna stunder, men mestadels inte. Jag bävade för idag för jag visste att jag var tvungen att komma upp i mitt mål på provisionen, hade 190:- kvar. Kämpade på som fan och lyckades komma upp i 220:- WIHOO! Asbra! Nu kan jag börja på ny månad iaf med gott samvete :)

Pappa kom och hämtade mig från jobbet idag. Det var snällt! Vi åkte raka vägen till Coop i Lillån. De hade megabra pris på Coca Cola, me like! Bra att ha en pappa som håller utkik efter sånt! Det var max två köp per hushåll, vilken tur att vi var två hushåll som åkte och handlade då, så jag fick köpa 4 köp! Hihi. Så det blev 72 liter cola idag och tillsammans med det jag redan hade hemma så hade jag när jag kom hem idag 86 liter cola! Mmm gottis! Men nu har jag snart druckit upp 2 liter, så låt oss nu säga 84 liter ;)

Jag ska snart gå och lägga mig hade jag tänkte, upp 07.15 imorgon. In i duschen, fixa ordning sig, göra frukost, klä på sig, packa ner presenter och frukost sedan dra ner till parkeringen så hämtar pappa mig vid 9 imorgon bitti, då bär det av till Stockholm! Åh vad underbart kul det ska bli! Verkligen längtar nu! Hihi!!

Tänkte jag avslutar med lite bilder och så hörs vi med förhoppningsvis massa underbart söta bilder på söta Sixten imorgon! :D Puss och kram rutten banan!


Mina 86 liter cola


Kolan är sällskapssjuk och ligger och kråmar sig på skrivbordet


Kolan sover så sött mmm sötis!


Passoa väntar på att mamma ska komma och lägga sig!


Tequila sitter i knät och njuter!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi hade det jättebra men det blev en massa åkande så speciellt mycket sova-semester blev det inte..

Jag ska oxå upp tidigt imorgon.. jobba... urk...

Natti

2009-02-28 @ 22:08:21
Postat av: Anonym

joo vi blev riktigt snygga i håret!:)

Haha men det är faktiskt svårt att ta bild utan blixt Det blir ju jämt suddigt xD

2009-03-01 @ 09:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0