Inte mycket sömn inte.

Vilken tung dag! Ouf vad trött jag har varit idag. Gick ju och la mig tidigt igår, eftersom jag sov så lite natten lördag - söndag, det var dags att ta igen det natten till idag. Men det gick inte. Kunde först och främst inte somna, tror jag lyckades somna till slut vid kanske halv 10, sen så vaknade jag 03.45 imorse, klarvaken :( Låg kvar i sängen iaf till klockan ringde. Sen drog jag upp, duschade, gjorde iordning för dagen. Inget gick som jag vill imorse, fick springa in två gånger för saker jag glömt inne innan jag väl kom iväg, och missade ju så klart bussen då. Grr. Som tur är så går det en senare buss också, funderar på att börja ta den. Det är lite tight om tid med den bussen, eller tight och tight, det är en minuts skillnad från den bussen jag tar på helgerna, så det borde inte vara någon fara. Men samtidigt så vill man gärna ta det säkra före det osäkra, för vem vet? Missar jag den, så missar jag även bussen till Karlskoga, och gud vad sen jag blir då! Men vi får se, bestämmer mig imorgon. :)

Helgen då. Det var en bra helg i det stora hela. I fredags när jag kom hem så tog jag det mest lugnt ju, kollade på lite serier och yada yada. Gick och la mig vid 2 på natten, vaknade strax före 11. Skrev till min syster och hon kom hit. Då satte vi igång med städningen. Städade ganska lugnt, orkade inte stressa. Sen var det dammsugning och moppning som gällde, hann med halva lägenheten sen gick dammsugarslangen av! :( LYCKAT! Svårt och dammsuga då, och det duger inte med sopning om man även ska moppa. Mutter. Ringde pappa och frågade om jag kunde låna hans dammsugare, men han trodde slangen var lika så han skulle ta med den.

Så vi passade på att ta en paus så drog vi och handlade upp mina sista pengar, och pappa lagade faktiskt min dammsugarslang med en jävla massa tejp! Så när vi kom hem kunde vi fortsätta städa. Städare klart. Vid 17 åt vi frukost, cepestörda är vi. Fasen. Vi gjorde pommes med sweet chili sås, det är gott, men det är ju inte nyttigt att äta till frukost, och det är inte nyttigt att äta så sent.

När vi väl var klara med det så var det inte långt kvar till jag skulle få besök, så vi satt och spelade poker ett tag och tog det lugnt. Nito kom lite efter 18, kul att han kom på besök, var typ eevigheter sen vi sågs. :/ Måste bli bättre på det! Så snackade lite skit, sen spelade vi guitar hero, så jävla skoj. Han visade hur man gör för att låsa upp fler låtar, smartass man är som inte har fattat det än haha! Men det blir till och spela nu så man får lite nya låtar, kul :)

Men när han hörde att vi skulle se på Melodifestivalen så drog han snabbare än snabbast! :P Det var inget för honom, så får det väl vara, allt kan inte vara för alla. Och som jag skrev så är det inte värst mycket för heller längre. Men det är som ett måste, tradition. Men vi pratade iaf om att ses snart igen, så får se till att det inte tar ett halvår innan vi ses igen som den här gången :)

När han drog så började iaf melodifestivalen, jag gjorde min kaka. Måns gick vidare till final! Såååå bra! Amy andra chansen, hoppas hon går vidare till finalen sen. Måste försöka orka se i helgen som kommer, men tror inte det kommer bli så. Vi får se.

Efter melodifestivalen så vetefan vad vi gjorde? Det var iaf 2 timmar kvar till Niklas och Sandra skulle komma hit, och vi började aldrig kolla på nåt, så vi satt nog mest och lodade. Dom kom iaf där nånstans kring halv 12, vi kollade vad vi skulle spela. Det blev Trivial Persuit (för svårt, ingen svarade rätt på en enda fråga), vi bytte till kvitt eller dubbelt, det var lite lättare, så där hade vi en liten chans iaf, Sandra och jag kom på delad första plats! Strongt gjort! Sen spelade vi Texas Hold'em, jag är ju så cool så jag har marker jag hah! :) Det är kul, men kan lätt bli lite långtråkigt, och det tar oftast lång tid. Men till slut var vi klara, så vann jag! Wihooo! Då ringde niklas och sandra om skjuts hem och under tiden vi väntade spelade vi en omgång plump. En väldigt trevlig kväll/natt/morgon med andra ord, de åkte inte härifrån förrän vid halv 6 på morgonen *gäsp*

Jag skrev ett kort inlägg här, sen var det raka vägen i säng. Gick upp igårmorse vid 11, vaknade till och med innan klockan ringde vilket är ganska otroligt när man somnat halv 7 på morgonen. Jag och Madelen gjorde ordning frukost, det var bra för att återsätta balansen från lördagens onyttiga ätande. Vi åt frukost bestående av vaniljyoghurt med müsli/frosties, rostad skogaholmslimpa, och citronte, gott. Samtidigt så kollade vi på våra underbara serier. Det var Greys och 90210. Ooooh hur ska det bli med Greys? Är det sista säsongen?! Det kan det väl inte vara?! Vad besviken jag blir då, fast kanske inte. Jag vet inte. Svårt att säga. Ska Izzie och George hoppa av är det frågan hur det blir då, fast det handlar inte så mycket om dom längre, har kommit in många nya i serien. Aah, vi får väl se hur det blir.

Efter vi sett på våra vanliga serier började vi iaf nöta The OC från början! FAAN vad jag har saknat det serien, så jävla bra! Vad mycket man hade glömt bort, hihi så roligt! Jag längtar till nästa seriekväll då vi kan kolla mera! Ooohv, vi slutade ju kolla vid helt fel avsnitt, men vad gör man när klockan blir mycket.

Förresten gjorde vi dom efterlängtade pannkakorna igår, det var duktigt av oss. Hade det till matlåda idag, och ska ha det imorgon med. Madelen gick hem lite för 20, jag skrev här. Sen knatade jag i säng. Läste klart min bok Samlarna och tänkte att nu fan ska jag sova. Men som sagt det gick inte. Får se om det blir bättre ikväll. Det är svårt att somna efter att man läst klart en bok, speciellt om det är spännande, så det kan ha varit det som var fel.

Idag har jag en helt nypåbörjad bok, började imorse på bussen. Så det kanske bli lättare. Ska iaf dra mig till sängen nu. Det är uppgång 04.45 som gäller imorgon. Trött bara jag tänker på det, pust och stön!

Lägger även upp en bild på mina nya lakan, dom är sååå jävla grymt fina! Jag älskar dom! Synd bara att dom bara finns i "enkelssängs"-storlek, jag har ju dubbelsängstäcke. Skulle vilja ha det här påslakanet till mitt täcke, men det får duga som undertäcke. "Ja jag vet att jag är konstig som använder påslakan som underlakan, men annars måste jag ju bädda varje dag, och vem fan orkar det när man vrider och vänder sig så mycket så inget ligger som det ska när man vaknar"
Aja, en bild på lakanen, och en bild på Kolan och Tequia som myser.







God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0