Velig med maten

Först hade jag planerat pannkakor, sen tänkte jag currykycklinggryta, sen när kycklingen var klar tänkte jag nej fan jag orkar inte göra det, jag kokar ris och gör currysås istället, men sen tänkte jag nej fan orkar inte det heller, ugnen är på, vad kan man stoppa in som sköter sig själv. BAKPOTATIS! JA! Jag hade ju två kvar sen sist, jag stoppade in dom och lät dom stå där inne. Dom blev precis klara, så det blir bakpotatis med kyckling och smör till. Blir asbra det.

Har inte ens orkat kolla på alla serier idag, kors i taket. Kollade på 24, thats it. Förutom det har jag inte gjort något speciellt, väntat på att maten ska bli klar. Jag är trött, så jag ska nog sova, trots att jag ska jobba kväll imorgon. Jag går upp lite tidigare imorgon än vad jag brukar när jag jobbar kväll, så borde jag vara trött så jag kan somna direkt när jag kommer hem imorgon.

Så Sofie ville ha recept på currykycklinggryta, har inget, eller, det finns i mitt huvud precis när jag lagar maten, men jag kan försöka skriva ner det ^^ Kyckling i lagom stora bitar (från en klar stinas kyckling), hur mycket är beroende på hur mycket mat ni ska göra, häll margarin i en kastrull, låt smälta, häv ner kycklingen och stek tillsammans med typ 1tsk curry. Låt det steka en stund, men låt det inte brännas vid. Häll på matlagningsgrädde, så mycket som behövs så det räcker till så många som ska äta. Sedan brukar jag krydda med chiligrillkrydda, svartpeppar och salt, och även ha på typ 2-3 msk strösocker. Det var nog allt. :)

Då är det läggdags, läsa lite, men kommer slockna efter bara några sidor. Snark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0