Fattig blev fattigare.....

Jag hade tänkt jag skulle avvakta att börja skriva i denna blogg tills jag hade fått min digitalkamera som jag hade beställt. Men det är ju så att när något hemskt och jävla olyckligt händer måste man skriva om det. Därför inleder jag min blogg med att skriva om dagens händelse, dagens kaos och skit.

Dagen började dag. Vaknade pigg och alert. Jobbet gick bra, hade kul, kände mig glad för ovanlighetens skull. Och det ska man aldrig känna om man ska ha en lyckad dag. För en lyckad dag har man aldrig i sin stora helhet. Och nej, det stämmer jue.

Kom hem från jobbet vid 22 ikväll, satt lite vid datorn, tog det lite lugnt innan det var dags att börja laga matlåda. Kom på att jag skulle ta fram bröd till frukost imorgonbitti. Vad märker man då? JO, frysen är avstängd. Fattar ni?! AVSTÄNGD!
Och drar i lådor, känner på all mat: Varm, blöt och förstörd. Suck och stön. Och det bästa av allt är att jag redan shoppat upp min lön.

Rådfrågade kompisar på msn och mamma, alla hade olika bud. "Lägg den i kylen och stek upp allt kött imorgon, och frys in det" "Nej, det går inte att äta". Mitt inre och min kräsenhet säger, nej det går inte att äta. Men ska i alla fall fråga pappa om han är intresserad, han är inte lika knusslig som jag.

Så jag tror det är dags att starta en kampanj, välgörenhetsgala för mig. Här är det inga fattiga barn i världen som behöver pengar och mat. Här är det lonta som har ren otur och klantighet verkar ha stängt av sin frys så hon inte har någon mat att leva på på resten av månaden. Och notera att det är den tolfte januari, man får lön den tjugosjätte, det får jag till hela 14 dagar kvar på denna underbara månad, två jävla veckor!

Jag är inte glad, jag är inte ens det minsta glad. Även om man kan se positiva saker i allt. Eller? Vad var det nu som var positivt? Jooo en sak! Jag hade redan köpt ingredienser och planerat att steka pannkakor idag, och för det krävs inget som har legat i frysen, wihooo jag har mat i två dagar iaf! Coolt!

Och som en liten notis, stek inte pannkakor samtidigt som ni bloggar, pannkakorna har en tendens att bli lite för mörka då!

Annars har jag inte mycket mer att tillägga idag, det kommer mer sen när digitalkameran väl är uthämtad och manualen är färdigplöjd, för jag har aldrig ägt en digitalkamera. Det ska bli skoj! Ser jag fram emot.

Ha en skön natt. Jag ska upp i ottan jag!

Puss hej!


Kommentarer
Postat av: Carro

hehe.. du e rolig du o ja fick komma med första kommentaren!! Puss

2009-01-13 @ 00:12:07
URL: http://metrobloggen.se/FamTurner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0