Skräm livet ur mig bara, gör det!

Det gjorde den inte. Sms fick jag, men inte att det hade kommit ett paket. Istället var det Maria som väckte mig, riktigt bra skrämseltaktik, flög upp! Sött att undra var jag är någonstans när jag är ledig ;) Jag kommer till jobbet imorgon före åtta hoppas jag om bussen känner för att komma i tid!

Nu har jag kommit relativt långt på Andromeda, är på säsong tre av fem säsonger. Det är bra grejjer! Jag har sett Andromeda flera gånger, men blir aldrig tråkigt. Kan sitta och plöja det som en tok. Helt underbart är det. Men det får räcka för idag, har lite annat att hinna med. Ska se ett 24 och ett House, men först ska jag åka och handla med pappa. Han skulle ringa när han åkte från jobbet, vilket borde vara snart. Har slut på cola snart, det är katastrof! Över en vecka kvar till jag har chans att handla igen. Så jag ska fylla på förrådet med fyra tvåliters tänkte jag. Inte säkert att räcker, men har burkar jag kan ta av om det tar slut. :)

Sen någongång ikväll ska jag laga mat också. Ska laga mycket god mat! Det blir kokt potatis, fläskfilémedaljonger och sås, kanske svartvinbärsgele till. Låter väl mumma? Fick lägga upp ett matschema för tiden kvar tills jag kan handla efter löning, då jag fick låna pengar för att fylla upp frysen och den här maten står först på listan, länge sen! Längtar!

Och angående lön så tycker jag det är dumheter att man får lönen efter helgen bara för att lönedagen utfaller på en söndag! Varför kan man inte få lönen på fredagen då? Hela helgen blir en helt före löning fattig helg. Man kan inte göra någonting, man kan inte köpa nåt extra gott att äta till serierna/filmerna. Man får sitta här och tugga på inget. Det mina vänner, det är tråkigt.

Nu ringer nog telefonen snart, så jag ska avrunda. Vi får se om det händer något spännande ikväll värt skriva om. Annars hörs vi imorgon.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vännen, mina kollegor säger att vi får lön på fredag... :-) Måste kolla det med lönekontoret i morgon. Påminner du mig?

Ja, jag vet att det är felstavat men jag hittar inte var jag kan ändra det.... //L

2009-01-20 @ 20:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0