Aldrig mer......

De där 1% vann igår, det fanns ingen tid att hinnas in här och skriva ner allt! Jag kan lova en sak, jag ska ALDRIG, ALDRIG mer gå på en premiäröppningsdag av en butik. Fyfasen! Det vara kalabalik, folk överallt och vi stod i kö till kassan i hela 40 minuter. Helt otroligt. Och det enda som var billigt var kaffe, allt annat kosta som vanligt på en vanlig willys-butik och jag dricker inte ens kaffe. Men pappa blev glad, han fick tre billiga kaffeförpackningar eftersom vi var tre stycken som handlade och bara han som dricker kaffe. Man fick bara köpa en per hushåll, snålt!

Innan vi ens kom iväg till willys så var jag och min syster uppe på stan. Vi möttes vid krämaren när jag kom till Örebro med bussen från jobbet. Vi gick först till frisören, jag köpte schampoo och balsam, satans dyrt balsam! Grr, men ska man vara fin får ibland plånboken lida pin, så äre. Sen gick vi till HM, egentligen var det bara Madelen som skulle köpa tre par örhängen, men det slutade med att jag köpte en top, ett pyjamas-set och benvita benvärmare. Madelens örhängen fanns inte kvar, men hon köpte iaf ett linne och ett halsband. Så inte bara jag som slösade pengar.

Sen gick vi iaf till butiken i Örebro som skulle ha den speciella BH:n jag hade tänkt köpa. Tänkte jag skulle kika lite på den innan jag köpte den, men den var slut! Suck. Men jag tog det som ett tecken på att det får vänta till nästa månad då, fick iaf tips ifrån hon i butiken att den borde finnas på Twilfit, så drar dit och kikar nåndag och åker och köper en vid löning i februari om den verkar bra.

Sen skulle vi gå genom stan för att pappa skulle hämta upp oss vid krämaren, då fastnade vi vid Ur & Penn som hade 50% rea på alla klockor och smycken! Me like. Jag har tänkt länge att jag skulle vilja ha en till klocka, så att man kan matcha lite mer och sen stör jag mig på min klocka, för den visar bara 12, 3, 6 och 9, då är det svårt att se vad klockan är! Jag hittade iaf en klocka där man fick med två extra armband i två till olika färger. Så det blev en klockan där man kan byta mellan tre olika band, den kostade bara 200:- efter rean, så det var nice! :) Svart, vit eller vit-rosa-mönstrat band kan jag välja mellan.

Sen var det jue willys som redan ovan är nämnt. Sen åkte vi hem. Jag städade ur kylskåpet och så lastade vi in alla varor. Sen gjorde vi pommes, såg på Let's Dance och sen serier. Vi blev klara nångång efter 12 på natten, kommer inte riktigt ihåg. Så satt vi och spelade lite spel på internet, som inte alls är kul, men ibland är ett bra tidsfördriv. Vi kände nog inte någon utav oss att det var dags att sova.

Men vid 2 var det dags iaf. Och sova nu för tiden är en konstig sak. Jag sover aldrig ordentligt. Varje natt är det något. Antingen är det sms eller katterna eller liknande saker, men det har mer och mer börjat bli drömmar, att jag gör saker så vilt i sängen att jag själv vaknar av det. Det brukar jag bara göra när jag har feber, så jag vet inte om det om det är dags snart för sjukdom? Peppar peppar, i dont want to. Ni ska iaf få veta vad som hände inatt. Jag fightades med en trollslända, vart den kom ifrån vetefan. Men det var boxning på hög nivå för den vägrade låta mig vara, jag boxade bort den, men den kom tillbaka och surrade som attan och var riktigt äckligt. Jag hatar småkryp btw. Och självklart var den inte på riktigt, den var i mitt huvud - i mina drömmar. Jag vill bara sova, ska det vara så svårt?

När klockan ringde imorse, kände jag mig inte speciellt utvilad, det kan jag inte påstå. Madelen var redan vaken, hon hade inte heller sovit så bra, katterna hade visst hållt på väldigt mycket. Det hade dock inte stört mig, trots att jag inte verkade sova så tungt eftersom jag drömde. Vi gjorde iaf frukost och kollade på Step-Up 2, den var bra! Ettan var bättre som vi såg förra veckan, men tvåan var helt ok. :)

Som vanligt så om man bestämmer klockan 13 med min pappa så är han tidig, han ringde redan klockan 12 och sa att han var redo att hämta oss, då var vi halvvägs in i filmen och hade precis ätit frukost. Jag kände mig fortfarande yrvaken. Men pappa fick komma förbi och vänta medan vi iaf gjorde oss respektabla för att gå utan för dörren. Vi åkte och handlade det sista som jag inte orkade leta upp på willys igår. Idag tog vi Maxi, för där har dom alltid billig cola, och colan måste räcka hela månaden :)

Vi kollade klart på filmen när vi kom hem och tänkte se på mitt liv som popstjärna, men filmen fungerade inte, skivan verkar vara trasig, surt :( Så vi kollade iaf på Bring it On, ettan. Vi ska fortsätta se resterande tre filmer framöver när vi har våra seriekvällar. Den var, låt oss säga, ja, den var väl helt ok? Den var inte dålig, men den var lite lam, ja det kan man nog sammanfatta den som. Hoppas de andra filmerna är bättre. :)

Min syster gick vid 17-snåret, sedan dess har jag kollat på Sagan om Ringen, har velat se dom filmerna länge nu, och idag kände jag mig på filmhumör, så nu är jag på G. När jag är klar här ska jag se Sagan om Ringen, de två tornen, om jag orkar ser jag trean idag med, annars tar jag den imorgon.

Men största anledningen till att jag egentligen skriver idag är för att jag lovade Linda recept på chokladkakan som jag hade med mig till jobbet i fredags, den var populär. Alltid trevligt. Så jag tar och skriver ner receptet som jag gjorde det, jag gjorde om originalreceptet lite för att det ska passa mina smaklökar och tur var det att det passade andras med. :P
Och sen skriver jag även ner recept till snickerskakor, för det receptet har jag lovat att ta med mig till jobbet i evigheter, men glömmer bara bort det, men på det här sättet kan jag säga till Angelica att gå in här och  hämta det själv, smart drag va? :D


Chokladkaka

150 gram ljus blockchoklad
100 gram margarin
2 dl Strösocker
2 st Ägg
1,5 dl Vetemjöl.

Smöra och bröa en form, rund eller fyrkantig efter eget val.
Bryt blockchokladen i butar och smält i vattenbad tillsammans med margarinet.
Vispa ägg och socker poröst, rör ner den smälta chokladblandningen.
Blanda försiktigt ner mjölet.
Grädda i mitten av ugnen ca 15-20 minuter, 200 grader. Låt svalna.

Blanda glasyr med floursocker, kakao och vatten efter eget tycka för hur
mycket glasyr ni vill ha på. Bred på glasyren på den svalnade kakan.
Jag hade päron-hallon strössel på, men det går nog bra med annat
strössel eller kokos med.

Skär i lagom stora bitar, jag valde små bitar då kakan var lite mastig.


Snickerskakor

1 liter Cornflakes
1 dl Kokos
340 gr Jordnötsmör (en hel burk med skippy med mörkblått lock)
1,5 dl Sirap
1 dl Socker

Ljus blockchoklad

Krossa cornflakesen och blanda i en skål tillsammans med kokosen.
Smält jordnötssmör, sirap och socker i en kastrull - höll över cornflaksblandningen.
Rör om väl. Bre ut den på en bricka - jämnt fördelat. Smält blockchoklad och bre ut
över kakan. Låt svalna i kylskåp, men ta gärna fram kakan innan chokladen blir för hård,
för att skära lagom stora bitar. Låt sedan stå kallt.

Tag fram ca 1h före servering.

Den behöver dock inte stå i kylskåpet, jag brukar ha min i skafferiet, det är lagom svalt
och kakan blir inte stenhård.


Sådär, det var lite recept. Nu ska jag fortsätta med min filmeri. :)


My thoughts goes out to you my friend. May she rest in peace.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhåh gissa vad jag ska baka nu iveckan mumma va gott:) Hoppas att du har en bra helg,ses vi på måndag:) Kram

2009-01-24 @ 22:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0