Firat jul! (?) Hihi, middagsbesök iaf! :)

Det här känner jag har varit en bra dag. Gick upp vid 11, kollade då på Smallville, hade visst missat två avsnitt, men det blev perfekt att börja dagen med till frukosten. Frukost är det bästa målet på hela dagen! Älskat frukost. Imorse åt jag vaniljyoghurt med banan och fruktmüsli och tre mackor med ost och paprika och gurka. Gott eller hur? Förresten så är jag egentligen allergisk mot banan, har ätit fyra bananer den här helgen, och det är första gången på några år! Det är så satans gott, så när vi var och handlade så tänkte jag att jag skulle prova och se om jag fortfarande är allergisk, all mat är man ju inte alltid det med liksom. Och det har faktiskt gott ganska bra, ska nog inte utmana ödet med att äta för mycket och hålla mig till att äta dom hemma. Men känns skönt att jag kan äta det ibland iaf. :)

Men det var inte bananer jag skulle skriva ett helt stycke om idag inte. Imorse visste jag inte säkert om jag skulle få besök eller inte. Det hängde lite på omständigheterna, men fick sedan reda på att besöket skulle komma, trevligt! Carro, Nathalie och Per kom runt fyrasnåret. Då fick dom börja med att öppna sina julklappar som har legat i garderoben så länge, skönt och bli av med dom ;)



Nathalie fick en barbie med tillhörande häst och påfyllning till sina pärlor, Carro fick pusselmatta och örhängen och Per fick nästrimmer! hihi, känns lite komiskt att ge bort en nästrimmer till någon. Känns som att säga "Du har väldigt mycket hår i din näsa!" Men jag har aldrig tänkt på om du har det Per, I promise! Men du önskade dig en, sådeså!

Iaf. Innan vi började med maten så placerade vi Nathalie framför wii. Hon tyckte det var himlans skoj, hon  hoppa och studsa, och hon var grymt duktig! Flera gånger fick hon strike, och fick hon inte det så spärrade hon oftast. Grymt att någon som är 5 år kan vara så duktig, men det är som Carro säger, hon är liten och tänker inte så mycket på vad hon gör, hon bara gör, och det blir rätt. Vi som är lite äldre ska jue analysera och tänka på vad vi gör, och då är det inte alltid det blir rätt, för man tänker fel. Och bowling på wii kan vara svårt att analysera sig fram till hur man ska göra rätt, men det kommer, efter ett tag, man får bara lära sig hur man kastar! :P



Nathalie fick fortsätta spela bowling medan maten påbörjades. Det blev klyftpotatis med strimlad lövbiff i ädelostsås. Det är sååå grymt gott. För de flesta kanske det inte låter så gott eftersom det är ädelost i, men låt mig då bara säga att jag tycker INTE om ädelost, men jag tycker om ädelostsås. Prova någongång, det är underbart mumma! Och det tyckte dom som åt idag med, slurp! :)

Vi spelade av oss lite av maten med att köra en runda bowling mot varandra. Jag vann, Carro kom tvåa, Per trea och Nathalie fyra, kommer jag ihåg rätt då mån tro? Tror det. Det var kul. :) Sen tog vi oss lite efterrättsfika, hade kvar sen det jag bakade i torsdags till jobbet, sparade undan lite eftersom vi hade planer på att ses i helgen. :) Det var lika gott fortfarande, men var lite mätt!

De drog sig hemåt runt halv 7 - 7 var nog klockan. Tack för ett väldigt trevligt besök, får vi göra om snart igen!

Efter det höll jag mitt löfte till mig själv, jag såg Sagan om konungens återkomst. Blev klar med den bara för en liten stund sedan. Sagan om ringen trilogin är så grymt bra! Den är bra gjord, handlingen är underbar, det enda negativa är att filmerna är så himla långa, men i helgen har det gott bra. Inte somnat en enda gång som jag brukar lyckas med i andra fall just med dom filmerna. Handlar nog mycket om att jag sett dom förut och att dom är som sagt så långa, blir svårt att hålla sig vaken då.

Men i helgen har det gott, trots att jag alltid är så trött nu för tiden. Jag lyckas aldrig sova ordentligt en hel natt. Någon som har något tips om vad man ska göra? Igår var det jue trollsländan som jag fysiskt slogs mot. Inatt var det mer psykiskt terror. Drömde att han levde, att vi i snart ett år gått och trott att han var död, men att han levt hela tiden och att han nu fanns här bland oss igen. Han startade upp arbetsplatsen igen, jag var där, för det var ju där jag hörde hemma, men efter en dag så gick det inte längre. Det är inte där jag hör hemma längre, jag sa det också, med tårar i ögonen så sa jag det, att det går inte, jag passar inte in där längre. Jag har hittat mitt nya ställe, där jag trivs, där det finns massa underbara människor. Så jag gick. Jag åkte till Karlskoga, till mitt jobb. 

Är det för att det är nära nu tro som jag har så svårt att sova? Är det i sömnen alla grubblerier och sorgen kommer fram för att jag skjuter undan det i vaket tillstånd? Hoppas det blir bättre efter den fjärde, bara det inte blir värre. :/

Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Börjar inte förrän 13.05, så kan sova som längst till 09.30, vilket inte är helt fel såhär efter helgen när man hunnit förstöra dygnsrytmen, men jag tänkte redan dra mig till sängen, även om jag inte sover ordentligt, så får jag ändå vila och slappna av, vilket är bättre än att sitta vaken för att undvika funderingar.

Glöm inte bort alla att på onsdag börjar Hindersmässan, den håller på onsdag - lördag, det är något man bara inte får missa! Kom ihåg det! Upp på stan med er!



Ska sova, men tänkte ni kunde få se mina nya pyjamasbyxor som jag köpte på stan i fredags! Fina va?
Så jag! Thihi. Avslutar även med lite bilder på katterna. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0