Lång kall dag på stan.. brrr

Idag var det en heldag på stan må jag säga. Man vet att det är kallt de här fyra dagarna av januari då Hindersmässan är varje år, men man minns aldrig HUR kallt. Jag höll på att frysa fötterna av mig. Jag var uppe på stan redan 13.20, syster min slutade inte skolan förrän 13.45, men jag tänkte hinna ta ut pengar först och kolla in BH:n på Twilfit så jag knatade runt lite innan. Dessutom skulle min brors flickvän komma upp på stan och göra oss sällskap också. De ringde och sa att de var på väg och DÅ, DÅ fick jag reda på att min syster hade prov på sista lektionen och skulle sitta kvar så länge hon fick. Suck och stön, varför berättar ingen något för mig? Min syster kom inte förrän 14.10 och bror med flickvän kom strax efter. Jag hade mycket tid att döda innan någon dök upp.

Sen påbörjade vi iaf våran färd runt på stan för att kolla på alla stånd och alla grejjer. Det är mycket man vill ha! Men man får hålla liite lite grann i plånboken. Jag tog ut 1000:- och tänkte att det är vad jag har att röra mig med. Jag har inte råd att lägga så mycket pengar egentligen, men Hindersmässan är något "heligt" för mig, tradition som jag varje år lägger relativt mycket pengar på så för mig är det värt det. Iaf. Först tog vi ett rekogniceringsvarv för att kolla vad alla hade, kolla olika priser och bestämma sig för vart man ville köpa vad. Jag var ute efter mina favoriter, hallonnougat som alla verkar ha slutat sälja. En hade dom som tur var, så jag köpte på mig ett halvt kilo. De är underbart goda! Mer än det så köpte jag massor mer godis, brända mandlar, strumpor, etc etc, har faktiskt tagit bild på allt, OCH gjort en bild med pilar och text för vad allt är. Jag vet, jag är snäll, vem kan motstå och se allt jag köpt på Hindersmässan? Det går jue bara inte för sig ;)

Pappa kom iaf upp till stan vid ja, vad var klockan, halv sex kanske? Då hade vi redan knatat runt på stan i *räknar på fingrarna* 4,5 timma vilket betyder att vi var väldigt möra. Jag tog helt fel skor på mig så jag var stel av köld och ont som satan gjorde det. Hade MASSOR att bära på som ni förstår. Så att pappa dök upp var en befrielse, då fick jag någon som bar mina påsar! :D Vi drog iaf till våghustorget och försökte oss på att träffa lite plåtburka, men det gick satans inte bra! Det brukar gå bättre :( Ville ha ett stort mjukisdjur, men fick inget :( Istället fick jag en jävla yxa och massa ruttna tröstpriser som jag lät ligga kvar, för det var inte ens värt och ta något av det.

När det började sina på pengar så sket vi i det. Madelen och Sandra åkte med bror hemåt och pappa och jag tog en sväng för pappa skulle köpa cocosbollar och godis. Sen sick sackade vi oss till bilen och for till Willys och handlade. Där blev det också mycket handlade, men där lyckades jag iaf hålla budgeten som jag hade lagt upp inför dagen, vilket var bra. De hade dock inte min kattsand, men pappa ska skjutsa mig till jobbet på söndag, så då åker vi lite tidigare och passar på att köpa det då, vi skulle även dra till Coop då och köpa billig cola, även om jag har cola kan jag inte bortse från att passa på när det väl är billigt. Det var visst 9 2-liters för 100:- eller något sånt, så jag ska köpa 18 stycken! :D

Efter 5,5 timma utomhus på stående fot var det grymt skönt att komma hem! Orkade inte ens packa in maten eller någonting. Gick direkt och satte mig här och här satt jag en stund! Passade på att kika runt i folks bloggar och tog det allmänt lugnt. Men efter en stund började katterna tycka påsarna var lite för intressanta när de befann sig i påsarna, så då var det dags att plocka in allting.

La upp allt jag köpt på hindersmässan "fint" på sängen:



Sen plockade jag fram tunnbröd, messmör, smör, ost och skinka, hämtade cola och satte mig framför TVn och kollade på två avsnitt Andromeda! Grymt bra serie. Nu var det tänkt att jag skulle stå och laga mat, men det är jue så att HV71 spelar just nu mot Linköping, viktig match! Och har man inte Canal+, där matchen visas får man nöja sig med att kolla live-uppdateringar som visas i textform! Suck:



Det står fortfarande 2-2, och det är förlängning! Uuuuh. Spännande!

När jag väl har sett hur det går i matchen, DÅ ska jag börja med maten. Idag blir det fläskfilegryta med chili och bacon med kokt potatis. Det är gott det. Tack Erica för tipset en gång i tiden!

Usch, känns som om jag har ont överallt. Och jag är FÖR trött. Det är för tidigt att vara trött nu. Jobbar kväll, måste hålla mig vaken, annars blir jag dödstrött på jobbet framåt kvällen imorgon. Så det är bara köra med tandpetare och hålla sig vaken ikväll, synd att jag inte har några fler serier att kolla på, de kommer inte förrän imorgon, surt. :( Det får väl bli mer Andromeda, tror jag. Vi får se.

Jag beställde iaf lite böcker från cdon förut, eftersom jag bara har typ 100 sidor kvar i boken jag läser nu, och sen är det slut på böcker. Det finns en uppföljare till denna bok, så jag beställde den, hatar och läsa del 1 och sen inte del 2. Får se när böckerna kommer, de kommer säkerligen inte innan jag är klar med boken dock.

Vafan! Nu måste dom göra mål snart!

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Hej!Kul att du bloggar.Kul att få läsa lite om hur du har det. De låter kul med hindersmässa. Hade varit kul att gå på. Älskar ju att gå i äffärer och på marknader:-) Ska hälsa från Torbjörn o be dig titta på vem som ligger över HV71 i tabellen;-)Ja du vet.... Va rädd om dig! Kram / Moster Maggan

2009-01-31 @ 23:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0