Minigolf i regnet!

När jag vaknade vid 9 imorse så var det skinande sol ute och då tänkte jag, perfekt då kan vi åka och spela minigolf idag! Men sen när det väl började närma sig för att faktiskt ta sig iväg så kom regnet! Men vi var tappra, vi åkte ändå. :) Så idag har jag varit med Carro och Per till äventyrsgolfen i Gustavsvik. Det var riktigt kul, Per hade visst aldrig varit där tidigare. Jag var ju där på min förra semester för bara några veckor sedan. Carro kom etta, jag tvåa och Per trea, hörde något om att han ville ha revansch men det skulle dom göra upp nästa vecka ;)

När vi hade spelat golf klart i regnet så åkte vi till Willys, införskaffade lite mat och så åkte vi hem till dom. Jag fixade lite käk, blev kokt färskpotatis med fläskkotlett och skysås, grymt gott! Till maten kollade vi på filmen Get Smart, eller vi hann väl kanske halvvägs innan det var dags för mig att dra mig ;)

Pappa ringde som vi bestämt när han slutat jobbet, så åkte vi till Willys och handlade så jag klar mig med mat resten av veckan. Och jag har införskaffat mig halstabletter, för när jag vaknade imorse så mådde jag piss, det gör jag fortfarande, grymt ont i halsen och allmänt förkyld! ÅÅÅH typiskt, jag har inte varit sjuk på 1,5 år men nu kommer det och det är inte konstigt egentligen eftersom jag har semester och kroppen slappnar av. Blir inte mkt av det när jag jobbar eftersom det hela tiden är så tight med tider och allt sånt. Så jag välkomnar sjukligheten, bara jag är frisk till på fredag. Och sen behöver jag inte vara sjuk förrän om ett år igen. Låter som en plan.

Nu tänkte jag spendera kvällen men att bara ta det lugnt, titta på förhäxad och bara njuta. Proppa mig full med halstabletter tills jag får ont i magen!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0