Snart kommer maten!

Jag är vrålhungrig! Sitter här och väntar på mat, håller mig undan från ALLA godsaker för att jag ska få i mig mat först! Men den dyker fan aldrig upp! Hade trott den skulle komma vid 20 - 20.30, men nu är klockan snart 10. De är på väg. I know! Men en hungrig mage är inte lätt att övertyga att vänta.

Idag har det varit "full rulle". Vaknade vid 08.15 efter att ha gett upp att försöka sova längre. Katterna hade ner alla pocketböcker från hyllan och mina glasögon från bordet. Hittade dom inte hur mkt jag än försökte så la mig och försökte somna om, men de bara fortsatte böka. Så jag bestämde mig för att gå upp, var ändå kissnödig. Men sen var det ju att hitta glasögonen också. Letade mig fram till toan först, sen gick jag tillbaka och letade, funderade efter 10 minuter på att ringa syster och säga att hon fick komma över. Men hitta dom till slut! Katter alltså.

Vid 10 kom pappa och hämtade upp mig, så åkte vi och handlade det sista som jag glömt igår på Willys. När jag kom hem var syster här, hade börjat städa. Så plockade vi och donade, sen åt vi frukost, sen fortsatte vi städa. När städningen väl var klar så åkte Madelen iväg för att jobba, jag började baka.

Idag har jag hunnit baka chokladkaka med marängtäcke, nitos jordnötskakor och white chokolate chip cookies. När det väl var klart och strösockret var slut satte jag mig och kollade på Baywatch, fyra avsnitt har jag hunnit med. Kikade lite halvt på fotbollen några minuter förut, med Danmark leder och jag hade ingen lust. Så jag gav upp.

Nu sitter jag bara och väntar på maten. Tänkte jag passar på att uppdatera här nu, är så svårt när någon är här att hinna göra det.

Ser fram emot imorgon! Eller iaf eftermiddagen. Vi ska upp 05.45, för bokade tvättid klockan 06.00, suck. Aja, Madelen tyckte vi skulle tvätta gardinerna. Hur mycket semester tror ni det blir egentligen? Hon kör med mig, bara för att jag har lovat henne pengar om hon städar lägenheten. Mmmmm, så är det. Hoppas jag kan somna om efteråt.

Annars hinner jag baka massor imorgon innan jag ska på födelsedagsfika!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0