Feberyra?

Hemsk natt. Totalt hemsk natt. Förstår inte. Hade som feberyra, som jag är när jag har feber. Visst jag var varm när jag gick och la mig, varmt att ligga under täcket, vem vet, jag kanske hade feber? Man kan tro det iaf. Urk. Kom i säng vid 23 där någon gång, somnade kanske vid 23.30, vilket är jävligt sent om man ska upp 04.20, mindre än 5 timmar. Då kan man hoppas att man kan sova ordentligt hela natten. Men icket.

Jag vaknade redan vid lite för 1-tiden. Vaknade, flög upp ur sängen skrikandes då jag tyckte det var feta stora spindlar och kryp öööverallt i hela sovrummet, sprang ut bölandes och kunde inte sluta. Vågade inte gå in i sovrummet igen. Sådär är jag BARA när jag har feber, i vanliga fall, vet inte om jag hade det, för det brukar märkas på så många andra sätt, så jag vetefan vad som var fel inatt. Otroligt jobbigt var det iaf. När jag väl började vakna till liv på riktigt började jag förstå att det kan inte stämma, men gick in gråtandes, smygandes. Som tur var hade jag tänt lampan när jag flög upp, så jag kunde se att där fanns inga kryp. Kröp sakta ner i sängen igen, lyfte på täcket och kuddarna, checkade så allt var ok. La ner mitt huvud på kudden igen och somnade med tårar i ögonen. Usch.

Vaknade redan en timma senare, tände lampan och trodde en en gång att det var dags att gå upp till jobbet, denna gång var det dock lugnt, inget skrikande ingenting, bara att krypa ner i sängen igen och somna om då det inte var dags att gå upp än.

Vaknade ett timma senare igen. Det var inte något skrikande eller bölande denna gång heller, men det var rädsla. Denna gång inbillade jag mig att det var en stor, lång jävla orm i sängen som låg längs med hela täcket. Uuuh. Trodde nu med att det var dags att gå upp och vågade inte riktigt gå tillbaka till sängen, men ni vet, vaknar till liv på riktigt och inser vad klockan är och att det är ingen orm i sängen, så jag går och lägger mig igen, somnar om. Vaknar när klockan ringer en timma senare. Helt utpumpad, torr i ögonen och trött som satan. Konfunderad över natten. Sjukt.

Stoppar i mina linser och hoppar sedan i duschen, duschar av mig nattens bekymmer och kanske även febern, vem vet? Ögonen har varit snustorra hela dagen, gått runt och blinkat konstant och ibland har synen blivit helt suddig, men jag klarade dagen. Den gick helt ok. Skönt med trevligt sällskap, man kan sitta och prata, tänka på annat. Ta samtal och sköta jobbet, bästaste när man har annat att tänka på.

Skönt när det väl blev dags att åka hem. Det behövde jag. Pappa kom och hämta mig, underbaraste pappa. Kom hem redan 17.40, kollade på två American Idol och sedan började jag med maten. Jag verkligen längtar till maten imorgon, ska bli sååå satans gott. Strimlad lövbiff i ädelostsås och hasselbackspotatis och paprikastänger. Låter det gott Linda? Hoppas det, för det är det som bjuds imorgon minsann!

Linda fixade ju matlåda åt mig till den dagen vi skulle till Boda Borg, blev lite hektiskt där dagen innan, så det var perfekt och underbart snällt av henne. Frågade i veckan när hon ville ha mat tillbaka och då svarade hon när jag skulle göra något gott. Som om jag inte alltid gör god mat lixom? :D Så vi bestämde imorgon då vi båda jobbar kväll och såklart gör jag min godaste favoritmat jomenvisst! Provsmakade förut, ljuvligt!

Sitter fortfarande och  tittar på American Idol men har bara ett avsnitt kvar och kände att jag ville skriva av mig lite innan det slår 12-slag. Efter det här avsnitten ska jag lägga mig i sängen och läsa en stund, sen sova ikapp för förlorad sömn natten till idag. Det om något behöver jag. Jobbar bara imorgon, sen är jag ledig tisdag. Då blir det de vanliga serierna och dra mig upp på stan en snabbis. Mest ta det lugnt.

Ska faktiskt försöka ta det lugnt så mycket som möjligt nu utifall det är så att det är sjukdom som lurar runt hörnet, känner mig inte alls redo för det och har ingen lust. Men det brukar vara i mars som jag blir sjuk, peppar peppar. Ingen lust alls, har inte tid eller råd. Men det kan så vara att det är på G.

Isch.

Nu ska jag iaf kolla klart så jag kommer i säng sen. Imorgon kommer jag hem lite före midnatt, om jag hinner med stadsbussen hem. Håll tummarna.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0