Inatt trodde jag att jag skulle dö

Nånting är fel. Inatt trodde jag att jag skulle dö. Och då är jag 100% seriös. Gick och la mig i tid igår efter att maten var klar. Vetefan vilken tid, men före 23 var det iaf. Var inte trött så låg i sängen och läste till strax före 00. Släckte och somnade relativt fort ändå. Men inte mycket sömn blev det, vaknade av att jag inte fick någon luft. Luftvägarna var helt stängda och lungorna var minimala. Det var så heemskt läskigt. Satte mig upp och tog massa djupa andetag, fick anstränga mig som fan för att få in någon luft. Ville sova, var trött, så la mig ner. Det gick sämre och sämre att andas, första andetaget var längst, sen blev det kortare och kortare tills jag inte fick någon luft, då var jag tvungen att sätta mig upp igen och ta ett lååångt andetag. Somnade till slut, men inte ordentligt fick anstränga mig för varje andetag.

Vaknade och hade fortfarande svårt att andas. Duschade, fixade håret, åt frukost sen var det bättre. Det är fortfarande så att jag får anstränga mig för att kunna andas och så ska det inte vara. Lovade pappa att jag ska ringa vårdcentralen imorgon och be om en tid, kolla om det är något med lungorna, man vet ju aldrig. Det känns som att jag långt inne egentligen är sjuk och att kroppen tar ut det på andra saker istället för vanlig förkylning för att jag skjuter undan det. Har har haft ont i halsen länge nu och känner mig oftast varm som att jag har feber, så nåt är det väl.

Men jag har ett problem. Jag har aldrig ringt vårdcentralen när jag har varit sjuk. Vad säger man? Ber man bara om att få träffa en läkare? Eller måste man säga varför? Uhm, tycker det här är läskigt :S Måste kolla om de har telefontider eller något sådant, så jag vet vilken tid jag måste ringa imorgon. Uscha mig. Vill inte vara sjuk. Jag är inte sjuk enligt mig, men är väl också därför jag mår som jag gör, för att jag inte tillåter kroppen att släppa lös sitt virus.

Så det har varit en tuff dag på jobbet, men det har gott. Har haft Helene bredvid mig idag, en go tjej! Hoppas hennes buss inte var väldigt försenad, min buss blev 15 minuter sen till Örebro. Och halva vägen hem så börjar det stå massa bilar, lastbilar, bussar på andra sidan vägen på väg till Karlskoga. Trafiken stod stilla, och där i mitten stod bussen som ska ta Helene hem. Så hoppas hon kom hem i skaplig tid. Får höra med henne imorgon.

Nu ska jag dricka klart mitt te och sen sova. Måste försöka sköta sömnen. Är för otroligt dålig på det. Men det är svårt att bara sova, äta och jobba. Man vill ju gärna hinna med något annat än det. Men får väl ta det helt och hållet på de få lediga dagar jag har istället.

Jag var fin idag iaf, min nya tröja! Hade mina jeans till, inte bekvämt, men det fick faktiskt bra idag.
Får se vad det blir för tröja imorgon!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Carro

Du får ringa till VC, knappa in ditt personnr o telenr. Sen får du en tid som dom ringer upp dig..

Det enda du behöver säga är vad som är fel på dig :)

2009-03-24 @ 08:56:14
URL: http://famturner.blogspot.com
Postat av: Carro

Vill kommentera inlägget ovanför igen...=)



Du är alltid fin!!!

2009-03-24 @ 10:55:47
URL: http://famturner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0