Hälsat på min kusin Sixten, så söt!



Här är jag och coola killen! Världens underbaraste och sötaste kille! Så lugn och harmonisk 3-månaders baby, tror han brås på mig va? ;) Kepsen han har på huvudet fick han av mig idag, Anna och Gunnar blev helt lyriska, dom tyckte den var så frän, favoritmössa trodde dom det skulle bli :D hihi, precis vid min armbåge där till höger ser man en bit av jeansen han fick, och den där lila plutten är skallran :D

Men vi börjar från början! Gick ju och la mig tidigt igår och när jag väl la ner huvudet på huvudkudden kände jag att jag var megamegatrött, kunde inte hålla ögonen öppna efter bara 5 minuter, så jag släckte och somnade och sov hela natten! Kors i taket! Vaknade när klockan ringde vid 07.15, gick upp, gav katterna mat:



Såhär ser det ut när katterna får favoritmaten, dom snor en varsin skål och där sitter dom tills det tar slut i sin skål, skulle någon annan ha kvar, så drar dom över till den skålen och snyltar på den andras mat :P Så söta är dom! När allt precis-gått-upp-ur-sängen-bestyr var klart så hoppade jag i duschen, fixade mig iordning. Gjorde frukost och te, sen drog jag ner till parkeringen. Pappa och jag hade ju bestämt prick klockan 9, han skulle inte komma tidigt! Jag var där 08.55 för jag tänkte att jag kunde vara tidig för en gångs skull, tror ni han står där som jag trodde? Nej, faktiskt inte. Väntade till 09.05 innan jag ringde, då hade inte bilen startat på morgonen så han hade behövt bli bogserad igång, typiskt. Han kom iaf vid 09.15 och då bar det av till den stora staden!

Skickade sms till min morbror och bad om vägbeskrivning, tänkte att vi skulle hitta rätt vid första försöket för en gångs skull. Och det gjorde vi :) Vi var väl där vid typ 11.20 typ, wihoo! Tur att vi kom då och inte 5 minuter senare för Gunnar och Anna hade precis gått utanför dörren, Anna skulle gå en promenad med Sixten och Gunnar skulle åka till Apoteket. Pappa och jag delade på oss, pappa följde med Anna på promenad *jag tycker inte om att gå, speciellt inte i kylan* och jag följde med Gunnar till Apoteket, vilket inte var det lättaste då man skulle hitta ett som var öppet också ;)

Vi kom tillbaka relativt samtidigt. Sixten sov så han fick stanna på baksidan och sova färdigt. Under tiden gick vi in och gick husesyn, grymt fint hus! Lite annorlunda om man jämför med vad jag är van vid när jag åker och  hälsar på min morbror. Han brukar bo i ett hus som var typ på ja säg 35 kvm, nu var det typ tre våningar som var på kanske 45 kvm styck :P Coolt! Nu kan han få tjata på att jag ska baka bullar när är där, nu finns det plats!

Vi satt vid deras lyxiga köksö och pratade skit ett tag, pratade om allt möjligt, hundra år sedan vi sågs känns det som. Men sen ni, så började Sixten skrika, så då var jag framme fort och gick och hämtade honom så klart :D hihi så söt! Bebisar är det bästa som finns, så söta och oooh underbara! :) Han var dock inte så glad när han vaknade upp, han ville till mamma och få mat! Så då fick han det :) Men efter maten så var han sällskaplig, efter en bytt blöja också. Då fick han sitta i mitt knä, prova nya kepsen och skallran. Han älskade skallran, han tyckte den var spännande och god att suga på :P

Vid halv 2-2  tiden kom min kusin Oskar förbi, vi hade med oss pallgafflar som han skulle ha, så han kom förbi för att hämta dom. Satt och pratade en stund innan han var tvungen att åka iväg och jobba igen. Kul att träffa honom också :)
Satt och mös med Sixten ganska länge, tills han började få lite långtråkigt, då satte vi ner honom i gungstolen och började med maten istället. De bjöd på någon slags gratängliknande grej, vet inte vad det var. Men det var helt ok :) Jag fick en annorlunda variant eftersom jag inte tål tomat eller ost, så deras såg liiite godare ut, men min var god den med :P
Efter maten var det dock dags för oss att åka hem, tråkigt nog! Det blev en kort visit denna gång, visste vi ju sedan innan, men det var inte alls kul att åka hem ju! Usch, måste åka tillbaka snart igen minsann!

Väl i bilen så skulle vi lyckas dirigera oss själva hemåt, hem hade vi ingen vägbeskrivning, vi tänkte att det måste ju vara att åka samma väg tillbaka. Men det gick inte riktigt till så, man ska veta vart man ska svänga av mot när man åker tillbaka och självklart så åkte vi fel! 30 minuter åkte vi runt i Stockholm innerstad för att hitta en väg ut till motorvägen igen, och min morbror bor i Älta som ligger vid Tyresö, borde säga något hur fel vi var! Suck. Aja, vi hittade hemåt iaf. :P

Tanken var att vi skulle åka och storhandla när vi kom hem, men eftersom vi först och främst kom iväg från morbror sent och sen körde fel tänkte vi att vi inte skulle orka/hinna det, så vi tänkte bara köpa det behövliga och sen handla på onsdag igen, men jag var så himla trött i bilen och jag ville verkligen inte somna, så jag bad pappa att vi skulle stanna och köpa lite godis, då stannade vi i Eskilstuna där det fanns ett Maxi och passade där på att köpa det behövliga så slapp vi stanna igen :) Smart va?

Så efter det var det bara raka vägen hem, var hemma vid 18.45 typ, inte så illa :) Då ringde jag och beställde hem pizza, för jag orkar inte göra matlåda. Sen ringde jag samtal om pappas 60-årskalas som börjar närma sig. Lite hemlisar börjar det bli minsann hihi! Han ska inte veta allt inte :)

Det var som i bilen så sa pappa "du kan ju ta farmors telefonnummer, så kan du ringa dit och prata med dom om festen" Och då svarade jag "det behövs inte", då tittade pappa på mig och frågade "nehe, vart har du fått tag på det och varför?" och då svarade jag "du ska inte veta allt om din fest" hihihi så nu är han ASNYFIKEN! Rätt åt han :D

Nu tänkte jag att jag skulle dra en film innan det är läggdags, har så mycket gott står här vid datorn som bara längtar efter att bli uppätet och då krävs en film! Så det ska det bli. Lägger upp massa bilder från idag här nere, så äre bara för er att kolla igen. Kolla bara på den underbara söta kusin, så gosigooo! :)






















Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns verkligen ingen sötare!:D<3<3

2009-03-01 @ 22:26:25
Postat av: Sandra

Ååååh han är så söt lilla Sixten :D

vilken fin mössa han fick :)



Ska bli kul att styra upp Lasses fest,

hörde att du ringde Niklas idag, men

glömde bort att fråga vad som sas :)



Men visst är det den 4 april festen ska vara?

Mina föräldrar ville gärna komma förbi :)



Kraaaaaaam

2009-03-02 @ 22:27:50
URL: http://puris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0