Fegis!

Det var en sån dag idag igen. Det är inte alls sällan det är sånna dagar minsann. Jag har bakat! Mer om det senare.

Såå jag och Madelen skulle ju nöta vad som var kvar av Desperate Housewives igårkväll, vi började, vi hann se, vad var det? Tre avsnitt? Efter de tre avsnitten valde Madelen, efter typ 3 säsonger att sluta se på DH, det var för läskigt! Suck, väntat helt i onödan. Inget illa menat syster lilla, vi har redan pratat om detta :P Hon är en liten fegis min syster! Så vi stannade med DH igår, men då hade vi inget annat att göra och vi hade ingen lust att lägga oss, klockan var ju bara halv 12 på natten ;)

Istället gick vi ut på internet, försökte hittat något roligt spel. kom på att jag har TP på datorn, så vi började med det. Men det är såå långtråkigt eftersom dom pratar så mycket runt omkring, så det tar hundra år innan dom ställer själva frågan. Men sen kom jag på att jag fick låna ett spel av min bror häromdagen, GENI, så vi tog fram det istället, satte oss i köket och började spela. Spelar man ett riktigt brädspel så händer det mer iaf, man läser ju frågor för varandra hela tiden och sådär. Så det var mer kul. Och så skrattar man och håller på åt alla roliga svar man ger för att man inte kan! ;) Men det är lättare frågor än TP iaf. Så Madelen fick snabbt sina 6 Q:n man behövde för att börja ta sig mot mitten, men där fastna hon sen på en ifrån mitten. Medan jag gick runt aplänge och fick Q:,n och förlorade dom. Men jag kom ikapp. Och det slutade till och med med att jag vann. Den ni! ;)

Då gick vi iaf och la oss. Då var klockan typ 2 på natten. Suck. Inte smart egentligen, vi skulle ha gått och lagt oss innan vi började spela, så man slapp vara så trött idag. men aja. Vi satte klockan på 09.30, då klev vi upp. Plockade fram frukost och åt till ett OC-avsnitt. Länge sen vi såg på det.

Men när det var klart var det dags för Madelen att dra sig hemåt. Då var tanken egentligen att jag skulle börja baka, men kände mig inte redo för det. Såå jag fortsatte på det jag började på igår, nämligen att nöta serien Baywatch! hah :D Jag köpte ju säsong 1-3 för ett tag sen på cdon när dom var så billiga. Och självklart ska jag ju se dom :) Så nu har jag kollat på typ 8 avsnitt av säsong 1, asbra är det! Men jag minns det som igår känns det som, inte visste jag att de här avsnitten var de första avsnitten, coolt :P

Men mitt i tittandet så fick jag sms. Johan som undrade om han och Sandra kunde komma förbi och fixa lite spel. Självklart. Sånna sms tycker man om :D Meeen jag var inte det minsta i form för att ta emot folk, så de fick fixa med sitt tvättande av bilen först, så jag hann göra mig lite respektabel ;)

Men det var trevligt att de kikade förbi, aslänge sen vi sågs. Helt otroligt vad man inte hinner träffa folk nu för tiden. Det är tråkigt. :( Får väl hoppas det kan bli lite förändringar framöver, jag ska försöka komma på något bra schema eller vad man ska säga för att hinna med mer! :P Men det är svårt, jag kan inte sova mindre eller jobba mindre. Så ja, vi får väl se vad som händer. Har snart semester, så får försöka träffa massa folk då :D

Efter att dom hade gått så kollade jag på ett eller två avsnitt till av Baywatch, sen satte jag igång att baka. Gjorde tre nya sorters kakor idag. En var jordnötsbrownies med chokladkräm, mja sådär smakade den, den var lite torr tyvärr. Sen gjorde jag whitechocolatechip cookies eller vad de heter, de blev ooooootroligt goda, har redan moffat i mig 4 stycken och hinner nog få i mig en till innan dagen är slut :D Sen gjorde jag chokladkaka med marängtäcke också, den har jag inte hunnit smaka än, ska göra det sen :)

Ska ta med det till jobbet imorgon, får väl se vad dom tycker. Tror dom kommer tycka som jag :D
Efter att jag egentligen hade bakat klart, kom jag på att jag hade ingredienser till en sats cookies till, så jag gjorde det. För de var såå otroligt goda. Så räckte det till att ha några kvar hemma också :D mm!

Nu är planerna att laga en riktigt god köttfärssås och koka spaghetti till, sen se något samtidigt som jag tar en sen kvällsfika. Sen ska jag sova och upp imorgon bitti för att jobba. Ska åka buss till bussen eftersom pappa hämtar mig på jobbet imorgon. Sådeså.

Men så äre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0