Sorry..

God Morgon!
Ursäkta mig, men jag har varit lite efter här de senaste dagarna! Jag hinner verkligen inte endel veckor, har oftast kastat mig i säng direkt när jag kommit hem från jobbet, har varit sååå trött! Och sen på morgonen har jag klivit upp, ätit frukost och kollat på Desperate Housewives. Jag blir sån när jag nöter en serie, det är den och endast den som existerar på min lediga tid. Alla andra serier har tom försvunnit i skymundan, men 24 har jag sett den här veckan iaf :)

Annars har det inte hänt så värst mycket. Jobbat kväll hela veckan, men en timma kortare pass så jag har haft sovmorgon på mornarna, det har varit grymt skönt faktiskt :) I torsdags fick jag så gryyymt ont i ryggen på jobbet, kunde inte sitta på något sätt eller stå på något sätt för att det skulle bli bättre. Men jag var envis, jag stannade kvar på jobbet, till slut hade jag så ont i ryggen så jag mådde illa. Men jag slutade ju till slut, så direkt när jag kom hem gick jag då och la mig i förhoppning att det skulle bli bättre. Och igår morse vaknade jag och det var bättre :) Kände av ryggen litegrann, men det är inte så konstigt, det kan inte bara mirakulöst försvinna över natten, så lite känningar, men annars var det lugnt :)

Hade ju min stora dag idag, eller för mig iaf, den här dagen har jag satsat på länge. Nu har jag jobbat på Bredbandsbolaget i exakt 1 år! YES! :) Det har gått extremt fort, men det jag nog är mest stoltast över är att jag inte har en enda sjukdag, peppar peppar. Som jag sa till min chef, nu kan jag bli sjuk, inte för att jag vill det, men nu är det i mitt psyke mer ok! Nu tänker jag inte spänna mig och skjuta undan allt längre, som jag alltid gör, min kropp behöver släppa ut lite virus tror jag. Jag har inte mått bra senaste tiden. Men vi får se. Tänkte jag kunde stå ut till min långledighet iaf. Har ingen planerat då, så skulle vara perfekt om jag kunde bli sjuk då så har vi det ur världen :P hihi

Just nu har jag och min syster duschmorgon. Vi ska färga håret ikväll och eftersom vi både duschade med balsam senast så kör vi en schampoodusch idag, så att färgen fastnar så bra som möjligt ikväll :) Oja! Jag har inte riktigt bestämt mig än hur jag ska färga. Fick ett väldigt bra förslag av Linda, mörkbrunt med ljusa slingor. Det skulle vara fint, ska titta på det i affären sen, men det ska finnas någon färg som jag faller för, annars blir det något annat. Var inne ett tag på att färga det rött. Men vetefan om jag pallar det. Men kanske inte behöver göra det knallrött.
Jag ska iaf bleka håret först för att få bort det mesta av den svarta färgen, så kan jag färga vilken färg jag vill sen :)
Och Madelen ska också färga sitt hår, hon fick ju 250:- av morbror i present, så det är ju perfekt när det hårfärgningsdags igen. Men tror hon ska färga sitt hår ljust nu inför sommaren. Och det är visserligen smart ;)

Men egentligen vill jag ha över och underhår, men det är svårt att färga. Usch. Så svårt när man ska göra en förändring när man är van att alltid ha svart. Jag tycker om mitt svarta, men det blir lite tråkigt i längden att alltid ha samma. Man kan bli lite gladare av att byta, göra förändringar ibland :)

Och så har vi ett paket att hämta ut på posten. Ett efterlängtat paket! Det är tights/leggings inför sommaren, och det är två par skor till mig! Wihoo! Hittade ett par fina sommarskor på haléns och ett par streetskor. Så ska hämta ut det sen :)

Och just det! Det har faktiskt hänt något den här veckan! Igår var INTE min dag. Herregud vad irriterande! För det första så var det fint väder hela morgonen igår, ända tills jag skulle ta min moppe och åka till bussen. DÅ började det regna. Så typiskt. Men det var bara att åka. När jag väl åkte så kände jag att ena skon satt VÄLDIGT löst, så när jag kom fram så skulle jag knyta den, men det slutade med att jag hade snörena i handen. Kattjävlarna har tuggat sönder skosnörena ännu mer så nu går det inte att knyta längre :( Fick sitta på bussen och knyta ihop snörena med knutar så att jag iaf kunde få skon att sitta kvar på foten.

Happ, så väl halvvägs till jobbet, sitter i bussen och läser så börjar bussen tjuta som in i tusan. Då har typ fläkten eller nåt gått på bussen så vi stannar och får sitta där i 30 minuter och vänta på nästa buss! Åhhh! Så jag kom då 20 minuter försent till jobbet igår. Snyft. Men de la in komp för den tiden, så det är lugnt. Så det var min underbara dag.

Men det blev bättre, för jag fick faktiskt kompa på kvällen också, hade bestämt att det kunde vara min present till mig själv, ett år och allt, att jag skrev upp mig på komplistan. Och halv 8 fick jag gå, istället för att sluta 10 :) Så det var skönt. Bussen gick ju inte precis iofs, men gick och pratade med pappa, vi hade mycket att prata om inför idag. Så det var lugnt. Sen stressade jag hem till hockeyn, så jag hann se hela sista perioden, men det var inte mycket att se!

Så på söndag är det bronsmatch, jag är hemma, halleluja!

Nu är min syster klar i duschen, så nu ska jag avsluta här.

Men ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: sandra

Åh :D Mörkbrunt me blonda slingor ;) De blir nog supersnyggt! :o) Be lillasyster fota håret så ja får se resultatet sen :) Jo de e helt okej med mej faktiskt =) Kraaam finest^^

2009-05-09 @ 09:51:35
URL: http://sandycandy.blogg.se/
Postat av: Carro

Vi kommer varje kväll o käkar middag om en vecka ungefär då är pengarna slut =)

Du får ställa skorna på hatthyllan, då kommer dom inte åt dom =)

2009-05-09 @ 18:10:28
URL: http://famturner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0