Serier, sällskap och sötsaker = Bra dag!

Fint? Kan inte bestämma mig. Tror det. Färgade ju håret igår som jag tidigare nämnt. Det blev först en blekning, efter det var jag inte vacker ALLS! Asfult! Hah! :P Men fick iaf se at tjag inte skulle passa i blont hår, bara utväxten som blev blond haha. Sen sket jag i att köpa mörktbrunt med ljusslingor, köpte på kastanj istället.  Hade i det. Sved som satan när jag hade i det eftersom hårbotten redan var upprörd efter blekningen. Duschade ur håret, fönade det och kollade. Mmm. Det blev faktiskt slingat av sig själv pga blekningen innan haha. Det är inte blont nånstans, det är bara olika nyanser av brunt. Madelen sa att det var fint, Marcus och Tezzi sa att det var fint. Så jag får väl lita på dom? :) Jag är bara rädd att det ska falla av färg när jag duschar imorgon, oooh läskigt!

Vi var ju och handlade igår. Det blev mycket shoppning. Vi började med Snabbgrossen. Där köpte jag polkaglass och melonglass och wienerbröd :D mmm! Sen åkte vi vidare till SIBA, där köpte jag mig ett frysskåp! Gud vad jag har saknat det! Hade en frysbox förut som jag använde flitigt, men gjorde mig av med den när jag flyttade till ettan. Och jag har saknat det sen dess. Min frys är alltid överfull! Men nu har jag ett extra frysskåp :D hihi! Så nu kan jag baka bäst jag vill. Men det höll på att bli ett kylskåp.

När vi kom till SIBA gick vi direkt till vitvarorna så stod frysskåpen där, så fanns det ett som var billigare än det jag hade kollat på från början, så jag sa att jag ville ha det. Så fixade han med alla papper och gick till lagret för att hämta den. Medan vi stod och väntade så tröttnade vi och gick och kollade på dom igen, så öppnade jag dörren till det jag hade beställt så var det ett kylskåp! OHNOOO! Haha :P Tur att jag kom på det i butiken, så när han kom kånkandes på kylen på en vagn fick han glatt gå tillbaka och hämta frysskåpet hihi ;) Men han var snäll och tyckte det var helt ok, han tyckte det var tur vi kom på det i butiken och innan jag betalat ;)

Aja, väl klara där så åkte vi iaf hem. Bar upp frysen och mosade in allt i min redan befintliga frys då den andra skulle stå och vila 3 timmar innan man stoppade in kontakten, som tur var hade jag ätit upp allt bröd och skulle handla mer mat igår, så allt fick plats så länge. Vi gjorde klart sen åkte vi ut till Marieberg! Wihoo me like!

Gick först till Kicks, köpte blekning sen gick jag till Bellbox och köpte balsam. Det var inte billigare där än hos frisören som jag hade trott, men vi var ändå där så kunde lika gärna köpa det, det var inte dyrare iaf :) Sen åkte vi till skopunkten, jag hittade tre par nya skor! Sommarskor alltihopa, men det är vad som behövs nu. Det blev ett par svarta med spetsig tå eller vad man ska säga, ett par bruna med rundad två och guldspänne och sen ett par vita tofflor som man bara sticker i foten i. Tre par skor för 400 är inte illa :)

Sen var det IKEA som gällde! Jag äälskar IKEA! Det är så underbart att gå där, massa saker till hemmet! Madelen var där för att handla för sitt presentkort hon fick av mig. Så vi gick runt och kikade på vad vi ville ha. Det mesta fick vi skriva upp för att hämta på lagret. Vi gick förbi café/restaraureng de har där inne och jag var såå kissnödig så vi passade på att stanna där så bjöd jag på fika. Men fytusan! Dom hade bara äcklig B-cola! Det smakade skit! Usch! Men kakorna var grymt goda, och fika till 3 personer för bara 88:- var inte dyrt :)

Jag köpte på mig fler av mina innetofflor, använder dom så flitigt så dom nöts ut fort, så ska byta sen ikväll till ett par nya, skönt! När vi gick förbi typ sängavdelningen eller vad ska kalla det för så hittade jag något jag inte planerat att köpa, jag hittade ett bord, ett runt i svart stål som skulle passa fint i vardagsrummet så jag köpte ett sånt :D Och sen köpte jag en lång lackhylla, likadan som jag har i vardagsrummet, som jag ska ha över sängen till alla mina pocketböcker. Och jag köpte även en lampa med tre spotlights som jag ska sätta under hyllan som läslampa! Det kommer nog bli asbra! Hoppas det. Min bror kanske skulle åka förbi här imorgon och sätta upp allt, så förhoppningsvis är det nya grejjer här imorgon kväll :D YES!

Ja det var nog det jag handlade på IKEA skulle jag tro, kommer inte på något mer iaf :) Jooo köpte ett lakanset också! Helsvart! ;) hihi, inte alls bra när man har katter, men jag bryr mig inte om katthår. Jag har katter, så det är inget jag kan undvika precis, svarta lakan är snyggt iaf :)

Vi åkte vidare till Willys, jag storhandlade mat och köpte hårfärg, Madelen köpte med färg. Sen åkte vi hem, lastade in allt sen kollade vi på serier. Tror vi kollade på 2 avsnitt. Sen lagade vi mat. Gjorde klyftpotatis med stekt kyckling och Mangoraja-dressing. Det var gott. Men tror jag föredrar sweetchili-sås faktiskt :) Sen började vi fixa hår! Började med min blekning, medan den var i färgade jag Madelens hår, mörk askblond. Sen duschade jag ur mitt, hon duschade ur sitt, sen körde vi min andra hårfärgning. Hela tiden kollade vi serier samtidigt :D

Men vi blev lite ledsna igår. Inte alls rätt person som åkte ut american idol, usch! Bara killar kvar nu :( Snyft!
Aja, min syster är inte alls rolig framåt kvällen/natten för hon är så jävla trött av sig. Så vi halv 1 stängde jag av datorn så gick vi och la oss. Och hon lägger sig i sängen och säger "jag är inte trött" och efter en stund sover hon! Jag vet inte när jag somnade, men låg nog och läste typ 30 minuter, sen vaknade jag vid 4 imorse med lampan tänd och boken i sängen ^^ Något som händer väldigt ofta nu för tiden, jag pressar mig till max när jag ligger i sängen och sen minns jag ingenting! Drar dåligt med el och sova med lampan tänd!

Vi gick iaf upp strax före 10 imorse. Gjorde fattiga riddare till frukost :) Vi ska bli bättre på att göra lite godare frukostar har vi bestämt, inte så kul att äta simpla mackor hela tiden, vi ska bara komma på andra saker att göra :P Som vi båda tycker om och som är lätt att göra på morgonen. MEN nu kom jag faktiskt på! Vi kan göra Scones?

Vi kollade på två OC imorse och sen spelade vi Taipei tills Madelen blev hämtad :) Så bad jag om att få tillbaka min bakmaskin, för det är lättare att göra bulldeg med en sån, men så körde jag igång en diskmaskin innan jag skulle börja baka, och då hade jag inget eluttag kvar :P Smart! Så fick köra den vanliga metoden igen, plastbunke och plastslev, inte lätt att baka med det!

Så det har varit en bakdag idag, som vanligt på mina lediga helger ;) Gjorde vanlig vetebullsdeg först, medan den stod och jäste så gjorde jag snickerskaka. Sen bakade jag ut bullarna till bara runda bollar, satte dom på jäsning och gjorde Mandelmums. När det var klart penslade jag bullarna med ägg och så in ugnen. Kanske lagom till att jag var klar så kom Marcus och Tezzi.

Det var länge sen vi sågs, så det var riktigt trevligt att dom kom hit! De fick glatt sitta med mig en stund och kolla på hockeyn, inte för att någon av dom är intresserade, men det är jag, och det var faktiskt bronsmatch idag! Sådeså! :) Men när andra perioden var slut så gjorde vi mat istället. Vi gjorde Tacos! Så gott! :) MMMM! Jag stekte köttfärs och de hackade grönssaker. Precis när vi hade slevat upp mat hörde jag att det var spännande på matchen så jag sprang dit, vi gjorde mål, precis innan matchen var slut och vi vann! GUD VAD VI ÄR BRA! Det var bra jobbat, de är värda det :) De har jobbat hårt iår! Synd att jag inte kunde se fler matcher bara, för nu är det ju slut :(

Aja, gick tillbaka till mitt sällskap iaf ;) Vi åt massor, för det var så gott! Provade med att ha ananas i och det var ju asgott! Så det ska jag börja med :) När vi väl var mätta och belåtna så började vi spela spel, vi körde kvitt eller dubbelt som är ett frågesportsspel med relativt svåra frågor, visst man kan endel men det är inte många :P Men man har kul ändå, för man svarar så konstigt på frågorna man inte kan :P

Sen tog vi en paus för att göra iordning fick. Blev av allt det nybakta idag samt av glassen jag köpte igår :D hihi, så gott! Jag älskar polkaglass. Det är så underbart gott! Jag öste upp en STOR hög med glass! Trots att jag var mätt för att vi åt kakor först, så fick jag lätt i mig allt. Mmm. Det ska jag äta imorgon kväll när jag kommer hem från jobbet, helt klart! :D

När vi fikat klart så ringde min bror och sa att han skulle komma förbi en stund, hämta lite prison break och de hade köpt ett nytt spel som vi fick låna, GENI med lite nyare frågor :P Det var lite omväxlning från det andra spelet med gamla frågor sen typ 80-talet där man kunde få en fråga som var "Vad heter huvudstaden i Västtyskland" eller "Vem är nuvarande regent i Danmark" Det är ju svårt när frågor är så gamla, för det har ju ändrats sen dess, Västtyskland finns ju inte ens längre :P Så ja, GENI var bättre, även om det var svåra frågor ;) Eller så är det bara vi som är dumma haha ^^ Marcus var nog den smartaste så han vann :)

Dom har precis dragit hemåt och jag tänkte jag skulle skriva här innan jag ska göra klart baket. Ska ha glasyr på alla bullarna och doppa dom i kokos, det är långdragen procedur. Men det är gott iaf :) Så ska fixa med det. Och sen ska jag nog se ett Bones innan det är dags att sova. Behöver inte så mycket sömn inatt känner jag. Har sovmorgon imorgon och jobbar bara imorgon, sen är jag ledig tisdag. Så bara endags jobb kan man klara på lite sömn :)

Nu känner jag iaf att jag varit duktig med skrivandet. Så jag är stolt över mig själv!
Hoppas ni haft en lika bra helg som jag!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Carro

BILD!BILD!BILD!BILD!BILD!

2009-05-11 @ 15:51:21
URL: http://famturner.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mumma med scones! =D

2009-05-12 @ 14:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0