Vi såg ut som ett kärlekspar!

Precis lagat mat. Hoppas verkligen det är gott. Det såg gott ut iaf! Gjorde köttfärsbiffar med kokt potatis och brunsås, lingonsylt och morötter till :) Gjorde sås efter recept, aldrig gjort förut, så hoppas fan den är god nu! Vi får se imorgon när det väl är lunch, minsann minsann!

Idag har jag varit på stan med Tezzi, föör mycket pengar spenderades känner jag, men det är så när man går på stan och man behöver lite nytt inför sommaren. Då får man unna sig. Men måste tänka lågbudget nu så att pengarna räcker ordentligt till kryssningen. Förhoppningsvis, om man har riktig tur, så kommer skatteåterbäringen lagom till innan kryssningen, så jag vet att jag har något att leva på efter :D vi får se! Ju mindre pengar jag har med mig, ju mindre kan jag spela för haha, för dom pengarna ser man ju aldrig igen sen!

Men iaf. Vi tog oss runt överallt på stan kändes det som. Vi började med I am, köpte två halsband och ett par örhängen, sen gick vi till apoteket, köpte linsvätska och ansiktsvatten. Då var krämaren avklarad. Sen var det gina! Dom hade aaasfina tunikor! Oooh jag älskar tunikor :D Så jag köpte tre stycken, ooh, sånt där man inte har råd med egentligen, men de var fina! Och framförallt, jag till och med gick in i provhytten och prova innan, iaf en av dom. Ena kunde jag se att jag kunde ha, och den andra var samma fast en annan färg bara. Ni som känner mig vet att jag ALDRIG provar kläder i affären!

Men snacka om otur, där står man i provhytten, har precis tagit av mig tröjan och börjat trä på mig provplagget, tror ni inte telefonen ringer då?! Min telefon som ALDRIG ringer, så ringer den precis då! Såå enoying. Det var min kära fader som undrade om vi skulle åka o handla, kände att jag inte behövde det, så jag tackade nej :)

Efter inköpen på gina vandrade vi vidare till Wear It, såg en klänning där som var fin, men den fanns endast på en skyltdocka, ingenstans i butiken, så där gick man nit, suck. Då ringde iaf telefonen igen, det var konsulten för PartyLite, mer om det senare.

På lindex handlade jag 5 par strumpbyxor och 5 par knä-strumpbyxor. de kommer komma väl till pass i sommar, jag som aldrig visar benen, men med strumpbyxor är det iaf ok! Nästa var frisören för att köpa schampoo sen Bik Bok. Mmm fina kläder hade dom där! Tror Tezzi gick in i provhytten med typ 10 plagg :P Men hon bestämde sig sen för 3. De hade 30% på ALLA överdelar! Det är coolt! :D Där hittade jag iaf en klänning som fanns att köpa också, asballt, för den var såå jävla fin ! :D hihi! Ska ha den på mig imorgon tänkte jag mmm :)

Sen var det det gamla vanliga HM. Två tunikor/t-shirtar från AIDS-kampanjen de har just nu, hmm udda och gå runt med en tröja som det står "use one" på och så menas det kondom :S Aja! Tröjan var fin, och så är det med det! Den andra tröjan står det "Fashion for AIDS" på, så det är väl värre det iofs haha :D Men men, det blir bra det där. Jag fyllde även på med puder, för jag ska försöka börja sminka mig lite oftare, man känner sig finare då. Även om det är svårt att sminka sig, och sedan åka moppe, då man ska trä på den där jävla hjälmen och då dras sminket med på någe vis, men puder ligger alltid i väskan, så det är bara fylla på när man kommer fram :P hihi.

Aja, väl klara på HM så var iaf färdigshoppat, Tunga påsar var det att bära på och det var dags för lunch :D Vi åt på Kina Muren. Det var aaaslänge sen, flera år sen faktiskt, men jag tycker om det stället. Det är mysigt på någe vis, gå ner i källaren och så äre så fint där! Jag beställde in det vanliga fyra små rätter och tezzi tog lunchbuffé. I min rätt så ingick även efterrätten. Det var två friterade bananbitar med två kulor glass. Så jag och Tezzi delade, såg ut som att vi var ett kärlekspar :D Men det var otroligt gott! Mätt som satan var man sen!

Vi gick mot våghustorget för att ta våra respektive bussar hem, men så när vi kom dit hade hennes buss slutat gå där pga ombyggnation, surt! Men då tog vi sällis till Konserthuset istället, där går båda bussarna. Eller vi trodde att hennes gick där iaf, min kom först, så jag vet inte om hennes gjorde det sen iaf, hoppas det, så hon inte vänta i onödan :)

Overall har det varit en toppendag. Det har, i min smak, varit för varmt och för ljust, men hellre det än regn när man ska gå på stan. Och man kan gå lite mer lättklädd än annars, så slipper det bli så varmt när man går i butikerna :) Så perfa! hoppas Tezzi är nöjd med sina inköp idag :D

Efter att jag kommit hem har jag inte alls gjort mycket. Min bror åkte till Stockholm idag, och ringde honom för att kolla om han skulle förbi morbror något, och det var tur jag ringde då för hade jag ringt typ ja 15-20 minuter senare hade det varit försent. Nu var han iaf snäll och åkte förbi här så jag kunde springa ut med en present till Sixten, hoppas den uppskattas. Förväntar mig bilder! :)

Sen har jag mest kollat på Baywatch faktiskt, det är riktig nostalgi och sitta och kolla på det. Ni tycker säkert det är mobbat, men jag tycker det är bra, lite dålig kvalité bara, men det står jag ut med :) Har kollat mer än halva säsong 1 nu. Bra att ha den här serien medan jag bestämmer mig för vad jag ska nöta för serie sen. Har funderat lite på Förhäxad, var typ ett år sen jag såg det nu, så det skulle nog vara kul att se igen. Eller Las Vegas? Men kommer bara störa mig på slutet igen, känns urk att kolla på det när man vet hur det slutar när det är ett så ruttet äckligt slut! Blir arg bara jag tänker på det! :(

Aja. Nu är det iaf dags att sova, upp och jobba imorgon, fick byta från tidigt till sent pass, så det känns mycket bättre :)
Ha en god sömn!

god natt!


(bilder på kläderna kommer någon dag, har tagit dom, men orkar inte lägga in dom idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0