En bra helg!

Usch vad dålig jag har varit på sista tiden. Jag har som mål och regel att jag ska skriva varje dag, men så blir det ju inte. Men det hinns inte med tyvärr. Det är annat som får komma före som prioriteras. Oftast när jag är ledig så har jag något inplanerat nu för tiden och har jag inte det så är det Desperate Housewives som gäller för hela slanten! Börjar komma ganska långt nu, såg till säsong 3, avsnitt 10 imorse :) Hinner se tre avsnitt varje morgon den här veckan, det är ascoolt! Jobbar en timma mindre varje dag enligt schema. Det är faktiskt ganska skönt :)

Men det är jobbigt att komma så sent till jobbet, då är de flesta på väg hem, inte långt kvar för dom, för på kvällen är vi aldrig lika många. Det är tråkigt.

Åt grymt god mat idag iaf. Gjorde en kycklinggryta igår på kyckling och ananas, så kokte jag potatis till. Inte helt fel faktiskt. Har gjort den förut, men förra gången hade ris till och hela champinjoner i, men det var godare utan champinjoner och med potatis istället, helt klart! :D Så det får det bli fler gånger.

Tänkte jag ska dra lite snabbt vad som hänt i helgen också. Lördagen jobbade jag ju kväll, började 15.35, innan jobbet så kollade jag på mina underbara serier och var ute och handlade med pappa. På jobbet hände inte mycket, det var så lugnt så man blev förvånad! Pappa kom och hämta mig på kvällen, Madelen var med i bilen så åkte vi hem. Pappa släppte av oss på parkeringen.

Väl hemma kollade vi Greys Anatomy och One tree hill, sen ville Madelen sova, sömntutan! Så det fick bli så. Jag somnade strax före klockan 2 på natten och vaknade flera gånger, sen när jag vaknade 07.45 gav jag upp, gick upp istället. Satt här och hängde, uppdaterade mig på vad som händer i folks liv genom deras bloggar. Sen började jag med frukosten, blev fattiga riddare som jag skrev om i söndags morse. Och fyfan vad gott det var! :D Har inte ätit det på flera flera år, så var osäker på om jag fortfarande skulle tycka det var gott, men det var det! Det ska göras fler gånger, syster höll med! :D

På förmiddagen där kollade vi klart på våra serier. Sen gjorde vi oss iordning för att åka till pappa på middag. Vi blev så fina så :D Jag hade min nya röda/rosa klänning med den vita koftan över, naturfärgade strumpbyxor och mina gråa klackade skor. Mmm fin var jag! Sen hittade jag min fotlänk och ett gammalt halsband jag inte använt på aslänge. Så fin så!

Niklas och Sandra kom och hämtade oss här hos mig, så åkte vi förbi Maxi, skulle köpa bananer och vispgrädde till marängsvish. Egentligen skulle jag även ha lingonsylt, men det glömde jag bort och kom på precis vid avfarten till pappa, så vi fortsatte till nästa avfart och stannade till på Ica Glansen istället! :P Tur att jag kom ihåg det!

När vi kom till pappa så var redan Gunnar, Anna och Sixten där, gullungen! :D Så söt är han vår kusin. Pratade lite med dom, Madelen fick sina presenter. Av mig fick hon en kartong med Banana Skids, en ögonbrynsrakapparat och ett presentkort på IKEA på 500:-. Av pappa fick hon ett bäddlakan-set som hon verkligen ville ha och av Gunnar och Anna fick hon örhängen och 250:-, tror hon är rätt nöjd faktiskt ;)

Sen käkade vi mat! Åååååh så jääävla gott! Pappa hade gjort det perfekt den här gången, märktes att han lagt ner lite mer energi och det var tur! För fyy tusan. Vi åt kroppkakor med lingonsylt. Mmmm. Blev riktigt mätt, tog till och med om! Vilket jag ALDRIG brukar göra. Brukar inte ens orka äta upp det jag tar åt mig första omgången :P Hihi!

Sen satt vi ute och pratade lite, men det blev ganska snart kyligt så vi gick in istället och så började ju hockeyn vid 4. :P Nu får ni tycka vad ni vill, att när man har födelsedagsfest ska man inte se hockey, men det går inte hem hos mig! Jag måste se på hockeyn när jag väl är ledig när det är en match! :P

Så när det var dags för efterrätt och det inte fanns platser så det räckte vid bordet så satte jag mig glatt i soffan vid tvn istället :D Fick Sixten som sällskap, han levde loppan, kom in i andra andningen där tror jag efter att ha fått lite mat och en sovstund! Hur glad och pigg som helst! :P

Vi vann hockeyn, bra jobbat killar! Vi vann även idag såg jag. Så det är ju bra. Blir svårare nästa match dock. Men nu har vi iaf gått till kvart, det är viktigt! Annars äre skämmigt!

Annars så satt vi mest och pratade och umgås. Det var en asbra dag! :) Vi drog oss hemåt vid 19-snåret. Niklas skjutsade hem mig först och jag drog upp direkt och satte på ett Desperate! hihi, kollade på  två avsnitt, sen började jag med maten, såg ett avsnitt till sen gick jag och la mig.

Hade en orolig natt, det blev för mycket för min mage igår så den var lite ond i natt, men en natts sömn brukar hjälpa och det gjorde det :) Imorse var jag bara väääldigt hungrig, som man brukar vara när man töjt ut magsäcken dagen innan :P Så jag hoppade i duschen, sen satte jag mig här och åt frukost och kollade på desperate. Stressade iordning allt när jag var klar och drog till jobbet.

Nu är det dags för mig att sova, ska inte upp förrän 09.15, men behöver komma en bit i min bok och jag är allmänt trött. Katterna lever loppan, så behöver varva ner dom lite genom att inte bara sitta här och vara osocial, då blir dom bajsjobbiga! River hela hemmet gör dom då. Så lite social tid, med lite kel och hälla upp lite mat kanske, sen lägga mig i sängen och läsa. :)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0