Taco, spel, dop, kalas, förkylning. Händelserik helg!

Jag skriver inte här så ofta har jag märkt. Ska försöka skärpa mig, men det är svårt. Känns lite som att det ska väl även vara intressant att läsa, även om man mest bloggar för sin egen skull, så vet jag ju att ni läser, och det är bara utgå ifrån hur jag tänker själv. Vill ju att det ska vara intressant :) Får helt enkelt försöka göra mitt liv mer intressant, så jag har något att skriva om här, oftare ^^

Har iaf haft en händelserik helg. Kan börja med att nämna att jag började känna mig krasslig i onsdagskväll, fick ta alvedon och ipren för huvudet och började få en äcklig slemhosta. Det fortsatte resten av veckan, men det gick an, bara att stå ut.

I fredags efter jobbet åkte jag och Jenny till Helene i Kristinehamn, Sabina var redan där. Vi åt tacos och spelade sedan spel. Hade sååå grymt kul! HAHA! Medan vi spelade kollade vi även på Idol. Äntligen åkte Eddie ut, han riktigt förstörde en av världens bästa låtar. Jag kunde inte ens lyssna, jag höll för öronen! UUUSCH! Måste lyssna massor på den låten nu så att jag får bort hans äckliga toner från huvudet. Men iaf. Jenny hade med sig ett spel som heter "Helt hysteriskt!!" och det spelade vi några omgånger, för det var verkligen helt hysteriskt roligt! Går inte riktigt och förklara exakt hur och varför, men aaah, man vet när man spelar det :P Jag har bestämt mig för att köpa ett sånt spel, helt klart. Så värt! En annan som tyckte att Alias var kul. Jag har nu fått en ny favorit! :P

Det blev en sen kväll i Kristinehamn må jag säga. Det var kul, så det gjorde inget. Men jag kände mig inte alls pigg när vi väl åkte hemåt. Och när jag kom hem hade min syster skrivit på msn att jag skulle höra av mig när jag sett Top model för vi behövde diskutera. Och hur går det då att låta bli att kolla på en gång?! Osmart som jag är så satte jag mig iaf 12 på natten och kollade på top model, även om jag var dödstrött och skulle upp tidigt. Men då kunde jag iaf skriva vad jag tyckte om avsnittet sen! :P

När jag vaknade på lördagen kände jag mig helt utslagen! Sååå förkyld så det finns inte! Så började jag fundera på om jag verkligen skulle gå på dop, inte så uppskattat kanske? Ringde iaf och frågade vad pappa tyckte, och han tyckte väl att jag skulle duscha och se hur jag mådde efteråt. Så sagt och gjort så gjorde jag det. Mådde inte precis mycket bättre, men lite bättre iaf! Ringde upp igen och då kom pappa med den smarta idén att jag kunde faktiskt ringa till Emma, som faktiskt var den som skulle döpa sin dotter och fråga henne vad hon tyckte :P Och hon tyckte det var helt ok! Jag fick inte gosa med hennes bebis, men det kan man ju förstå, men jag var iaf välkommen. Snällt!

Ringde pappa och berättade att planerna var som förut och då gjorde sig pappa iordning och började färden hit och jag gjorde mig iordning. Hade megaproblem med vad jag skulle ha på mig, men till slut fick det bli svarta tights, rosa linne och en vit pösig stickad tunikaaktig tjocktröja och sen rosa benvärmare till det! Blev riktigt fint faktiskt :)

Pappa kom hit, vi satte upp hyllan i hallen, som jag fick i present av mina kära kollegor på jobbet:

Fint va?!

Vi satt av tiden som var tills man kunde åka utan att man skulle vara för tidigt ute, hade lite ärenden att utföra. Men till slut orkade vi inte sitta och göra ingenting. Så jag packade iordning alla saker och så begav vi oss iväg. Först till Lasarettet för att ta ut pengar, tänkte även gå in till Apoteken, men här i Karlskoga har visst inte Apoteket som ligger vid sjukhuset öppet på lördagar, dålig stil tycker jag!

Så vi åkte till Netto så pappa fick köpa sitt favoritbröd! Sen åkte vi till Örebro :) Vi började med att svänga in till Per lite snabbt så han fick deras beställda fika, vaniljbullar och Nitos jordnötskakor samt två andra sorter dom inte smakat som jag var tvungen att ta med bara för därför! :) Sen åkte vi till Apoteket vid Lasarettet i Örebro som faktiskt har öppet på lördagar (jag är inte alls bitter), köpte nässpray och tog ut pengar, igen!

Dopet skulle börja 13.30, så jag tänkte att jag skulle vara där lite tidigare. För dum som jag är så tog jag för givet att Alle var begrav vid Olaus Petri där begravningen var, men kom snabbt till insikt att så var det inte! Så jag var där 45 minuter tidigare och hade lååång väntetid framöver. Gick snabbt bort till en kiosk i närheten och köpte cola då jag började få ont i huvudet. Sen gick jag in i kyrkan och väntade. Knatade runt.

Vågade sedan mig fram till en herre som stod där som såg bekant ut, men vågade inte riktigt först gå fram och hälsa, men det var ju rätt iaf. Det var Emmas pappa som också var tidig! Då hade man någon att prata med! Det var tur :) Efter en stund såg vi Emma kom in med barnvagnen, med Dopbarnet, hihi! De gick in och skulle byta om och sen började det ramla in folk. De har visst börjat med att döpa fler bebisar samtidigt, så samtidigt som Stina skulle döpas var det även ett par till som skulle döpa sin bebis, och det är alltså inga som känner varandra. Måste vara lite skumt, men aja!

Själva dopprocessen gick fort, efter väntades det fika i församlingshemmet. Emma hade bakat massa gott! Morotskaka, snickerskaka och sen en annan kaka som var asgod, som jag skulle få receptet på! :D Och tråkigt nog blev det inga kort tagna under själva dopet, eller jag tog kort, men det blev sugigt dåliga! Det var så skumt lyse i kyrkan så bilderna blev jättedåliga! Hoppas för Emma och Stinas skulle att några hade bättre kamera, så hon får lite fina bilder att spara från dopet!

Efter fikat, när det var dags för hemgång för sjuka mig så låg Stina och sov efter den jobbiga dagen, så då passade jag på att smyga fram och ta ett kort. Så jag fick iaf ett bra kort! :)

Så söt!

Pappa kom och hämtade mig då vid halv 4 när jag lämnade. Vi åkte till Maxi och handlade för mina sista pengar, wihoo! Eller lite pengar fick jag över, men dom är slut, för jag glömde lite som vi istället handlade idag ^^ Iaf så fyllde jag på mitt förråd med cola, när jag åkte hemifrån igår så hade jag en knapp liter cola kvar, nu har jag 16 liter. Ska jag klara mig på, ett tag :)

När handlingen var klar åkte vi iaf hem till pappa. Det var skönt att komma bort lite. Bara ligga och slappa, ta det lugnt. Inget ansvar överhuvudtaget. Så fort jag tänkte göra något, eller frågade pappa om något så sa han bara, ligg du, jag fixar! Haha, så gulligt av honom! Och han bjöd på sååå god mat. Mmm, vi åt Raggmunk med bacon och lingonsylt! ;D Såå gott!

Turligt nog har pappa även Canal+ Sport, så efter mycket hjärnverksamhet från min sida så klurade jag ut hur man la till den kanalen i pappas kanallista så kunde vi kolla matchen mellan Timrå - Färjestad som gick igår. Det är ju Färjestad som just nu tampas med HV71 om första platsen och Färjestad behövde vinna matchen igår för att ligga etta så pappa och jag höll hårt på Timrå igår. Det var en grymt bra match och Timrå vann! Hah! Timrå ligger liksom nästsist i serien medan Färjestad ligger tvåa! ;)

Hade vi haft tur igår hade ju även HV71's match gått på TV, när jag för en gångs skull var någonstans där det visas på TV. Men inte just den matchen tyvärr. Fick följa den i textform på Aftonbladets hemsida, så fick vi iaf reda på att det 5-4 till HV71 igår, bra jobbat killar! :)

Vi hade en riktigt lugn kväll. Vi hade svårt och välja vilken film vi skulle se. Pappa kollar helst inte på 3,4,6 eftersom det är reklamkanaler, men fanns inga bra filmer på de andra, så vi tog trean, Day After Tomorrow. Den filmen är jäkligt bra och pappa hade inte sett den och tyckte den var bra. Jag somnade till lite halvt om halvt i slutet eftersom jag var så jävla trött och jag hade ju faktiskt sett filmen. Men lyckades hålla mig vaken sista halvtimman och gick sedan till sängs!

Han hade inte världens bekvämaste säng måste jag ju säga. Men lyckas sova har jag gjort iaf. Mådde bättre när jag vaknade imorse. Men jag nyser som bara fan och det är så jobbigt, får ont i hela kroppen. För det är inte några små snyftningar till nysningar hos mig inte, det är atombombsnysningar! Usch, alltid så! :(

Vi åt frukost, kolla lite på TV, sen begav vi oss in mot Örebro, handlade gravljus på Maxi och åkte ut till Längbro Kyrkogård. Började med att gå och tända ett ljus på Staffans grav, har inte varit där på flera månader, så kände bra att vara där och säga hej. Sen gick vi vidare till Alles grav, den var bara 20 meter längre bort. Kändes lite som man gick i slow motion när man gick mot graven. Första gången där sedan begravningen, har inte funnits tid eller den rätta orken för att åka ut dit. Men kände att jag inte kunde skjuta bort det längre nu när jag ändå var i Örebro och vi ändå var i "närheten", så gick dit och tände ett ljus. Det var jättefint där. Dom har gjort det fint med tre lyktor, en röd, en blå och en gul. DIF's färger, så Alle. Jättefint var det! Och skönt att vara där. Ska försöka hälsa på oftare!

På vägen tillbaka till bilen fick jag sms från Carro att jag var välkommen trots att jag var förkyld, det var ju schysst eftersom vi var på väg, haha ;) Ringde upp och kollade när hon skulle komma hem, hon var bara och handlade och jag och pappa var välkomna. Så vi åkte dit på en gång, hade inget annat för oss. Carro hade inte riktigt hunnit hem, men både Nathalie och Per var hemma. Och det var ju Nathalie som var den viktiga idag :) Nathalie fyllde 6 år igår, så det var ju firande som var på planeringen idag!

Dock så kom vi ju lite tidigt och fick störa mitt i maten, men tror det gick bra. Vi satt och fikade en stund. Nathalie fick öppna sina presenter. Hon fick ett Mimmi Pigg-mjukisdjur och kvartettspel med Hello Kitty-bilder :) Verkade som hon blev glad! Blev ingen lång stund hos dom idag, kände att jag inte ville förpesta dom med mina baciller och jag bara längtade hem. Bara ta det lugnt, kurera mig var var jag kände för.

Så pappa skjutsade hem mig och tror jag var hemma redan vid 15 typ. Det var skönt. Har kollat på Greys och One Tree Hill, ätit pommes med sweet chili-sås samt kollat på Project Runway. Nu tänkte jag kolla på desperate housewives innan det är dags att sova. Ska lägga mig tidigt idag. Ligga och läsa och bara mysa ner mig under täcket. Det är kallt här idag.

Iaf. Det här blev ett väldigt långt inlägg känner jag. Är väl inte många som orkar läsa enda hit ner.

Hoppas ni haft en bra helg!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0