Snart är du hemma.

Jag börjar känna mig en aning stressad. Klockan är redan 11.43, vilket innebär att de kommer om 4 och 17 minuter för att hjälpa mig flytta ut. Jag är INTE färdig! Men jag hoppas dessa dryga 3 timmar ska kunna göra att jag hinner klart. Det har inte blivit som jag tänkt mig de senaste dagarna. Har inte orkat. Och även om jag vet att det inte är så konstigt att jag inte orkat, så är det ändå jobbigt nu, nu när det ska vara klart!

Packar som en tok. Vet inte var jag ska börja för att det ska ta slut. Igårkväll innan jag gick och la mig gjorde jag det mesta i garderoben och då betonar jag det mesta, för allt blev ju inte klart. Har även fixat iordning så gardinerna är nerpackade. Nu på morgonen har jag packat ner det mesta i  badrummet, det mesta i köket. Men det är ändå så mycket småplock kvar. Och det är inte allt man vill lägga i samma kartong, det passar sig på något sätt inte.

Men tänkte ändå att jag skulle skriva här en sista gång innan jag flyttar. För sen kommer jag inte ha något internet. För åka runt och snylta på folk när det finns tid, och kika in lite när jag är på jobbet. Men för det mesta kommer jag inte kunna. Och jag kommer bli så avskärmad. Och nu av alla tillfällen vill jag inte vara avskärmad.

Det hjälper så mycket att sitta och läsa vad alla skriver, alla fina ord. Se alla underbara bilder. Även om det kommer mer tårar, så spelar det ingen roll, några tårar extra gör ingen skillnad. Nu blir det bara jag och mina egna tankar, och då kommer jag inte vara så stark.

Håll mig uppdaterat, jag finns på mobilen, alltid.

----

Annars har jag även varit duktig idag. Har iaf ringt och beställt ett bredbandsuttag, leveranstiden var ungefär 4 veckor, det kunde gå fortare om de inte hade så mycket att göra. Borde de inte veta om de har mycket att göra? Man kunde tro det. Men aja. Hoppas det går så fort som möjligt. Har även ringt och beställt hemförsäkring. Trodde ju min lilla värld att den jag hade följde med om jag flyttade, men den var visst kopplad till Öbo, så den sas upp i samband med att lägenheten jag bor i nu sägs upp. Aja, hemförsäkring har jag från idag i den nya lägenheten, så det är ju lugnt.

Igår hämtade jag nycklarna till min nya lägenhet. Åkte en timma tidigare till jobbet, så att jag hann med det. Väl där så fick man även en tygkasse och ett skruvmejselset! Tyckte jag var lite ballt. Tog mina nycklar och gick direkt till nya lägenheten. Kom ju inte ens ihåg hur den såg ut! Gick dit och satte på kyl och frys, så det bara är att lasta in matvarorna när jag kommer dit, så de inte blir förstörda.

Tänkte först jag skulle kolla hur jag ville ha möblerna, men gick inte att sortera tankarna om vilka möbler jag har. Så det får bli ikväll, när alla möblerna är där. Då får vi se hur vi ska ha det. Jag har en liten idé iaf. Får se om det går, lägenheten är ju mindre. Och det kommer nog märkas. Går inte att möblera som idag iaf!

Jag fick kompa 40 minuter igår, vilket var bra, för pappa hade redan stått och väntat på mig en timma. Han är inte klok! Men hann blev glad iaf. Vi åkte raka vägen hem hit, pappa fick vänta utanför så att han inte skulle skrämma katterna, så lastade jag in dom i burarna först. Det har faktiskt aldrig gått så lätt förut. Svisch så var de inne i burarna. Fega, tjocka Passoa fick egen bur och Tequila och Colan fick dela på en bur. Trångt, men nödvändigt.

Så åkte vi hem till Therese med katterna. Hon var så glad, hon har verkligen längtat efter att få ha dom hos sig. Det är ju kul, för frågan är om det blir så värst kul för henne, med mina vilddjur. Men de ska nog sköta sig. Det gick faktiskt bra att släppa ut dom. Till och med Passoa gick runt och nosa lite. Jamade som tusan gjorde han, men sån är han.

Svårt att lämna dom, men samtidigt skönt. Nu är dom inte ivägen när jag håller på att packa. Kan ha alla dörrar öppna så att jag verkligen ser vad som är kvar att packa. Och det får mig att tänka på att jag faktiskt måste fortsätta. Nu är det ju bara 3 timmar och  4 minuter kvar tills jag ska vara klar.

Usch.

Ingen som är ledig, inte har några planer, och känner för att komma hit och hjälpa mig packa?!

--

Förresten så är det helt otroligt. Man blir helt varm i hjärtat när man ser att det redan samlats in 22000:- för att få hem dig Alle. Det är en tredjedel på bara några dagar. Vi kommer såå lätt få hem dig. Jag satte över lite pengar igår, det jag kan avvara innan flytten, sen får vi se vad som blir över. Varenda krona är värd att lägga på att du får komma hem till oss, en värdig begravning och en plats där du kan vila i frid.

Snart är du hemma.


Kommentarer
Postat av: Sonja

Gumman vad du än behöver hjälp med så är det bara att ring. Kvittar vilken tid på dygnet. Kram

2009-09-09 @ 20:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0