Vilken tabbe!!

Nu känns det verkligen som om jag börjar bli klar, eller hur man ska se det. Men allt det praktiska runt omkring iaf. Har ringt till Hyresbostäder i Karlskoga idag, får komma in en dag tidigare, wihoo det var snällt! Ringt till Karlskoga Energi & Miljö och bett dom sätta på elen en dag tidigare, har ringt EON och bett dom flytta mitt avtal till den nya adressen. Nu när jag kom hem så gjorde jag adressändring, skickat ut massa flytt-sms! Wihoo. Har inte du fått något har jag inte ditt mobilnummer, inte mitt fel! ;)
Känner mig extremt duktig faktiskt. Lyckades till och med fixa ett BankID på internetbanken, wooh! Dagen har flytit på bra ända till eftermiddagen då jag fick grymt ont i ryggen, sådär ont som jag brukar få ibland. Uscha. Smörjde in mig i lite Voltaren Gel då det brukar hjälpa, men gjorde inte det först idag, men bytte stol på jobbet och försökte sitta i en bra ställning och i samma ställning hela tiden. Var så duktig så jag ringde till sjukvårdsupplysningen och frågade vad jag skulle göra. De trodde det kunde vara njursten så hon tyckt ejag skulle ringa imorgon och boka tid hos vårdcentralen och åka in akut om det inte blev bättre framåt kvällen.
Och med mitt psyke så är det ju självklart så att det är bättre nu. Har inte ont, mohaha! ;) Men jag ska fan ta och försöka ringa imorgon bitti, ska bara se vilken tid de har telefontid, för jag orkar fan inte gå upp tidigare för detinte! Nehe! Om jag får tag på dom ska jag försöka få en tid på fredag då jag är ledig, pallra mig dit, lika bra och fådet gjort, för såhär ont kan jag inte ha längre!
Så jag har fått extremt mycket gjort idag. Har haft sällskap på bussen hela veckan av Therese, suttit och pratat och  tagit sällskap. Så idag när vi kom hem skulle hon till Ekershallen och handla lite, så jag haka på då jag inte hade någon matidé. Men i affären köpte jag bakpotatis och kyckling-curry röra! Mumma! :D Och köpte lite gottis med så klart! mmmm!
Sen blåste jag förbi henne när hon cyklade, åker ju moppe så kan ju inte åka med henne då inte, det går för sakta ;) hihi. Kom hem vid 9-tiden, så bara 15 minuter senare än i vanliga fall, inte illa! Har gjort iordning bakpotatisen i micron så den är klar nu. Ska lägga den i matlåda, sen ska jag snart krypa till kojs.
Förresten så hade min bovärd ringt häromdagen och lämnat ett meddelande på min telefon att han ville jag skulle ringa snarast möjligt. Lät lite akut så jag ringde upp direkt när jag hade rast. Och vet ni va?! Då hade dom råkat hyra ut min lägenhet from 090901, vilken idioter! Ursäkta, men hallååå! Stackars människa som kom i tisdags och skulle hämta nycklarna till lägenheten så visar det sig att hon inte kan flytta in! Men dom fixade visst en ny lägenhet till henne. Min bovärd hade varit över till mig på dagen och knackat på utan något svar, så hade han kollat ner i brevlådan och sett att jag hade post och dörrmatta kvar och förstått att jag inte hade flyttat ut än :P
Vilken tabbe! Smartooo!
Så jag har fortfarande min lägenhet till 12.00 den 15:e September. Men jag flyttar in i den nya lägenheten redan på onsdag, alltså om en vecka! 2009-09-09, som min syster sa: Ett trevligt datum! Oja, lätt att komma ihåg :)
Men ni ska även veta att jag försvinner ett tag när jag flyttat in i den nya lägenheten, för kommer inte ha något internet i början. Vet inte om det finns internetuttag där, och då måste jag beställa ett och dom har leveranstid 3-4 veckor! Guuuud asså! Hur ska det gååååå?! *fjortis* Aja, tur att det finns så många som bor nära då ;D
Men aja!
Ha det så braa!

Kommentarer
Postat av: Madde

Allt flyter på som det ska.. det är ju bra!=D <3

2009-09-03 @ 15:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0