De senaste två veckorna!

Det är väl relativt dags att skriva ner lite bokstäver här då det faktiskt var ett tag sedan. Hela två veckor och fyra dagar har det gått sedan jag skrev senast var bloggen så snäll att informera mig om. Så ja, nu är det dags. Har laddat över bilderna från kameran så nu kör vi!

Vad har hänt sedan senast då? Mycket! Faktiskt, för ovanlighetens skull så har det hänt otroligt mycket. Kommer ha svårt att minnas och få med allt känner jag, men jag ska göra mitt bästa! Och sen kanske inte allt är så viktigt att veta, så det gör inte om jag glömmer vissa saker då det endast skulle bli "intresseklubben antecknar"

Men vi kan väl börja med helgen för två veckor sedan? Det var fredag, 9/10, och jag jobbade till 17.30 så att ni får ett hum om hur dagen såg ut liksom ;) Pappa kom och hämtade mig direkt efter jobbet! Snälla han! Vi åkte hem till mig då jag inte alls hade hunnit packa än! Packade lite snabbt, rensade lådorna och gav katterna mat. Sen bar det av mot ÖREBRO! YES! Ringde på vägen efter ett stopp på Donken och frågade underbaraste Sandy vart vi skulle ses och jag skulle möta upp dom på hotellet. Sagt och gjort, precis när vi kom fram kom hon ut för en rökpaus! Perfekt timing!

Vi gick upp på rummet medan de gjorde sig iordning, vi tog även en tur till hennes pappas hotellrum där goaste Maja var, hennes dotter som jag då träffade för första gången! Sandy fyllde år så jag hade med mig en present åt henne och självklart åt Maja med! De blev jätteglada för presenterna och tur var att Maja älskar Helly Kitty - allt var Hello Kitty! Och Sandy hade alltid velat ha en väggprydnad som är en text, den hon fick var "Lycka" i kursiv stil! :)

Vi gick sedan vidare till partyyy! Träffade alla underbara människor jag inte träffat på en eeevighet! Det var såå underbart kul! Erica min sötaste träffade vi på först! Sen var även fredrik, matte, nille, och stampe där! Jag stannade tills det var dags för resten att ta sig vidare till krogen, då kände jag att jag varit social nog för kvällen! Jag hade en nykter kväll jag och alla andra började ja bli fulla helt enkelt :P Men en underbar kväll hade jag!

Pappa kom och hämtade mig så åkte vi hem till honom och kollade på TV innan läggdags. På söndagen mötte jag upp Erica som var hos Fredrik. Vi tog en promenad på stan, jag hittade mig ett par nya skor, wiho! Äntligen, har jag behövt länge:


Vi strosade även in på GinaTricot där det fick bli en lång munktröja! Fick bli en grå denna gång då det var den enda som fanns i min storlek! :) Jag åkte sedan hemåt med skjuts av pappa och hade en lugn hemmadag.

På onsdagen bakade jag nötkakor, nougat- och pistaschsnittar, lion bars och rosa maränger inför mammas 50-årskalas som skulle vara på lördagen efter. Redan på fredagen åkte jag in till Örebro, ytterligare igen så hämtade pappa mig när han slutade jobbet och skjutsade in mig till hotellet, igen! Men nu ett annat hotell där även jag skulle sova :) Träffade på min syster Ingela där som jag skulle bo med, vi lastade in våra saker i hotellrummet och gick vidare för att äta. Jag hade först tänkt pizzaplaneten, men det röstades ner så vi gick till Kinamuren och tur var väl det. Tänk er att Örebro inte är stort men inte heller litet, det finns MÅNGA matställen att välja på i Örebro, men när vi kommer in där så blir vi visade till ett bord och där sitter Madelen, Niklas, Sandra och Manfred! Coolt :P Efter många om och men fick dom flytta till ett bord tvärs över gången istället så att vi iaf satt så nära som möjligt!

Jag åt fyra små rätter och fick friterad banan med glass och sirap till efterrätt! SÅ GOTT! Sen bar det av mot hotellet, låg mest och slappade resten av kvällen. Lördagen var det upp och gå ner och plocka åt sig frukost! Vi skulle äta på rummet så det var bara att lasta upp allt på en bricka och gå upp och äta! Det var gott, inget speciellt, äter det där hemma med, men aja, det var ju gratis iaf ;) Trött som ett as var jag för jag sov riktigt illa på natten, usch! Efter frukost var det duschen och sminkning som gällde. Sen åkte vi till Stadium Outlet. Tanken var egentligen att vi skulle till Marieberg, men vi sket i den idén då jag redan köpt ett par skor och var onödigt långt att åka för att kanske köpa ett par skor till.

På Stadium hittade jag iaf ett par nya skor! Det blev ett par nike för endast 400.-! Coolt! :D


Dom är både snygga och sköna! Så det är ju bra det :)

Sen åkte vi till rusta så att Ingela hade en present att ge till mamma, även om hon var med på själva festen så ville hon ha något att ha med sig också. Hittade rosa prydnadskuddar och en rosa sån där slasksak om ni vet vad jag menar? :P

Vi åkte tillbaka till hotellet en stund och tog det lugnt, hann se nästan en hel film sen drog vi oss mot varberga. Lämnade presenterna i lokalen och gick in och hängde med madelen, niklas, sandra och kristian en stund. Strax före fyra gick även vi ner till lokalen då festen skulle börja 4. Det började droppa in folk, tror vi sammanlagt blev runt 20 stycken? När de flesta kommit börjades det med paketöppning, av oss barn fick hon porslin med elvis på, det var två skålar, två muggar, ett kakfat och en bricka. Och sen fick hon massa mer.

Sen blev det smörgåstårta! Jag äter inte smörgåstårta så jag satt och pratade och var lite, notera lite, social under tiden de andra åt ;) Sen plockades det fram fika! Dååå åt jag, så klart! Gottis!! Jag och Ingela drog oss vidare redan vid 18, då åkte vi ut till pappa där det väntades middag! :)

Alltså godare mat får man ju leta efter! SÅ GOTT! Jag brukar aldrig ta två gånger när jag äter, förutom tacos men det är ju ganska naturligt, men det här var så gott så jag tog faktiskt två gånger! Det var ugnsstekt tärnad potatis med stekt fläskfilé och champinjonsås. Mmmmmm! :D

Sen satt vi i vardagsrummet och pratade lite skit en stund innan vi drog oss vidare in till hotellet igen. Där kollade vi på film, det var nån film om ett kapat tunnebanetåg och sådär, början var dålig men den var ok i slutet! :) På söndagen så hade vi faktiskt satt klockan för att hinna ner och hämta frukost innan en annan film började! :P Vi kollade på 2012. Den var ju otroligt bra! :D Efter frukost packade vi det sista och checkade ut!


Lite bilder från hotellet! Glömde ju lägga upp bilderna från resan hem från pappa! Ingela såg något på vägen som såg intressant ut, så hon vände tillbaka men det var bara en tidning! Men då när vi hade vänt tillbaka såg vi även en soffa som var gjord av sten och var rosa med röda rosor på den såg såå rolig ut så vi var tvungna att ta kort. Självklart med oss liggandes i! :D



Sen vidare på vägen tog jag ett kort på ingela när hon körde bilen:


Det var de bilderna det! :P Efter utcheckning åkte jag alltså hem! Stannade och handlade lite mat inför veckan, bröd och sånt där nödvändigt jox! Det var skönt att komma hem faktiskt, tog det helt lugnt! Kollade på två filmer, Freedom Writers och The Ugly Truth, den första rekommenderar jag starkt, den var asbra! Den andra helt ok!

I veckan har jag då jobbat. Har en dagvecka och det är inte så populärt i min värld, men det går. Bara en dag kvar till helgen. Underbart! Fixade ju även mina naglar igen i söndags. Tyvärr så är det så jävla svårt att få dom bra på bild, men jag lägger iaf in en bild, man ser lite av mönster men framförallt ser man ju att dom är jättelånga!! ;)


Och sen har jag även fått min nya telefon, det blev en Nokia 5800 Xpress Music eller vad den heter efter 5800! Än så länge är jag nöjd, har krånglat så jag nu har mina kontakter, mina meddelanden och min musik överförd, bilderna glömde jag men får ta det en annan gång, ligger på det gamla minneskortet! :P


Denna blev det!

Men nu fan har jag inte tid längre. Tar längre tid att blogga än man tänker. Om 5 minuter börjar matchen och självklart ska jag hinna byta om till HV-tröja :D OOOOJA! HEJA HV71 !!! HV BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! :D

Ha en underbar kväll. Hörs förhoppningsvis mer efter helgen, med fler bilder. För i helgen är det Stockholm som häller!

Välkommen till världen kära kusin vill jag passa på att säga också!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh fullt upp, visst är det skönt när man har sådana perioder, man känner sig nöjd och glad =)

Du har köpt en likadan mobil som jag har, jag har varit jättenöjd med min, den är kanon!! =)



Dax före en fika snart gumman!! =)

Puss & Kram

2010-04-21 @ 19:40:53
URL: http://missrosas.blogg.se/
Postat av: Madde

Äntligen bloggar du!! :D:D:D



Stockholm i helgen kommer bli klockrent! Bounce here we come! :D:D:D

2010-04-21 @ 20:19:36
Postat av: Anonym

GULLUNGE! <3 Fan vilka snygga vita skor :D Vart har du köpt dom gumman ? vill åxo ha :P hihi Puss o kram! Ringer dej nån dag :P

2010-04-22 @ 16:23:14
URL: http://sandycandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0