Snöstorm!

Jag har kommit på att jag inte har något att skriva om varje dag och därför kan jag inte uppdatera bloggen varje dag, så värst spännande är inte mitt liv. Så enkelt är det! Känner väl kanske inte att jag har extreemt mycket att skriva om idag heller. Men jag kände iaf för att skriva av mig :)

Helgen har gått ganska fort faktiskt. Det var jobb både lördag och söndag, 11.30 - 20.15. Hade bra sällskap och det gör ju saken mycket bättre, helt klart :) Tiden går så mycket fortare då, även om det är lite att göra. Men vädret, det hade jag gärna varit utan! Viiilket oväder!! Usch! Snöstorm som bara den!

I lördags var jag så smart så jag kollade ut innan jag skulle gå till jobbet, tur var väl det, för ja det var ju snöstorm! Jag gick hemifrån i tid, visste att Linda jobbade förmiddag, så kände att jag kunde gå dit och umgås lite, bättre det än att sitta hemma och bara sitta av tiden :) När jag kom ut på vägen så hade jag först motvind och det sved i ansiktet och jag kunde nästan inte hålla ögonen öppna för det var så mycket snö som kom mot mig! Men så fort jag svängde av på stora vägen så kom vinden och snön iaf från sidan, så då blev det lättare att gå.

Sen på kvällen fick jag kompa, och det var ingen bra tid att kompa, för det var värre än på morgonen och dessutom motvind hela vägen hem! Och den var så stark så några gånger fick jag vända mig om och bara stå stilla en stund för det gjorde så ont i ansiktet! Usch. Men men, att jag fick kompa gjorde att jag hann gå till affären en snabbis, köpa lite bananer, grädde och säkert nåt mer :)

Gick hem och kollade lite på Os, hann se Anja åka, dåligt dock :( Sen var det sveriges herrar i curling. Kollade på när dom vann, bra jobbat! Kollade sedan på ghost whisperer och gick och la mig! Upp och jobba igen. Planen var att gå tidigt då med, men njae det sket sig :P Var så mycket annat som hände där på morgonen och jag hamnade i slow motion fart en stund, så nej, jag kom inte alls tidigt.

Igår kväll hade jag bestämt att jag bara skulle se ett avsnitt Ghost whisperer och sen gå och lägga mig, var dödstrött. Men så händer värsta grejerna, höll på att få tuppjuck! :( Så var tvungen att kolla på två avsnitt till, suck! Blev en sen kväll, så det blev inte alls att kliva upp tidigt för att se på hockeyn. Satte på hockeyn direkt när jag vaknade istället och lät det vara på. Fick iaf se första och sista minutrarna av tredje perioden och vann gjorde dom också. Klara för kvartsfinal! Hoppas matchen är när jag är hemma :)

Den här dagen har varit lååång. Jag har varit så trött och konstigt nog så går tiden saktare då. Men hem kom jag ju till slut och sedan jag kom hem har jag som vanligt kollat på ghost whisperer, åt rostad macka med marmelad och ost förut, så gott :)

Ska snart sova! Men ett avsnitt till först :D

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0