Det har hänt sedan nyårsafton!

Aja, det är väl dags då. Fan vad lat jag varit på sista tiden. Inte haft NÅGON orka överhuvudtaget att gå in här och skriva av mig lite. Allt har varit antingen upp eller ner. Berg o dalbana helt enkelt! Ena dagen är man uppe i ett rus som inte går att beskriva, andra dagen är man nere i svacka så djup att det är svårt att ta sig upp. Men det är inget ovanligt. Så är det alltid. Bara ibland man klarar av att hålla sig på mitten.

Men iaf! Vi börjar väl där vi senast slutade. Låter väl som en bra idé?

Senast jag skrev var ju nyårsafton, hade en dag kvar att jobba innan jag åkte till Örebro. Dagen gick bra! Den flöt på som den alltid gör när man har något att se fram emot! Då håller man minsann humöret upp :D Fick skjuts av Victor till Örebro, så var vi på parkeringen och väntade på pappa. Men pappa och jag hade missförstått varandra så vi var på varsin parkeringsplats i 10 minuter innan vi ringdes och pappa kom o hämta mig :D

Vi började med att shoppa lite på Maxi, sen åkte vi hem till pappa. Åt kvällsmacka och ris ala malta, mmm! :) Sen åt vi ostbricka hela kvällen tills man var helt uppstoppad! Kollade typ på Star Wars på tvn tror jag :P Helt ovant är det att sitta och kolla på TV! Det gör jag aldrig :P

Läggdags relativt tidigt, skulle ju bli en tidig morgon dagen efter. Satte klockan på 08.30, läste en stund, sen sov jag som en stock! När klockan ringde pirrade det lite i magen faktiskt. Men det bara ta sig upp, göra sig iordning, äta frukost. Vi hade planerat att åka vid 11 men vi var klara tidigt så begav oss iväg.

Astråkigt att åka så långt egentligen. Men det gick bra. Det var perfekt väglag för långkörning, ingen ny snö hade kommit, det var vindstilla och helt perfekt helt enkelt :) Vi var ute i så god tid, och allt hade gått så bra, att vi till och med kunde svänga av vid skylten där det stod "Gränna" WOH! Har aldrig varit där, och det låter ju coolt. Men jag hade ju alltid trott att Gränna var känt för EN polkagrisfabrik. Men det var ju visst hela staden haha :D

Det var inte mycket öppet på en lördag. Men vi hittade ett öppet "Polkagriskokeri", vilken mysig känsla att gå in där, doftade underbart och det var olika sorters polkagrisar i olika former överallt! :) Köpte 5 stycken stänger, 2 vanliga och 3 med olika smaker, sen 5 stycken klubbor. Pappa köpte 3 stycken chokladtomtar som inte ens smakade mint, men ok :P

Sen letade vi upp en fik. Var kissnödig! Och pappa hade glömt kaffet hemma. Vi delade på en fransk våffla, första gången jag åt en hemmagjord, men det var gott :) Sen drog vi oss vidare, MOT JÖNKÖPING! Det var extremt lätt att hitta till Arenan, den dök upp där på höger sida direkt när man kom in i staden typ :P Desto svårare var det att hitta någonstans att äta. Man tycker ju att de flesta städer har ett McDonalds direkt när man kommer in i staden, men inte Jönköping inte!

Vi började med att leta upp en mataffär, hittade ett Ica efter att ha åkt igenom hela stan nästan, kändes som det iaf! Köpte cola och lite grejjer hem till kvällen. Sen åkte vi tillbaka till Arenan, hittade en bra parkeringsplats  och tänkte att vi kunde äta på restaurangen där istället.

Det ångrade vi! Det kostade 390:- per person! HAHAH! ALDRIG! Vi vände och gick ner för alla trappor igen, hittade en sportbar där dom sålde mackor, så körde vi på det istället! :P Vi gick även in i Souvenirbutiken. Köpte mig en Vimpel och en penna! Något ska man ju ha med sig hem, snodde även 2 servetter i en kiosk ;P

Sen gick vi och letade reda på våra platser! Det var perfekta platser! Man såg ALLT! Verkligen ALLT! Vi var ju där lite tidigt, typ 40 minuter innan matchen började, så det var inget folk i arenan och jag fick svindel! Vi satt på rad 17, ashögt upp och arenan lutar typ RAKT ner! Så vi satt stela som pinnar där och så tänkte vi att vi gick ner och rörde på oss lite innan matchen började :P

Så var vi tillbaka typ 20 minuter innan, då var det mer folk och då var det inte lika läskigt! Har läst efteråt att det var 7000 pers på matchen! Det märktes, inte alls många stolar tomma! Och vilken känsla. Alltså det går inte att beskriva med ord. Jag är SÅ underbart glad för att jag fick detta i present. Det hade blivit av någon gång ändå, men känner mig extra glad för att det blev redan nu, för nu kommer det bli igen och igen och igen! För till och med pappa är fast. Han tyckte det var skitcoolt.

Han har klagat enda sedan jag fick presenten på att vi ska åka och att jag tvingar med honom. Men nu låter det annorlunda kan jag säga! Nu tycker han till o med att vi kan åka igen, samt åka på någon bortamatch som är närmare ;)

Nog om det. Känns som att hela inlägget kommer handla om det annars! :P Hemresan gick bra, vi hittade en genväg, tur att man läser vägskyltarna! Var hemma redan vid 21.15. Hade räknat med att vara hemma efter 22.30 :) Coolt!

Sen hade jag en ledig söndag, en riktig slapparsöndag efter lördagens bravader. Var hemma hela dagen, gick inte utan för dörren, tog det bara allmänt lugnt. Skönt med sånna dagar. Har dock många sånna dagar, men när jag vill ha dom av egen vilje så är det skönt :)

Sen var det jobb som gällde. Jobbade måndag - onsdag, ledig torsdag, jobb fredag tills idag, ledig imorgon. :) Jobbet har flytit på bra. Det börjar komma tillbaka till det normala efter ledigheterna, så det är mer att göra, men då går dagarna fortare. Vilket är heelt ok! ;)

Nu är jag ledig resterande av helgerna här i januari. Pratade precis med Tezzi på msn och dom kommer o hälsar på snart! :D WEEEEY! Nu blev jag superlycklig! Saknar dom i massor, ska bli så kul! :D:D:D:D

Aah. Det var väl vad som hänt sen senast jag skrev. Har säkert hänt massa mer. Men detta är det som blir nämnt :) Nu ska jag hitta på något. Se en film, ett avsnitt, eller kanske lägga mig och läsa. Vi får se. Men nu har jag iaf varit duktig o skrivit! :D

Ha det!


Du ska veta att jag saknar dig
det finns känslor som aldrig tar slut
du ska veta att jag inte glömt
det finns bilder som aldrig suddas ut
jag har suttit med vänner
på en stökig resturang
och kommit på mig själv vara någon annan stans
en del av mitt hjärta
kommer alltid slå för dig
en del av mitt hjärta
kommer alltid slå för dig



Du ska veta att jag saknar dig
det finns känslor som aldrig tar slut
du ska veta att jag inte glömt
det finns bilder som aldrig suddas ut
jag har suttit med vänner
på en stökig resturang
och kommit på mig själv vara någon annan stans
en del av mitt hjärta
kommer alltid slå för dig
en del av mitt hjärta
kommer alltid slå för dig



Saknar dig så otroligt mycket. Visste inte hur mycket man kunde sakna en person.
Men nu vet jag det. I mitt hjärta har du alltid funnits och där finns du kvar för evigt.
Hade hoppats vi hade kunnat få fler underbara minnen tillsammans.
Fler kramar.
Mer tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0