RIP farfar

Det blir ett kort inlägg idag. Har ingen ork eller lust riktigt. I fredags ringde pappa mig på mobilen, kunde inte svara då eftersom jag jobbade, men han lämnade ett meddelande som jag iaf lyssnade av på en gång, då vet man ju om man måste ringa på en gång eller inte. Han sa bara att jag skulle ringa när jag kunde, och han ringer aldrig på dagen när jag jobbar och han säger alltid vad han vill på telesvar, så jag visste att något hade hänt. Och visst hade jag rätt. I fredags morse vid 09.00 hade farfars hjärta slutat slå. Det heter farmor och farfar, men de personerna är inga jag känner.

Jag har aldrig haft något kontakt med honom, träffat honom och farmor ca 6 gånger. Men ändå känner man sorg. Jag tror inte det har med det faktum att han är död, det har nog mer med att göra att pappa är ledsen. Det är inte ofta han är det, och det är inte ofta han visar det. Så det är nog där det mesta ligger. Samtidigt hade det väl varit kul om allt varit annorlunda, att man hade känt dom bättre, men då hade ju även sorgen varit större. Så ja, jag vet inte. Sorgen är här iaf. Och det har varit mycket sånt på sistone.

Jag har haft en bra helg iaf. Det var jobb igår från 07.45 - 16.30, Louise gjorde mig sällskap på dagen och hon är riktigt trevlig! Men vi hann inte precis sitta o prata så värst mycket med varandra, men ändå! :P

Sonja hämtade mig efter jobbet, så skulle jag visa vägen hem till Linda då hon ville låna en kontroll till Wii. Och det gick ju inte sååå värst bra kanske. Där fick ni lite smakprov på mitt lokalsinne. Vi fick ringa och be om hjälp, men vi hitta inte ändå. Men vi kom rätt till slut, efter många om och men! Vi hade visst åkt förbi en gång. Men jag skyller på bilrutan som var helt täckt i is, så jag såg ju inte ut. Så hur ska jag då se var vi är!? ;)

Sen blev det hemåt, gjorde vit chokladmousse och maränger. Sen spelade jag Mario Galaxy, kul! Länge sen jag spelade. Blev tidigt i säng igår. Vaknade halv 8 imorse, drog mig till 8, orkade inte med Tequila längre, så jag gav upp och steg upp istället.

Gjorde iordning allt till dagen, duschade och sen kom Madde och Kristian vid halv 11 typ. Pappa kom lite senare. Vi spelade först wii, men det var faktiskt inte så kul idag, vi var nog alla lite trötta så vi spelade kort istället, plump! Sen åt vi mat, chilikassler och ris. Jag hade ont i ryggen typ hela dagen och det blev bara värre så jag föreslog en promenad, så vi tog en tur till affären och hem igen. Sen åt vi efterrätt, "dansade" ut julen ordentligt genom att krascha pepparkakshuset. Avslutade dagen med lite mer wii, sen åkte dom hemåt :(

Passoa kom fram och sa hej efter att ha legat o tryckt under sängen hela dagen. Och han sa verkligen "bjud aldrig hem pappa igen" genom att kleta bajs i hela hallen genom att åka kana då bajset fastnade i rumpan. Suck.

Nu funderar jag på att se ett avsnitt NCIS sen sova!
Det blev ganska långt ändå.

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för en mysiig dag! :D

2010-01-31 @ 20:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0