Tattarbröd

Usch, det blev inte många timmars sömn inatt inatt inte. Det är så svårt när man jobbat kväll nästa två veckor, sen har man en helg där man oftast inte lägger sig i tid och behöver inte gå upp nån speciell tid. Så ska man sen jobba dag. Kände för att gå upp imorse när klockan ringde. Men upp gick man!

Det här är ju ändå en bra dag, löningen är här, räkningarna är betalda. Nu är det bara att planera pengarna efter bästa förmåga så att dom räcker hela månaden!

Jag har precis kollat på Luftens Hjältar, haha! Det är så kul med vissa barnprogram man kollade på när man var liten :D Nostalgi deluxe! Men det är inget man precis sitter och nöter en hel dag, något man kan strökolla ibland bara. Typ som idag när jag åt kvällsmacka :)

Har fått önskemål om att lägga upp receptet på Tattarbröd, så det kommer här:

Tattarbröd

2 ägg
2 dl Socker
2 dl Mjölk
4 dl Vetemjöl
2 tsk Bakpulver

Blanda alla ingredienser till en jämn smet. Värm upp en plätt- eller pannkakslagg till medelvärme. Smöra och klicka ut smeten i plättlaggen eller lagom stora plätter i pannkakslaggen. Stek tills de är gyllenbryna, de ska ha samma färg som pannkakor typ när dom är klara, vänd några gånger och känn så att de är genomstekta.
Servera med smör och strösocker. MUMS!

Nu ska jag nog spela lite mario innan det läggdags. Ska minsann lägga mig i tid. Inte för att man kan sova ikapp. Men sova ordentligt ska jag försöka med inatt iaf :)

Ha det!

Kommentarer
Postat av: VikAra

Heej! Tattarbröd tycker vi säkert om, men ännu bättre choklad-kakor! Ge mig receeept! =oD

2010-01-26 @ 20:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0