Dom gör ingenting!

Idag känner jag för att krypa ner i min säng och bara gråta, tycka synd om mig själv!
Jag orkar inte mycket mer. Smärtan kommer och går, men när den väl är framme är den olidlig och hjälpen verkar inte vara inom sikte dessvärre.

Tog mig för att ringa idag för det kan inte vara normalt att ha ont varje dag. Förr hade jag bara ont typ en gång i månaden, sen gick det över efter nån dag. Men nu kommer den allt oftare och dessa jävla tabletter hjälper inte alls mycket. Jag berättade om smärtan och att den kommer oftare och hon förklarade att det är stenen som rör på sig. Även hon verkade tro att den ska komma ut av sig själv, men det kan dom glömma. Har den inte gjort det på ett år så varför skulle den göra det nu? Och så frågade jag vad dom skulle göra på min tid som behandling. Och svaret är att dom inte ska göra någonting!!

Hon förstod inte varför jag fått en remiss till dom, det enda jag ska dit och göra är att prata! Jag ska få prata med en kirurg som kommer få ge mig remiss till en urolog för behandling! Jag fick iaf min tid flyttad till idag eftersom jag har så ont. Det är ju alltid något positivt. Men varför skicka mig till kirurgen när det är till urologen jag ska till? Det innebär att jag får vänta ännu längre på behandling.

Jag vill inte vara hemma från jobbet, men jag klarar inte av att jobba med smärta. Orkar inte vara trevlig när smärtanfallen kommer. Det kan gå någon timma mellan varje ibland, och ibland håller det i sig någon timma. Jag hade ont förut och just nu går det bra, men jag vet ju att det kommer tillbaka. Usch för det här. Jag har lite feber, inte mycket, men så pass att jag känner mig hängig. Jag har två fönster öppna, hemma är det inte varmt, fryser om fötterna. Det lär inte vara värmen ute som gör att jag är varm som läkaren trodde. Eller?

9 mm stor njursten, som min. Äckligt, eller hur?!


Det var allt från positiva klubben idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0