En vecka går för fort!


Jag hoppas att ni har kollat bilderna i mitt förra inlägg. De visar allt jag och min syster gjorde de dagarna hon var här. Vi hade extremt kul alla dagar. Söndagen var det ju modell för en dag, jag har nu bilderna på datorn, så de kommer i det här inlägget :) På måndagen drog vi upp på stan och shoppade lite, tog lite bilder uppe på stan och sedan på vägen hem köpte vi med oss pizza. Sen hade vi en urmysig tjejkväll med allt som en tjejkväll ska innehålla! :D:D Ni såg ju alla våra extremt fina bilder, hah! Endel inte så fina, men ändå :D

Sen på tisdagen drog vi iväg och letade basketkorg, hittade en i närheten men den sög så vi gick neråt lidl till skolan där och där fanns en asbra, den var dock väldigt hög. Min rygg klarade inte av att spela så länge, så vi tog lite bilder och fjantade oss och sen gick vi hem igen :) Spelade wii och kollade film :)

Onsdagen hann vi inte göra så mycket på eftersom det var hemresa för Madde som gällde då. Så vi gick i lagom tid till bussen och väntade på den, sen drog jag hem och kollade på one tree hill resten av dagen :)

I torsdags gjorde jag inget av det jag skulle göra. Tog en riktig semesterslappardag! Kollade på one tree hill heeela dagen! Det var skönt! Men nu är det inte många avsnitt kvar :(
I fredags kom pappa och hämtade mig vid 11, då hade jag packat och gjort iordning och fixat mig fin, bilden i början är från då, innan pappa hämtade mig. Vi drog ut till Marieberg för att handla, godislagret var vår första anhalt men det var stängt! Sugigt! Så vi tog nästa stopp som var Mediamarkt, vilken stor affär!! Vi orkade inte kolla runt så värst, så gick bara in och köpte det vi skulle ha, eller rättare sagt pappa! Jag köpte inget :)

Sen en snabbis på Marieberg Galleria, jag skulle bara köpa hårspray så det gick fort och sedan handlade vi mat på Coop som behövdes inför fredagen och lördagen som jag skulle vara där :) Vi åkte hem till pappa och började göra iordning maten, men så medan potatisen kokade så bestämde vi oss för att gå ner till midsommarfirandet som de hade på SMU:s sommarhem!

Lotter!!!! Jag älskar lotter :D Innan vi gjorde något annat gick vi till godislotteriet, pappa tog 10 lotter och jag tog 6 lotter. Den första lotten jag öppnade var storvinst, godiskorg nummer 2! Och tredje lotter jag öppnade var godiskorg nummer 4 :D Haha, två storvinster!

Vi gick och umgicks med de pappa kände som var där, satt och tog en fika och pratade en stund, sen gick vi tillbaka till lotteriet, pappa vann två dido chokladförpackningar och en belgisk chokladask och jag vann en dido. Så när vi väl gick hem hade vi lite att släpa på :D

När vi kom tillbaka till pappa så käkade vi sill och kokt potatis med gräddfil och gräslök. SÅÅÅÅ gott! Jag älskart. Eller jag älskar det på midsommarafton, är inte så mycket för det annars, men på midsommarafton är det SÅ gott! Åt massor så jag var proppmätt :D



Sen fixade vi jordgubbstårta att ta med oss på nästa stopp:


Jag är inte så mycket för tårta så till mig fixade vi vispad grädde, jordgubbar och maränger. Allt det tog vi med oss till pappas vänner där vi skulle fira midsommarafton med lite grillat och gott sällskap. Vi var där till 23 på kvällen, hann bara åka en bit innan de ringde och vi skjutsade dom till Vedevåg. Sen åkte vi hemåt, försökte hitta en bra film att kolla på men det fanns inga!

Söndagens spenderades till att handla! Dags för min storhandling som såklart sker varje månad. Men just denna gång var det ju extrapris på Cola! Yes! Länge sen nu! Men nu har jag Cola så det räcker. När jag kom hem igår hade jag 46 liter, nu har jag 42 :D


Pappa skjutsade mig hem och tog även med sig all min reklam som jag inte orkar gå ut med. Det är aslångt bort, hur ska man då orka med återvinning hade dom tänkt sig?! Aja, fyra papperskassar med reklam tog han med sig iaf. :D Han hade nåt ställe där han kunde lämna det som han kunde köra nära med bilen.

Det var skönt att komma hem igår, hemma är alltid bäst. En lugn kväll med one tree hill, som vanligt. ;) Inledde även dagen med det, så kom igång lite sent med det jag skulle göra. Men har iaf diskat och bakat en kaka att ta med till jobbet imorgon. Gjorde även asgod mat, stekt fläskfilé med kokt potatis och sås. Mmm!

Nu tänkte jag att jag skulle sova. Tidigt i säng får det bli, men jobbar dag måndag - torsdag, sen kväll fredag. Tänk att det redan har gått en vecka?! Skulle tagit två veckors semester istället! Aja, bara 9 veckor kvar till nästa semester, dåå är det två veckor!

Tiden går fort när man har kul, och kul har jag haft den här veckan. Får bara hoppas att jag snart får en  tid hos kirurgen så min njursten kan tas bort. Det kunde ta minst en månad. Suck.

Ha det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0